kite importeren china / indonesie

Door: tomba55 Reacties: 60 Hits: 8324
Jelte 17 August / 2009 / 20:53
Ik zou het zelf nooooooooit doen, maar laat het even weten hoe het gaat als je de gok neemt... Smiley
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

FeRNandeZ 17 August / 2009 / 21:31
Nolth Lebel
kantje board !

Akko 17 August / 2009 / 21:55
Ja! Witte Lijst!
Beter dan op de Zwarte Lijst!

stan_b 18 August / 2009 / 07:45
hoe wordt rebel in het chinees geschreven? Smiley ?
Als je idd geen geld wil kwijt zijn zou ik het niet wagen;
Gewoon iemand heel veel geld zoeken die het wil uitproberen voor je

stan_b had een 3 sterren sessie in Duinbergen met maar liefst 14 - 16 knots op zijn Naish Torch (2006)

Mario 18 August / 2009 / 11:36
Quote: celeritas - 17 augustus, 2009 (21:17)
Moeilijk? helemaal niet moeilijk. Transporteur regelt normaliter het inklaren en de btw-afdracht. Zo niet en hij gaat door de douane dan kan je dat inklaren zelf regelen....;)importbelasting is 2,7% en btw 19%. Betaal je met creditcard dan ben je ook nog verzekerd...Als het lukt hoor ik het graag.

inklaren en btw wordt vaak niet door de transporteur geregeld,enkel als het echt met DHL of UPS of iets dergelijks wordt verzonden.
Aangezien de kite spotgoedkoop is zal het verzenden ook spotgoedkoop gebeuren en dan kan je met de nodige formulieren langs de douane om de boel in te klaren,als je die formulieren tenminste hebt.
Of het door een inklaringskantoor laten doen,maar die kosten ook weer geld.
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

ltkort 18 August / 2009 / 12:40
Gewoon met paypal betalen....secure trasaction etc
....LTKort.... - Slingshot RPM 10m 2012 - Naish Momentum 2010 - Prolimit Kitewaist Pro - KiBoCo Kite

ltkort had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 0 - 0 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

perry 18 August / 2009 / 14:01
Mijn advies is hetzelfde als Jojo. Niet doen.
2 jaar geleden Nike Jordan XIII gekocht. Niet meer leverbaar in NL. Mooie site, lijkt prima. En ze lijken prima en lopen ook prima. Tot 3 weken, dan scheurt de zool eraf en nog 2 weken later breekt het nylon.
leek prima site en met Paypal betaald, dus een veilige methode, maar niet meer terug te halen. Geld weg!

perry had een 4 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 14 - 19 knots op zijn North Evo (2009)

hendrik29 18 August / 2009 / 14:52
laat me raden ,deze persoon heb je zeker via de site Alibaba gevonden!?!?
niet doen het is puur een scam!!!!!
hendrik29

tomba55 20 August / 2009 / 12:18
www.diytrade.com/china/4/products/5745306/North_Rebel_2010.html Jullie moeten ook maar eens kijken. Heb inmiddels een hele email wisseling met Resdi Mansyur gehad wat heel serieus overkwam. Hij komt zelfs met kortingstabellen voor grotere afnames..... Ik weet zeker dat er mogelijkheden zijn maar niet zo...... ik twijfel eerlijk gezegd heftig bij deze man en dit bedrijf. Wat ik wel weer is dat ze in andere landen heel anders zaken doen dan dat wij dat gewend zijn. North kites komen uit China dus er is daar vast wel iemand die ook het importeurschap heeft gekregen voor North kites voor Sumatra in Indonesie. Ik spreek vaker mensen die zaken doen met China en hun eigen producten zo af en toe op beursen op andere plaatsen in de wereld tegen komen waar zijn fabriek ze laat zien, zogenaamd "only as showmodel" zeggen ze dan. In werkelijkheid worden deze dure merken dan in andere landen rechtstreeks door de fabriek verkocht onder het hetzelfde label. Zij denken, en hebben wel gelijk, dat niemand er achter komt als ze producten in hele verre landen met weinig tourisme verkopen waar toch geen Importeur zit.

