Probeert skyhigh de boel te flessen in Workum?

Door: mkite Reacties: 63 Hits: 3364
mkite 03 June / 2010 / 06:27
Update:

Officiele reactie van het sky-high team komt er aan...
-slis

---------------------------
Staat een hele post over wat nu de regels zijn in de zomer voor kitespot in Workum. Daarin geeft skyhigh ineens aan dat er betaald moet worden om te mogen varen en huren van lycra alleen bij hun.

Terwijl er onder een reactie staat van de regio vertegenwoordiger dat er geen sprake is van kosten.

Lijkt mij heel tijd om deze school te boycotten wat een koekebakkers om misbruik te maken van de toch al lastige regels op deze spot.

Blijft natuurlijk wel het verhaal dat het varen in de zomer aan regels is gebonden maar zo te zien kun je dus beter bij Kitemobile vragen hoe het zit zodat je niet genaait wordt om kosten te betalen die je helemaal niet hoeft te betalen.

Ow en trouwens een tip als je 3 euro in die meter gooit dan heb je al een parkeerkaartje voor 24 uur. staat wel 5.60 euro op maar is schijnbaar niet in het systeem verwerkt.

cozmo 03 June / 2010 / 07:16

Ik weet in ieder geval wel dat die gasten van Sky High! Schellinkhout je flessen. Die moet je met een korreltje zout nemen met hun stoere praat.
The edge is a dangerous place to live!

dr511 03 June / 2010 / 08:12

ik leer mijn hond al tegen zijn bloemenwagen te pissen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Curakiter 03 June / 2010 / 08:19
Belachelijk. Als dit verhaal klopt, waar haalt Skyhigh dan het recht vandaan geld te vragen voor het surfen op een spot.

Is de wind, het water en het zand van hun? Nee.

Gaat het geld naar de gemeente?

Krijg je er meer veiligheid voor (stel dat het op zee was, dan zou het bv in de vorm van een rescue kunnen zijn).

Is het een andere vorm van Belasting?

Is dit in overleg met de regiovertegewoordiger?

Lekker op zn hollands dit: uitbuiten, reguleren, geldvangen...en wss hoef je als je bevriend bent niks te betalen.

mkite 03 June / 2010 / 08:51
Quote: Curakiter - 3 juni, 2010 (09:19)
Belachelijk. Als dit verhaal klopt, waar haalt Skyhigh dan het recht vandaan geld te vragen voor het surfen op een spot.Is de wind, het water en het zand van hun? Nee.Gaat het geld naar de gemeente?Krijg je er meer veiligheid voor (stel dat het op zee was, dan zou het bv in de vorm van een rescue kunnen zijn).Is het een andere vorm van Belasting?Is dit in overleg met de regiovertegewoordiger?Lekker op zn hollands dit: uitbuiten, reguleren, geldvangen...en wss hoef je als je bevriend bent niks te betalen.

Nou aan de reactie van de regiovertegenwoordiger te zien is het dus zeker niet in overleg en lijkt er op dat ze dit gewoon zelf innen en houden.

Dus aan iedereen boycotten die hap

Derek 03 June / 2010 / 08:57
ik verwacht dat ze dit rekenen voor het extra werk dat ze hebben ter registratie?
kiting since 2010 | HELIX 2010 12m & 9m Cult 2010 6m | kitevideos.net

Derek had een 3 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 28 - 36 knots op zijn Naish Helix (2010)

FlorisZ 03 June / 2010 / 09:14

Jongens alsjeblieft wacht het even af! Deze week nog wordt het allemaal duidelijk en dan pas kan je echt je mening geven. Het heeft niks met geldverdienen te maken.
www.gskv-released.nl

mkite 03 June / 2010 / 09:17
Quote: FlorisZ - 3 juni, 2010 (10:14)
Jongens alsjeblieft wacht het even af! Deze week nog wordt het allemaal duidelijk en dan pas kan je echt je mening geven. Het heeft niks met geldverdienen te maken.

Nou lijkt mij toch wel Skyhigh probeert niet alleen geld te verdienen maar ook nog even exclusief te maken terwijl je het ook met Kitemobile kunt regelen.

Stukje concurrentie vervalsing en er nog geld voor vragen ook.

patricks 03 June / 2010 / 09:23
Quote: mkite - 3 juni, 2010 (08:27)
Ow en trouwens een tip als je 3 euro in die meter gooit dan heb je al een parkeerkaartje voor 24 uur. staat wel 5.60 euro op maar is schijnbaar niet in het systeem verwerkt.

