Zelfmaak Leading edge kite

Door: Onnozels Reacties: 36 Hits: 4630
Morres 12 August / 2011 / 23:53
paar honderd gram is VEEL voor een kite, zeker PER strut

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

evan 13 August / 2011 / 04:46
Quote: Onnozels - 13 augustus, 2011 (00:30)
Fernandezz waarom kan ik struts vervangen door schuim wel vergeten?
-Je zelf al zegt dat het doorbuigt onder zij eigen gewicht, struts op 10Psi zijn een stuk stijver.
-Overal dezelfde diameter? Kites zijn niet voor niks ontworpen met variabele diameters en profielen in de LE en struts (Zelfs de allereerste wipika classic had dat al)
-Gewicht, zeker je LE wil je zo licht mogelijk hebben tov de rest van je kite anders valt hij vtijwel direct voorover uit de lucht. En ja, een paar honderd gram is veel op een kite van rond de 4kg.

Als je hier alleen maar het ontploffen / beschadigen van de LE/bladders wilt oplossen zou ik het6 niet doen, of je moet echt heel graag willen knutselen. Ik bedoel, ga eerst eens een kite van dichtbij bekijken en/of onder begeleiding vliegen voordat je verder gaat.

Om het extra gewicht en slappere stuts uit te proberen zou je eens een halve kg aan de LE kunnen knopen en de kite half opgepompt oplaten. Kan me niet voorstellen dat dat nog goed vliegt, zeker omdat veel kites simpelweg inelkaar klappen als je er veel duk op zet tijdens het varen en ze zachte struts hebben......

Onnozels 13 August / 2011 / 13:02
Top adviezen jongens. Dit gaat mij een hele hoop hoofdpijn schelen. Ik ga mooi sparen voor een leuke beginkite, en dan gaat dit project lekker naar de achtergrond.

swiftenaar 14 August / 2011 / 12:40
Neem nou gewoon een les.. kost je een beetje, scheelt een berg.. jou 2m firebee is echt niets vergeleken bij een Tubekite van een meter of 8/9, dat heb je naar mijn idee niet echt door.. zelf gaan klooien op een stuk zand (neem aan strand?) is net zo gevaarlijk als op een weiland, en zal zeker niet vergevingsgezinder zijn als jij daar met je goeie gedrag jezelf naar 4 meter lanceerd en verkeerd terecht komt.

Dat hele verhaal komt dan weer lekker in de media en dan hebben de vogelspotters en overheden weer een rede extra om onze mooie sport aan banden te leggen..

overweeg dat eerst even..
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Karst71 23 August / 2011 / 12:02
Quote: Onnozels - 12 augustus, 2011 (13:24)
Met de risico's op het land valt het volgens mij wel mee, ik ga natuurlijk wel oefenen op een plek met zacht zand en dus niet op een weiland.

He onnozels......leuk dat je het gebaande pad wil verlaten qua vliegerdesign, maar doe dat toch niet als het gaat om leren kiten. Dat zou namelijk echt onnozel zijn!

Neem les. Gevoel voor de enorme kracht van de kite krijg je door te bodydraggen in het water. Een foute inschatting kost je geen gebroken ledematen, niet bij jezelf, maar ook niet bij anderen die toevallig in de buurt zijn (bijvoorbeeld wandelaars op het strand). En nee, die risico's vallen dus NIET mee, zelfs als je al wat ervaring met powerkiten hebt.

Karst71 had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ocean-Rodeo Rise (2009)

jonasr 23 August / 2011 / 20:05
Misshien een onnozele vraag, maar welk probleem los je op met schuimrubber tubes? OK, die bladders zijn een beetje aan de dure kant, maar dat is aan de consumentenkant. Ik kan me niet voorstellen dat die inner tubes aan de productiekant zo duur zijn, gewoon massa productie uit een chinese fabriek.

Ik heb vorig jaar een totaal strutsetje (LE 5 struts) voor 60 euro gekregen, haal daar de marges van af en dan is er denk ik geen heel groot verschil met schuimrubber. En wel het voordeel dat je het kunt leeglaten en daarom de kite in je rugzak proppen.

jonasr had een 5 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 25 - 34 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

Morres 25 August / 2011 / 06:36
das wel extreem goedkoop, 60euro voor alle bladders

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

jonasr 25 August / 2011 / 09:45
Quote: Morres - 25 augustus, 2011 (07:36)
das wel extreem goedkoop, 60euro voor alle bladders
was drie jaar oude kite, misschien wilde dealer van z'n oude struts af.

Maar hoe duur kunnen bladders zijn (in China)?

jonasr had een 5 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 25 - 34 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

Fritsie 05 September / 2011 / 06:51
volgens mij werden we in de maling genomen door de kite bouwer..
Time isn't wasted, when you're gettin' wasted

zuen 19 September / 2011 / 15:20
Ik zou niet een s de struts eraf slopen zonde laat erop zitten. Haal de bladder eruit voor wat gewicht. En maak het schuim dan vast of doe dat dan in de strut weet niet wat je van plan was. als het dan niet werkt kan je de bladders er weer in doen en kan je toch nog vliegeren.

dom 21 September / 2011 / 07:03
Schuim weegt altijd meer dan de bladder;) Als je gewichtsbesparing en stijfheid wil realiseren dan kan je beter even bij ons aankloppen voor een bladder. Je kan het ook gewoon niet doen natuurlijk
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

dom 21 September / 2011 / 07:03
Schuim weegt altijd meer dan de bladder;) Als je gewichtsbesparing en stijfheid wil realiseren dan kan je beter even bij ons aankloppen voor een bladder. Je kan het ook gewoon niet doen natuurlijk
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus