kite importeren china / indonesie

Door: tomba55 Reacties: 60 Hits: 8323
tomba55 17 August / 2009 / 09:45

Wie heeft er ervaring met het kopen van een kite in het buitenland. Ik ben in contact met een bedrijf in china en daar kan ik voor 300 euro een north rebel 2010 kopen. Heeft iemand dit wel eens gedaan want dit is wel rete goedkoop. De prijs is ook nog eens inclusief transportkosten. Ik zie maar één nadeel en dat is dat ik geen garantie heb. Ik probeer het trouwens ook te begrijpen hoe het kan dat dit zo goedkoop kan zijn als de kite in nederland 1100 euro kost??????

graag tips en jullie opmerkingen

spoetnik 17 August / 2009 / 09:51
Een rebel 2010 compleet voor €300??
Ik zou het niet vertrouwen, lijkt te mooi om waar te zijn, dus zal het ook wel zo zijn.
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

Nature 17 August / 2009 / 09:58
Onmogelijk inkoop kosten zijn al meer dan dat behalve als je bij north zelf zou kopen maar die doen dat niet.Smiley
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Woodmaster 17 August / 2009 / 09:58
Ze maken daar alles na dus ook kites!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

rimmert 17 August / 2009 / 10:14
Ach, de echte komen er ook vandaan, dus als de kwaliteit hetzelfde is :P

Wel een erg grote gok, en vergeet de BTW en invoerrechten niet die je nog moet betalen als je het NL binnen brengt.
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

Vliegenaar 17 August / 2009 / 10:18
Ik zeg: Doen! Smiley
Als je alle kosten van alle schakels er af haalt klopt die prijs wel, die chinezen kosten niet duur.

dr511 17 August / 2009 / 10:19
is waarschijnlijk een plastic zak met rebel erop geschreven
ik zou in ieder geval een beveiligd betaal systeem gebruiken waarbij je de betaling pas autoriseert als je kite is aangekomen. North kites komen uit sri lanka dus er is niemand die in china er eentje in zijn broodbak mee kan nemen. daarnaast kost het verzenden zo´n 50 euries dus dan zou de kite 250 kosten dat is ongeveer wat ze bij kubus moeten betalen ex btw.

als het werkt plaats dan meteen maar ff het adres bestel ik ook een containertje
Ziki Ondergoed, schultenbrau

litewave 17 August / 2009 / 10:34
Waarschijnlijk van ene Chen (Chinakites), ster in het namaken van kites, behalve de kwaliteit evenaren van het orgineel, daar heeft ie nogal wat moeite mee
me, myself and i

Nature 17 August / 2009 / 10:42
Nee dis een andere winkel in indonesie heeft vaker dit soort grapjes :)
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

bart13 17 August / 2009 / 11:36
Lol lijkt me nep, maar mocht het echt zijn dan wil ik er ook wel een paar!

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

martin404 17 August / 2009 / 11:47
Wat wij hier voor kites betalen is super veel meer, als waar ze daar voor gemaakt worden.
Ik zou er rustig een kite kopen als ik hem gezien had en de kwaliteit is goed.
Ook al is ie nep, wil dat nog niet zeggen dat ie slecht is.

Indo weet ik niet, maar van china weet ik wel dat ze daar anders zaken doen als wij gewend zijn.
Als je van die verschillen niet op de hoogte bent, heb je dikke kans dat je je achteraf dik bedondert voelt, terwijl de chineese zakenman (en overheid) het gevoel heeft, dat hij volkomen eervol gehandelt heeft.
No kite related brand affiliations

johndoe 17 August / 2009 / 12:55
Probeer maar, als het lukt laat het dan ff weten! Bestel ik ze ook.. Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 17 August / 2009 / 13:38
Leuke ervaring als je van je geld af wilt. Naar allerwaarschijnlijkheid ben bij hun terecht gekomen via Alibaba de site der oplichters. Zelf met div. firma via die site proberen zaken te doen. NO WAY. men gebruikt de export papieren van een ander bedrijf waar ze op een of andere manier zijn weten aan te komen. Voorbeeld een zogenaamd bedrijf wat handelt in waterscooters, de export papieren waren van een appelteler uit het binnenland. Mocht, en ik bedoel mochten ze wel leveren, dan kan je op een heleboel naheffingen wachten.
.
Good luck, proof me wrong.
.
En hoe zit het met de ongeschreven ondernemerscode, schoenmaker ........

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Pieces 17 August / 2009 / 13:55
Hey Tomba55,

Ik heb ervaring met het kopen van kites in het buitenland… enige flauwe aan het verhaal is dat het in Duitsland is. Je schiet er dus weinig mee op.

Als je een simpele analyse uitvoert op je verhaal komt het op het volgende neer(belangrijkheid van boven naar beneden):

Voordelen:

- Goedkoop

Nadelen:

- Twijfelachtige betrouwbaarheid
- Twijfelachtige kwaliteit
- Geen garantie
- Geen service

Kijk, waar het op neer komt is het volgende. In principe moet het, met de productie en lonen in die landen mogelijk zijn kites voor die prijs te maken, daar ben ik van overtuigd. Dat is eigenlijk het enige goede wat ik er over kan zeggen.

Je loopt gewoon een enorm risico dat je je 300 euro kwijt bent. 300 euro die je beter kunt besteden aan een kite in NL of DE. Mocht je de mazzel hebben dat je echt een kite ontvangt… dan is natuurlijk afwachten wat voor kwaliteit het ding heeft (en dat ze geen flasbomenlinnen of rijstpapier hebben gebruikt om de kite te maken).

Conclusie: je zult de gok moeten nemen. Wie weet heb je voor 300 euro een North Rebel 2010 maar ik acht de kans vrij groot dat je naar je 300 ballen kunt fluiten of een kat in de zak koopt.

Good luck!
Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

sewwe 17 August / 2009 / 14:00
kite-china.com kun je misschien wel een kite met je eigen oontwerp erop bestellen, volgens mij moet je wel meer dan 1 bestellen..
snipes

TMK 17 August / 2009 / 14:45
Mijn Caution is in Sri Lanka geproduceerd.
Zou me niet verbazen als je daar gloednieuwe kites voor 400 euro kan scoren.
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

jojo 17 August / 2009 / 15:17
NIET DOEN!

ik heb het zelfde gehad maardan met een gitaar. ik vond een site waarin stond dat ik een fender jimi hendrix signature kon krijgen voor 200 euro! als je opzoek bent naar een goed product voor een lage prijs begint met dit aanbod je hartje al flink te kloppen want normaal kosten deze 3000 nieuw! vervolgens heb ik achterhaald of ik deze site wel kon vertrouwen. de site zag er erg profecioneel uit en het leek mij een betrouwbaar bedrijf. het gaat trouwens om een online shop uit china maar werd gerunt door Nederlanders??? ik heb aan een vriend van me gevraagt of hij na kon chekken of deze site betrouwbaar was, hij heeft daar een soort van programma voor zodat je kan zien of het bullshit is of niet. ik kreeg even later van hem te horen dat het een prut site was en dat het een stel gasten waren die vertrokken zijn met de noorden zon naar china en van daaruit mensen probeerde aftepersen! dus ik zou het niet doen als ik jou was lijkt me te mooi om waart te zijn en omdat ik zo'n beetje het zelfde heb mee gemaakt raad ik het je niet aan!

succes met de verdere zoek actie!
My chicks rocken!

D-ice 17 August / 2009 / 15:45
Is het toevallig:
Company Name: LOTNOK WIRANUSA Co.
Country/Region:

Indonesia

Company Address: Jln. Sidikalang KM. 11 No. 72
Zip/Postal code: 25433
Company Phone: 62-61-7628388
Company Fax: 62-61-7628382
Contact Person: Resdi Mansyur (Marketing Manager)
Contact Phone: -
Industry:

Sports & Recreation

Business Nature: Manufacturer
Founded Year: 2001
Number of Employees:
100 ~ 500

Ik heb voor de gein is ff op Resdi Mansyur gezocht.
Hij verkoopt ook nog Panasonic TV's, Shimano onderdelen en nog een hoop andere shit.
Wel elke keer onder een andere bedrijfnaam....

apart!

Ik heb hier nooit zoveel vertrouwen in Smiley

kobrin 17 August / 2009 / 16:03
Die laatste staat op kiteforum bekent als fraudeur, je krijgt nix voor je geld..Smiley
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Hollandkiter 17 August / 2009 / 16:44
Gewoon doen, wie niet waagt, wie niet wint.
Bij vooruit betalen, eerst 150 overmaken en na levering de rest.

Succes Smiley

seijger 17 August / 2009 / 18:23
Quote: tomba55 - 17 augustus, 2009 (10:45)
Wie heeft er ervaring met het kopen van een kite in het buitenland. Ik ben in contact met een bedrijf in china en daar kan ik voor 300 euro een north rebel 2010 kopen. Heeft iemand dit wel eens gedaan want dit is wel rete goedkoop. De prijs is ook nog eens inclusief transportkosten. Ik zie maar één nadeel en dat is dat ik geen garantie heb. Ik probeer het trouwens ook te begrijpen hoe het kan dat dit zo goedkoop kan zijn als de kite in nederland 1100 euro kost?????? graag tips en jullie opmerkingen
Ik zou er niet aan beginnen,ik ben er een hele tijd mee bezig geweest en heb alles goed uitgezocht,en geloof me je bent je geld kwijt.Het kan wel maar dan moet je met documenten enzo gaan werken erg ingewikkeld,en daar zijn ook weer kosten aan verbonden,wil je het toch doen dan is dat aan jou de keus,maar zoals iemand anders al zei 300 is te mooi veel succes.

wazzaah 17 August / 2009 / 19:09
Zal ik je mijn rekening nummer even geven mag je het overmaken naar mijn rekening, heb ik er in ieder geval nog plezier van Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

celeritas 17 August / 2009 / 19:17
Moeilijk? helemaal niet moeilijk. Transporteur regelt normaliter het inklaren en de btw-afdracht. Zo niet en hij gaat door de douane dan kan je dat inklaren zelf regelen....;)
importbelasting is 2,7% en btw 19%. Betaal je met creditcard dan ben je ook nog verzekerd...
Als het lukt hoor ik het graag.

nils 17 August / 2009 / 19:40
een vriend van me was ook met ene Bitang of iets dergelijks bezig, bleek ook een oplichter te zijn...
Zo de wind waait waait mijn jasje.

BazakiLouis 17 August / 2009 / 20:42
Je kite krijg je vast wel voor dat geld, maar reken er maar op dat een Naish ARX van 1954 met 2 lijnen betere vaareigenschappen heeft.

Ik heb nog partij Chinakites liggen, dikke rommel !

Misschien dat ze inmiddels beter spul maken, maar ga er vanuit dat ze een paar jaar achter zullen blijven lopen. Over 5 jaar zijn hun kites misschien zo goed als een Rebel nu is. Dus zul je er nooits iets aan hebben, want 2dehands is nog gunstiger.