Hopelijk zit de parkeerwachter niet op hanglos

Joy-rider 03 June / 2010 / 09:29
Jongens er is nog niks zeker over of je moet betalen en je lycra's zoals het in het verhaal staat moet je betalen en je lycra halen bij beide scholen. wit sky high en rood kite mobile. Dit is waarschijnllijk het idee van de gemeente want zoals Stef (regio vertegenwoordiger en eigenaar Kite mobile) zecht weet hij nog van niks. Laat niet SKY High de schuld in de schoenen steken als er nog niet eens duidelijkheid over is wie deze regel heeft gemaakt en of die uberhaupt word gehandhaaft.
mochten de geruchten wel waar blijken ben ik het eens met jullie
www.bladekites.com / www.corenmore.nl

chillem 03 June / 2010 / 09:41
Ga anders eerst even bij de betreffende school langs, laat je goed informeren. En ga niet op basis van onvolledige informatie dit soort conclusies trekken.

Highmen 03 June / 2010 / 09:50
Quote: Joy-rider - 3 juni, 2010 (11:29)
Jongens er is nog niks zeker over of je moet betalen en je lycra's zoals het in het verhaal staat moet je betalen en je lycra halen bij beide scholen. wit sky high en rood kite mobile. Dit is waarschijnllijk het idee van de gemeente want zoals Stef (regio vertegenwoordiger en eigenaar Kite mobile) zecht weet hij nog van niks. Laat niet SKY High de schuld in de schoenen steken als er nog niet eens duidelijkheid over is wie deze regel heeft gemaakt en of die uberhaupt word gehandhaaft.mochten de geruchten wel waar blijken ben ik het eens met jullie
Dat klopt niet wat je zegt.

Het blijkt achteraf dat het nog niet zeker is, dat is wat anders dan wanneer skyhigh zegt dat er misschien betaald moet gaan worden of iets in die zin. Het werd wel gebracht als duidelijke informatie dat er betaald moest worden. In de tekst van SkyHigh komt niet naar voren dat er "waarschijnlijk of misschien" betaald moet worden. Door anderen komt naar voren dat het nog niet zeker is, niet door Skyhigh.

Het komt op mij over dat ze het gewoon wilden proberen en nu dit dan waarschijnlijk mislukt en uitkomt ze straks roepen "how jongens, foutje we waren iets te snel, het klopt niet....het is gratis hoor! "
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

RoyHimself 03 June / 2010 / 09:52
Onnodig om zo hard te terwijl de regel niet/nauwelijks van start is gegaan. Zoek gewoon de desbetreffende school op, dan zul je een hoop informatie winnen. Ga dan voor jezelf na of je het er mee-eens bent of niet.
Best Waroo :)

Jurn 03 June / 2010 / 09:52
Argh! ik moet gewoon betalen om met reclame voor hun te kiten.
Ze moeten lekker zelf die lycra's betalen. Zo makkelijk is dat niet om mij(ons) met SKY high reclame laten rond varen!

Niets te van hun verdiennen daar niets mee!
Komopnou! als ik daar ga kiten denken mensen van WOOOOW die is goed!! Daar ga ik ook les nemen!:O
En dat is weer 100 euro... Ja Ja! Daar is goed over nagedacht.
Stel je bent slecht, je komt in t zwemgebied pakken ze je lycratje af =(
Zo gaan de beginners weg, en blijven de mensen die wel in t kite gebied blijven varen staan. Dus ze hebben nooit last van dat je als beginner negative reclame maakt, ze pakken gewoon je lycratje af!

Hmmm,, Stel hé, Er zit geen reclamen op die lycra's, en je mag die lycra's gewoon houden, en als de kitescholen er helenmaal niets aan verdienen, Dan heb ik niets gezecht want dan ben ik uitgelult

CIAOOO:D

Jurn had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 15 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

mkite 03 June / 2010 / 10:11
Quote: RoyHimself - 3 juni, 2010 (10:52)
Onnodig om zo hard te terwijl de regel niet/nauwelijks van start is gegaan. Zoek gewoon de desbetreffende school op, dan zul je een hoop informatie winnen. Ga dan voor jezelf na of je het er mee-eens bent of niet.

Hier dus de informatie van SKYHIGH:

Wat houdt dit in?

Gelukkig is het kiten dus nog gewoon mogelijk tijdens de zomer maanden maar je Moet je wel eenmalig laten inschrijven bij Skyhigh.