Daarom zou ik er toch niet van opkijken als ik iemand kan vinden die deze kites kan leveren tegen de inkoopprijs van de Nederlandse importeur. Er is niets wat North of ieder ander merk daaraan kan doen.....

Ik ga de Indonesie man een laatste mail sturen en hem zeggen dat ik een heleboel afnemers weet voor € 300,- maar dat hij mij eerst maar eens een exemplaar voor zijn rekening op moet sturen. Als hij dit doet zijn jullie de eerste die het horen!!

d3nnisc 20 August / 2009 / 12:45
Gewoon doen! als het lukt let me know Smiley

mano 20 August / 2009 / 12:46
Dacht dat North niet uit China kwam maar uit een ander land in Azie?

d3nnisc 20 August / 2009 / 12:52
made in sri lanka

tomba55 20 August / 2009 / 14:48
op mijn bij "van de berg" gekochte North kites staat op allebei made in china en niet Sri Lanka

tomba55 20 August / 2009 / 14:48
op mijn bij "van de berg" gekochte North kites staat op allebei made in china en niet Sri Lanka

mitchel999 20 August / 2009 / 14:59
beetje ongeloofwaardige site als ik zo al die prijzen is bekijk maar let me know als t werkt Smiley

mitchel999 had een 5 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 22 - 27 knots op zijn North Evo (2009)

klaasemvo 20 August / 2009 / 15:20
Quote: tomba55 - 17 augustus, 2009 (11:45)
Wie heeft er ervaring met het kopen van een kite in het buitenland. Ik ben in contact met een bedrijf in china en daar kan ik voor 300 euro een north rebel 2010 kopen. Heeft iemand dit wel eens gedaan want dit is wel rete goedkoop. De prijs is ook nog eens inclusief transportkosten. Ik zie maar één nadeel en dat is dat ik geen garantie heb. Ik probeer het trouwens ook te begrijpen hoe het kan dat dit zo goedkoop kan zijn als de kite in nederland 1100 euro kost?????? graag tips en jullie opmerkingen
Yo Tomba! Ik heb ervaring met het kopen van kites in Singapore en Hongkong. Ik kocht mijn kites daar altijd bij een shop, dus ik heb ze nooit laten opsturen. Wat ook mij zo opviel was de prijs....voor een 12 rebel met bar en lijnen betaalde ik ongeveer 650 euro! Voor een 7 zonder bar 380 euro! De kites waren niet fake en vlogen perfect, ze doen het nog steeds en de zool laat niet los. Het was ook geen model van een eerder jaar, gewoon het nieuwste. Volgens mij wordt er ergens in de lijn naar de Nederlandse klant heel veel geld verdiend, Stefan wilde hier geen antwoord op geven...best jammer, maar ja...Volgens mij is het laten opsturen en betalen van iemand die ver weg zit een beetje risky, je kan dan beter een ticket kopen en daar de stad bezoeken. Maak je een mooie trip en koop je vervolgens voor veel minder geld je kites. Let wel op dat ze vies zijn als je op schiphol aankomt, dan snapt de douane ook dat je daar gewoon gekite hebt!

Bramster 20 August / 2009 / 15:30
Nou die boardjes voor 122 dollar lijkt me zekers interessant, jammer genoeg moet je er wel gelijk 5 afnemen...
Als het idd werkt misschien een groupsbuy? Spreid je ook nog het risico.

Ik hou deze post iig goed in de gaten!
http://www.flyozone.com/

harryNaish 21 August / 2009 / 22:37
Niet doen, samen met 'n vriend ook wat uit Indonesie proberen te bestellen, zelfde prijzen voor nieuwe Cabrinha kites. Geld overgemaakt en alles foetsie en geen kites. Website e.d. kwam professioneel over......

BadBrains 22 August / 2009 / 06:21
This member assumes full responsibility for the content of this listing. DIYTrade accepts no responsibility whatsoever in respect of such content.
To report fraudulent or illegal content, please click here.

hahahaha , staat onderaan hun site, kan je wat gegevens invullen. komt waarschijnlijk direct in hun Spambox.
trap er nou niet in!! ik bestel heel vaak spullen in de USA en de prijsverschillen zijn echt niet supergroot. (maar genoeg om euris te besparen) dit riekt zoals anderen zeggen naar oplichterij.
Homo Sapiens non urinat in ventum...

