hoop beginners vragen

Door: Echoes Reacties: 76 Hits: 4225
swiftenaar 01 September / 2008 / 00:05
  Low-end= de minste wind waarmee je met een kite kan varen.. stel ik kan vanaf 13 knopen met mijn 11m2 fuel varen dan is die 13 knopen mijn lowend. dit kan dus verschillen als de een wat zwaarder/lichter is.

De-Power= een manier om je kite minder effectief windoppervlak te geven. door de depowerstrap (die aan je kite zit erges op je lijnen bij je bar) aan te trekken kan je je powerlijnen strakker zetten/meer aantrekken. hierdoor zorg je ervoor dat je kite minder scherp aan de wind staat.. van zo / naar bijvoorbeeld zo _ (als de wind van rechts komt) hoop dat je hier iets van snapt want wist niet helemaal hoe k dat makkelijk kon zeggen.

werking en nut van 5th line= het nut van een 5th line op een kite is eigelijk makkelijk kunnen relaunchen als hij op het water crashed. doordat je je kite dan redelijk makkelijk op "zijn rug" krijgt. maar wat nog belangrijker is is dat een kite door een 5th line (mijns inziens) veiliger is. doordat je de safety van je 5th line gebruikt is in 1 klap alle druk uit je kite. omdat hij enkel nog aan 1 lijn hang op het midden van je LE. ik ben zelf heeel blij dat ik er een heb, heb hem nu 2x nodig gehad:)

je hebt ook ipv 5th safety ook een safety die je op een stuurlijn kan zetten (bijvoorbeeld bij bowkites zie je dat vaak) waardoor je alle kracht uit je kite haalt door je kite nog aan 1 stuurlijn te laten hangen. echter vertrouw ik hier niet 100 procent op omdat je dan nog de kans hebt dat hij gat loopen en daar wordt je nog veel minder blij van.

ik hoop dat je er wat aan hebt!

gr joost

http://www.vliegerforum.nl/index.php?autocom=custom&page=vliegerwoordenboek
(vliegerwoordenboek van vliegerforum)
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Echoes 01 September / 2008 / 21:39

yo thnx voor je reactie!

alleen het depower verhaal moet ik nog een paar x lezen haha.

I am you and what I see is me