Opmerkingen:
* Jezelf aanmelden als lid of daglid kan alleen bij aanwezigheid van Skyhigh.Tijdens de zomer maanden zijn deze (bijna) dagelijks aanwezig. (ga niet bellen als we er niet zijn!)
* Het registreren is eenmalig en kost €5,-. je hoeft je dus niet dagelijks te registreren, 1x per periode, dit kan dus een dag, week, of langer zijn.
* Bij aanmelding ontvang je een lycra, deze dient als bewijs van inschrijving. Borg voor de lycra is 25€ en krijg je terug als je deze in goede staat weer inlevert. Witte lycra=Skyhigh
* Inlevering van je lycra kan alleen tijdens openings tijdens van de school, informeer hier dus naar als je je lycra weer wilt inleveren.
* Bij overtreding van de regels of gevaarlijk gedrag wordt je lycra zonder recht op teruggave van je borg ingenomen en wordt je uitgesloten als lid.
* Bij drukte kan de gemeente een rode vlag hijsen, je mag dan niet starten met kitesurfen, ook al heb je een lycra.

Voorwaarden aanmelding:
* Aanmelden als lid kan alleen op vertoon van voldoende ervaring of een kitesurfcertificaat
* Je bent ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor schade die je aan jezelf of aan derden toebrengt. Je verklaart tijdens de aanmelding dat je verzekerd bent voor eventuele schade die je toebrengt, of dat je over voldoende financieele middelen hiervoor beschikt

Lijkt mij toch heel erg duidelijk en heeft niks met vaagheden of nog te maken afspraken te maken.

En er staat toch echt dat dit alleen kan bij Skyhigh, mooie concurentie vervalsing, weet toch heel zeker dat je ook dingen kunt regelen met Kitemobile en die gaan zeker geen geld rekenen.

RoyHimself 03 June / 2010 / 10:17
Voor de duidelijkheid, Ik weet het zelf ook (nog) niet. Daarom wacht ik af met reageren tot dat ik de info van de desbetreffende school hoor. Dat scheelt later een hoop roddels, en loze praat!
Best Waroo :)

FlorisZ 03 June / 2010 / 10:17

Mkite, waarom bel je niet gewoon even met SkyHigh dan wordt het jou allemaal haarfijn uitgelegd en ik weet 100% zeker dat jij dan op een totaal andere mening gebracht wordt. Ik heb het zelf ook gedaan, maar ik ga op het moment verder niks toelichten omdat dit vandaag als het goed is nog gaat gebeuren. Dit geldt natuurlijk voor een ieder ander gedraag je niet als 1 of ander roddelblad lezer en kijk verder dan je neus lang is, bel gewoon even met SkyHigh!
www.gskv-released.nl

Highmen 03 June / 2010 / 10:22
Quote: RoyHimself - 3 juni, 2010 (12:17)
Voor de duidelijkheid, Ik weet het zelf ook (nog) niet. Daarom wacht ik af met reageren tot dat ik de info van de desbetreffende school hoor. Dat scheelt later een hoop roddels, en loze praat!

De info komt toch van de betreffende school? Bas Koole is daar instructeur.

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

C0G 03 June / 2010 / 10:27
Wat een gejammer om 5 euro zeg. Zowiezo, dat hele gehannes met Workum, WTF? Is een geweldige spot, en regulering is altijd lastig, maar je kunt daar op 30 minuten in de buurt een hele berg vette spots vinden. (de laatste keer dat ik daar was, iig.)
Kornwerderzand, Makkum, Hindeloopen, Molkwerum, Stavoren, Mirns... Bij Harlingen schijn je ook nog een soort blubberspot te hebben...
Zijn alle andere spots dicht daar ofzo?

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

KappuhH 03 June / 2010 / 10:41
Harlingen is echt te ranzig met dat nasty slib :S
Stavoren is best leuk, heb je met de goede windrichting ook nog mini golfjes ook....

dr511 03 June / 2010 / 10:45

ff serieus er word een nieuws item sticky neer gezet met de duidelijke vermelding zoals mkite hem neerzet
het is geplaatst door bas die voor sky high werkt
dus wat is er vaag en waarom zou je gaan bellen als het er duidelijk staat.

en als sky high je in een telefoon gesprek uitlegd dat het echt noodzakelijk zou zijn is dat natuurlijk klink klare onzin aangezien het de laatste jaren zeer goed gaat zonder onoverkomelijke problemen.
DIngen die er fout gaan mbt onveilige situaties kunnen ook gewoon met gesprekje afgedaan worden aangezien het allemaal beginners zijn op workum die mischien een beetje begeleiding nodig zijn.

dit is een besluit genomen in een achterkamertje zonder medeweten van de mensen die vechten voor een vrije manier van het beleven van de kitesport.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

mkite 03 June / 2010 / 10:55
Quote: FlorisZ - 3 juni, 2010 (11:17)
Mkite, waarom bel je niet gewoon even met SkyHigh dan wordt het jou allemaal haarfijn uitgelegd en ik weet 100% zeker dat jij dan op een totaal andere mening gebracht wordt. Ik heb het zelf ook gedaan, maar ik ga op het moment verder niks toelichten omdat dit vandaag als het goed is nog gaat gebeuren. Dit geldt natuurlijk voor een ieder ander gedraag je niet als 1 of ander roddelblad lezer en kijk verder dan je neus lang is, bel gewoon even met SkyHigh!