Jackee 22 August / 2009 / 06:45
$ 144 voor een SS Darkside.. Smiley
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!

-DAVE- 22 August / 2009 / 07:11
Echt!,... komen jullie niet vaak op internet? of gebruiken jullie nooit google?

Tuurlijk is dit scam als hell.

Alleen al bij betaalmethode - "
Payment Terms:

T/T, Western Union" -Smiley

Moet er al een belletje rinkelen toch? Nimmer met Western UNion in zee gaan, NIMMER!!!
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

-DAVE- 22 August / 2009 / 07:14
Tevens heeft Meneertje resdi Mansur , bij iedere trooepscam dat hij aan de man brengt een ander adres:
  1. Yeti ASR Enduro Bike 2009

- [ Vertaal deze pagina ]
    Contact Person: Resdi Mansyur Address: Jln. Komp Industri Mabar Blok AA No. 37, Medan, Sumatera Utara, Indonesia Phone: 61-62 -76873710 ...
    www.bikudo.com/pf_product.do?id=184821 - In cache - Vergelijkbaar -
  2. Pt. Tohik Ekboh - LCD & Plasma TVs

- [ Vertaal deze pagina ]

Address: Jln. Titi Bobrok Ujung Blok AA No. 38 Medan Sumatera Utara 21834 Indonesia. Phone: 62-61-76873710. Contact name: Resdi Mansyur , General Manager ...

search ff verder op mansyur hiero

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

barrystormchaser 22 August / 2009 / 08:05
Haha dave slaat de spijker op de kop Smiley

kijk eens op marktplaats top 5 gouden tips

Top 5 Gouden Tips
Het merendeel van de kopers en verkopers op Marktplaats.nl heeft goede bedoelingen en is betrouwbaar. Zij versturen de goederen zoals afgesproken en betalen netjes op tijd. Helaas is er ook een kleine groep mensen dat – net als in de echte wereld – misbruik maakt van het vertrouwen van anderen. Met onderstaande tips minimaliseert u de kans op een eventuele teleurstelling.

1. Handel in persoon: u weet precies met wie u zaken doet en wat u koopt!
2. Laat uw gezonde verstand spreken en vertrouw op uw gevoel: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!
3. Probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen over de (ver)koper (bijvoorbeeld via internet) en bewaar alle informatie!
4. Wees extra voorzichtig bij transacties met het buitenland: Marktplaats.nl is vooral gericht op Nederland!
5. Gebruik bij transacties met onbekenden geen betaalmethoden als Western Union Bank, MoneyGram en cheques!

Meer tips over wat u beter wel en niet kunt doen wanneer u zaken doet via Marktplaats.nl, vindt u hieronder.

klinkt het te mooi om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn.
www.stormchaser.nl Ocean Rodeo,Hb-surfkite,dakine en billabong

martin404 22 August / 2009 / 20:15
Houd er rekening mee dat, waneer het wel het echte merk is en je gaat ze hier verkopen voor weinig, dat je dan in no-time een proces van dat merk aan je broek hebt.
Zeker als je het hier rondbazuint.
Dat gaan ze niet tof vinden namelijk !!!
Dat soort dingen als merk-recht en wie wel of niet jouw producten mag verkopen, is in de wet best wel nauwkeurig geregelt. (gaat om nogal grote financiele belangen)

Als ze nep zijn, of de herkomst is dubieus (een paar achterover gedrukt in de fabriek), dan kun je er op rekenen dat je een telefoontje van de douane gaat krijgen.
Probeer dan maar eens uit te leggen dat je het heel gewoon vond, dat hij maar 300 koste, ipv het enorme bedrag wat ie hier kost.

Je loopt dus het risico dat ze helemaal niks opsturen, dat het een slechte kwaliteit nep-kite is (kun je beter voor 2dehands gaan), of een in beslag genomen kite (met daar bovenop een stevige boete voor de moeite).
Garantie heb je zowiezo niet, terwijl dat met een 2dehandse vaak nog wel zo is.
No kite related brand affiliations

jordy_hero 23 August / 2009 / 08:25
chinezen zijn net kopierapparaten ;) succes
Bruut kite :)