Vlissingen boulevard

Door: alain_ Reacties: 36 Hits: 2454
wazzaah 07 November / 2011 / 16:17
Tekst lijkt me vrij duidelijk, misschien moeten we die ff kopieren naar Vlissingen Boulevard, maar wat officiele local info zou welkom zijn.

Volgens mij is er ook een apart gedeelte BPR voor de Westerschelde, waarin zowat alles wat met recreatie surfen/zeilen verboden is of aan scherpe regels is gebonden.

Van die container schepen die voorbij komen is wel mooi voor foto's maar al de wind over de vaar route heen komt kan ik me niet voorstellen dat het fijn kiten is als er zo'n joekel voorbij komt, met ZO wind moet je hier zelf opletten dat je niet te dicht bij de veerboot zit.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

andy 07 November / 2011 / 18:19
Mag al sinds 2003 niet meer, is niks aan verandert. Ook hoort het strand bij Borsele / Kaloot hierbij tot aan de strekdam van de kerncentrale. Dus officieel mag je daar ook niet kiten.
http://www.andytroy.nl

djeverest 07 November / 2011 / 19:13
Andy,
Heb je al eens een ontheffing en vergunning aangevraagd of ken je toevallig iemand die dat heeft geprobeerd?

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

davidov 07 November / 2011 / 19:22
Gast,

Er is ook geen enkele reden om daar te gaan kitesurfen.

Er zijn ZAT andere spot in Zeeland waar het wel toegelaten / gedoogd wordt om wel te varen.

Als ik politie was en ik zie een kitesurfer bij de vaargeul bij Vlissingen, neem ik al zijn materiaal in beslag. Enig idee wat je zou veroorzaken als je daar je kite dropt en niet meer omhoog krijgt in de vaargeul? Dan ga je een claim aan je broek krijgen waar je 10 jaar later nog mee aan het betalen bent.... Zeker als er zo'n 'bootje' even moet afremmen...
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

djeverest 07 November / 2011 / 19:39
Ben bekend met de andere spots en die vaargeul, maar daar gaat het niet om.Er zijn in Nederland wel meer kitespots waar men te maken heeft met een vaargeul in de omgeving. Dat je bij die vaargeul uit de buurt moet blijven spreekt voor zich, maar er zit echt nog wel wat ruimte tussen de branding en die vaargeul.

Waarom ik hier op doorvraag is omdat op de gemeentewebsite het één en ander vermeld staat dat vragen oproept en een opening is om verder te kijken dan je neus lang is. Ik ben dus benieuwd of iemand al wel eens zo'n vergunning en ontheffing heeft aangevraagd en zoja, wat de reactie van de gemeente / scheepvaartdienst Westerschelde is geweest. Het verbaast me niets als er nog niet eerder iemand die moeite heeft genomen.

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

andy 07 November / 2011 / 21:01
Quote: djeverest - 7 november, 2011 (20:13)
Andy,Heb je al eens een ontheffing en vergunning aangevraagd of ken je toevallig iemand die dat heeft geprobeerd?

Ja we hadden toendertijd die vereniging opgericht zodat we daarvanuit een ontheffing konden aanvragen. Dat is wel meerdere keren gedaan, maar werkte niet echt praktisch. Je moest namelijk al dagen vantevoren aangeven als je wilde gaan kiten.
http://www.andytroy.nl

dapee2 07 November / 2011 / 22:19
ik ben benieuwd wanneer er weer iemand gaat vragen of je op t Veerse Meer mag kiten.

dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 24 - 26 knots op zijn Naish Pivot (2023)

Icarus1984 08 November / 2011 / 07:07
Quote: dapee2 - 7 november, 2011 (23:19)
ik ben benieuwd wanneer er weer iemand gaat vragen of je op t Veerse Meer mag kiten.

opzich zou het wel een hele mooie plek zijn maar hier uit maak ik op dat het niet mag
At the End of the day, life should ask us, 'Do you want to save the changes?'

Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)

djeverest 08 November / 2011 / 08:39
Quote: andy - 7 november, 2011 (22:01)
Quote: Ja we hadden toendertijd die vereniging opgericht zodat we daarvanuit een ontheffing konden aanvragen. Dat is wel meerdere keren gedaan, maar werkte niet echt praktisch. Je moest namelijk al dagen vantevoren aangeven als je wilde gaan kiten.

Kon die ontheffing dan maar voor 1 dag afgegeven worden? Want ik zie dat je bij de aanvraag ook de gewenste duur van de ontheffing kunt opgeven. Ik kan me voorstellen dat je dan de periode van een heel seizoen opgeeft.

Roderick 10 November / 2011 / 07:42
Quote: wazzaah - 7 november, 2011 (17:17)
Tekst lijkt me vrij duidelijk, misschien moeten we die ff kopieren naar Vlissingen Boulevard, maar wat officiele local info zou welkom zijn.Volgens mij is er ook een apart gedeelte BPR voor de Westerschelde, waarin zowat alles wat met recreatie surfen/zeilen verboden is of aan scherpe regels is gebonden.Van die container schepen die voorbij komen is wel mooi voor foto's maar al de wind over de vaar route heen komt kan ik me niet voorstellen dat het fijn kiten is als er zo'n joekel voorbij komt, met ZO wind moet je hier zelf opletten dat je niet te dicht bij de veerboot zit.
op de westerschelde geldt het srw (scheepvaart regelement westerschelde) helemaal geen bpr dus. ook niet apart gedeelte dus. het enige wat het bpr met de westerschelde te maken heeft is dat het deel uit maakt van dat irritante uitzonderingsrijtje wat je moet leren als je een vaarbewijs wilt halen :-)

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Mario 12 November / 2011 / 07:57
sterker nog,je moet er een apart vaarbewijs voor halen
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Elpasso 18 November / 2011 / 22:13
maar wel lekker gekite?