Hoezo roddelblad?? ik reageer op een bericht van de school zelf of in ieder geval een vertegenwoordiger van deze school en niet op vage roddels. Wat ik aangeef is exact wat er staat. En ik hoef ze dus niet nog een keer te bellen lijkt mij.

Curakiter 03 June / 2010 / 11:07
Quote: Jurn - 3 juni, 2010 (10:52)
Argh! ik moet gewoon betalen om met reclame voor hun te kiten.Ze moeten lekker zelf die lycra's betalen. Zo makkelijk is dat niet om mij(ons) met SKY high reclame laten rond varen!Niets te van hun verdiennen daar niets mee!Komopnou! als ik daar ga kiten denken mensen van WOOOOW die is goed!! Daar ga ik ook les nemen!:OEn dat is weer 100 euro... Ja Ja! Daar is goed over nagedacht.Stel je bent slecht, je komt in t zwemgebied pakken ze je lycratje af =( Zo gaan de beginners weg, en blijven de mensen die wel in t kite gebied blijven varen staan. Dus ze hebben nooit last van dat je als beginner negative reclame maakt, ze pakken gewoon je lycratje af! Hmmm,, Stel hé, Er zit geen reclamen op die lycra's, en je mag die lycra's gewoon houden, en als de kitescholen er helenmaal niets aan verdienen, Dan heb ik niets gezecht want dan ben ik uitgelultCIAOOO:D

gezecht is met een D, kon het niet laten....

LISETTEBL 03 June / 2010 / 11:33
Quote: Curakiter - 3 juni, 2010 (13:07) gezecht is met een D, kon het niet laten....

en ik maar denken dat het met een G is

Maar serieus, wat wordt er hier gemiept zeg... Workum blijft ook deze zomer open terwijl dat er echt niet in leek te zitten, enorm goed nieuws!
Dat het dan op een of andere manier gereguleerd moet worden lijkt me meer dan logisch. Laten we hopen dat er veel
mensen zijn die zich te tof voelen voor een (witte of rode) lycra zodat het lekker rustig wordt. En met betrekking tot die 5€, kom op zeg... Dezelfde mensen die hier speculeren dat Sky HIgh de boel flest varen zelf ook op Workum, dus kunnen dat net zo goed even in persoon navragen bij de scholen. Zodat je al je vragen beantwoord krijgt en zelf lekker feedback kunt geven. (vanmiddag dus nog, ik weet dat jullie toch wel gaan )

Highmen 03 June / 2010 / 12:05
Quote: LISETTEBL - 3 juni, 2010 (13:33)
Quote: Curakiter - 3 juni, 2010 (13:07) gezecht is met een D, kon het niet laten....en ik maar denken dat het met een G is Maar serieus, wat wordt er hier gemiept zeg... Workum blijft ook deze zomer open terwijl dat er echt niet in leek te zitten, enorm goed nieuws!Dat het dan op een of andere manier gereguleerd moet worden lijkt me meer dan logisch. Laten we hopen dat er veelmensen zijn die zich te tof voelen voor een (witte of rode) lycra zodat het lekker rustig wordt. En met betrekking tot die 5€, kom op zeg... Dezelfde mensen die hier speculeren dat Sky HIgh de boel flest varen zelf ook op Workum, dus kunnen dat net zo goed even in persoon navragen bij de scholen. Zodat je al je vragen beantwoord krijgt en zelf lekker feedback kunt geven. (vanmiddag dus nog, ik weet dat jullie toch wel gaan )

Het gaat ze in dit topic helemaal niet om 5 euro, dat wordt ook nergens gezegd. Het gaat om de manier waarop het naar buiten wordt gebracht en dat ze zeggen dat er kosten aan verbonden zijn, terwijl daar met de andere school en NKV helemaal niet over is gesproken.

Of het nou 5/50 of 100 euro is maakt niets uit.
Wanneer het dan verkeerd uitpakt (in dit geval) wordt er geroepen dat het nog vaag is...nou het lijkt me vrij duidelijk allemaal, ik regel mijn zaakjes wel met Kitemobile.