Heel duur om via Transavia kitespullen mee te nemen naar Lanzarote

Door: snubbeke Reacties: 33 Hits: 6539
YJ-kite 21 July / 2013 / 09:46
Ik kick dit topic even:

Na een paar emails heen en weer naar de klantenservice van Transavia, ben ik er nog steeds niet uit hoe het zit met het verdelen van gewicht in mijn ruimbagage.

Heb voor 40 euro die sportuitrusting bijgeboekt ( daar zit dan 15 kg extra gewicht bij) en ik heb een normale koffer van 23 kg. (reis samen met m'n zusje)

Die kitetas is zo'n 28 kg. Volgens mij mag je dan het gewicht verdelen tussen de koffer en de kitetas. Mijn kitetas zou dan 28 mogen wegen en de koffer 10. Volgens de klantenservice van Transavia mag je echter geen gewicht verdelen tussen normale en bijzondere bagage..

"Het is niet toegestaan om uw watersportuitrusting en uw ruimbagage van 23 kg in gewicht te verdelen. Watersportuitrusting valt onder bijzondere bagage. Het is alleen mogelijk om normale ruimbagage onderling in gewicht te verdelen."

Maar op de site staat dit:

"TIP!
Door het boeken van een sportuitrusting mag u 15 kg extra gewicht vervoeren. Bijvoorbeeld: reist u met 1 koffer van max. 15 kg en 1 sportuitrusting van max. 15 kg, dan mag u in uw koffer 20 kg en in uw sportuitrusting 10 kg vervoeren, zolang het totaalgewicht niet hoger is dan 30 kg."

Iemand hier ervaring mee?

YJ-kite had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 17 - 23 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2008)

Nature 21 July / 2013 / 09:59
Jup wat jij doet zou moeten mogen :)
Mits 1 item niet meer is dan 32 kg ivm regels van de meeste luchthavens.
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

YJ-kite 21 July / 2013 / 10:10
Quote: Nature - 21 juli, 2013 (10:59)
Jup wat jij doet zou moeten mogen :) Mits 1 item niet meer is dan 32 kg ivm regels van de meeste luchthavens.
Ja precies, dat dacht ik ook al. En ik let er wel op dat het onder de 32 blijft ja. Moet kunnen met 3 kites, 3 bars, trapeze, board en nog wat spul.

Met die klantenservice van Transavia heb ik al meerdere slechte ervaringen..

YJ-kite had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 17 - 23 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2008)

Lars_023 21 July / 2013 / 17:40
Ik ben met transavia naar Tarifa gevlogen in april. watersportbagage geboekt a 80 euro retour. Ging allemaal prima met 1 kitebag van 27 kg en mijn 6m tas als handbagage met daarin mijn kleren en harnas.

Het probleem met die voorwaarden is dat ze vrij duidelijk beschreven staan in het boekingenscherm als je online boekt. Echter na het afronden van de boeking kun je alleen nog de standaard voorwaarden inzien en die zijn uitermate vaag geschreven.

Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

tjaarts 21 July / 2013 / 18:11
Als ik mijn fiets of wintersport spullen meeneem in mijn eigen auto naar de Alpen ben ik bijna duurder uit qua benzine.Dus vind het voor een west-europese charter maatschappij nog best redelijk eigenlijk.Om kosten te besparen rijd ik wel eens met vriend/collega mee in (veel kleinere) lease auto en huur ik daar 'goed' spul.Hoe aantrekkelijk is ter plekke huren van kite materiaal. Iemand ervaring mee?Ik wil deze zomer weekje gaan kitesurfen, weet nog niet waar, en overweeg mijn gear later te kopen en daar te huren.

Djee 21 July / 2013 / 19:14
Doe je een koffee van 20 en een kitebag van 15 om gezeik te verkomen, dat naar fuerte met transslavia vloog geen hinder van onder vonden, wel 2x 40 pleuro afrekenen dat dan weer wel...
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Kiterick 23 July / 2013 / 10:41
Quote: Nature - 21 juli, 2013 (11:59)
Mits 1 item niet meer is dan 32 kg ivm regels van de meeste luchthavens.

Zie net dat het aangepast is naar 30 kg. maximaal
C ya

brenkie 26 July / 2013 / 07:04
Tis wel een aantal jaartjes terug (2003), maar ik heb ooit met Transavia voor nop mijn windsurfspullen meegenomen. (40 kg extra)
Het huren was 400 euri, en omdat je toch het lekkerst vaart op je eigen spul heb ik de gok genomen.
Gewoon met een stalen gezicht na de koffer van 18 kg. vermelden dat je nog een pakketje hebt wat mee moet en wonder boven wonder mocht het voor nop mee. Ik moest alleen zelf een taxi fixen ipv. een hotel-charter want die kon mijn pakket niet meenemen.
Dat had natuurlijk ook duur af kunnen lopen maar ik heb de gok genomen. Wellicht scheelde het dat het vliegtuig maar voor 2/3 gevuld was.

Die gok zou ik tegenwoordig niet meer nemen moet ik wel eerlijk bekennen. Maar qua gewicht en afmetingen ben je natuurlijk ook een stuk schappelijker met kitespul ipv. windsurfspul. Ik vind 80 euro voor een watersportpakket een netjes bedrag, Het is daar mooi weer dus veel kleding heb je niet nodig. En prop idd. veel zware dingen in je handbagage. Ik heb zo'n flightcase, een koffer die net binnen de afmetingen van de handbagage valt, daarin kan je waarschijnlijk al voldoende kleding voor je vakantie in stoppen. Nog een rugzakje erbij voor tussen de voeten en dan kan je alles prima meesjouwen.
Life too short

Djee 26 July / 2013 / 15:24
Pas op met gewicht in je handbagage, deze wordt ook gewogen, heb mensen spullen over zien hevelen naar de normale bagage en extra betalen. Ik/wij hadden 2 kite tassen met in 1 tas een kite (makkelijk in dat rek te proppen en licht) en 1 vol met zware spullen camera,laptop,ipad,boeken dat soort zooi, als eerste met de kite gelopen-> ja, hoor past deze in het rek? hoeveel weegt ie? oke, en de volgende (te zware niet propbare tas) kreeg ook een label bagage approved
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)