Jurn had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 15 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)
Henning had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Flysurfer Speed (2011)
brian123 had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 22 - 28 knots op zijn SlingShot T3 (2009)
Registreerde: 11 August 2005
Zoals velen wel weten zijn we in Lelystad al een poosje bezig met het verwezenlijken van een eigen kitesurflocatie. Zeer moeizaam volgt gesprek na gesprek.
Nu wil het feit dat de locals al een flink aantal jaren op een klein plekje in Lelystad het water opgaan. Zolang we uit de vaargeul blijven wordt de boel gedoogd. Er zijn bij de locals goede afspraken: boten in de buurt = wegwezen. Regelmatig passeerd de waterpolitie en een enkele keer ( als er niet-locals te dicht op de geul zitten) worden we er vanaf gekeild. Van enige natuurtoestanden is op deze locatie geen sprake.
Lelystad gisterenmiddag:
Blauwe lucht en een lekker windje. De plaatselijke jeugd ( met een enkele ouwe lul
Helaas, op het water verschijnt een spiksplinternieuwe RIB met daarop 2 BOA's van NatuurBeheer. Genietend van een mateloze (aan arrogantie grenzende) autoriteit wordt iedereen van het water afgeknald.
De sfeer was weer ver te zoeken. Nadat we met z'n allen op de kant zaten kwamen de betreffende ambtenaren na een klein kwartier ons met de auto nog een keertje bezoeken.
PPPffff, een dame van midden 30 en een jongeman begin 20. De keurige kraakloze groene uniformen riekten nog naar het verpakkingsplastic. Duidelijk "nieuwkomers" in hun functie. De jongeman in kwestie kwam met een boven zijn hoofd geheven indentiteitsbewijs ( zonder 1 woord te zeggen ) op ons af stappen. Enigsinds verbolgen over deze "ik ben vroeger te weinig geknuffeld" houding besloot ik om toch maar even op te staan. Met uitgestrekte hand heb ik mij voorgesteld. De dame die de jongeman vergezelde nam niet echt de moeite om zich voor te stellen.
Ons werd medegedeeld dat wij vanwege Natura 2000 hier niet mogen kitesurfen. Tja, laat ik nu net behoorlijk op de hoogte zijn van het hele Natura 2000 gebeuren. Nadat ik de betreffende ambtenaren het proces van Natura 2000 had uitgelegd ( vaststellen bestaande activiteiten, beoordeling / eventuele NEA en vervolgens het maken van een beheerplan) en het feit dat het beheerplan voor deze regio nog niet gemaakt is werd het duidelijk dat er op het gebied van Natura 2000 nog niets te handhaven / verbaliseren valt. Tevens duidelijk verteld dat als zij toch graag wilde verbaliseren dit op grond van het BPR moesten doen. ( is nog de vraag of deze 2 NB Boa's bevoegd zijn om op gebied van BPR te verbaliseren maar da's een ander verhaal)
Uiteindelijk gingen de 2 BOA's ( lichtelijk gefrustreerd door de aanwezige wetskennis op het gebied Natura 2000) over tot het willekeurig opschrijven van namen van diegene die een wetsuit aanhadden..........
Einde van het verhaal: Een mooie spot naar z'n grootje, 2 waarschijnlijk zwaar gefrustreerde NB BOA's ( ze konden geen bonnetjes schrijven) en een club enthousiaste kitesurfers die, door de manier waarop zij door deze NB ambtenaren zijn benaderd hun respect voor alles wat met Natuur Beheer te maken heeft verloren zijn.
Verbazingwekkend, frustrerend, droevig en dan vooral de manier waarop deze 2 handhavers van de wet zich gedroegen.........
Verboden is verboden. BPR = BPR maar wat een arrogantie
Sorry, most het ff kwijt