Kitesurfers in Lelystad van het water geschopt

Door: idefixe Reacties: 62 Hits: 5840
Richaar 04 June / 2010 / 18:30
Een pot nat

wazzaah 04 June / 2010 / 20:11
Waarom zou je dan je naam geven als ze toch geen bekeringen uit schrijven?

Een BOA mag alleen bekeruing uitdelen in zijn eigen (vak)gebied. Een SBB BOA mag dus alleen bekeuringen uitdelen die betrekking hebben op de natuur in zijn gebied. Hij mag dus geen bekeuring uitdelen aan een fietser zonder licht in een dorpskern om maar een voorbeeld te noemen. tenzij dit weer uitdrukkelijk staat vermeld in zijn functie omschrijving en de geldende APV van de gemeente dat zij daartoe bevoegd zijn.

Denk dat zij dus geen bekeuringen uit mogen schijven op grond van het BPR.

Waarom stuur je ze niet s naar Terschelling? Hebben wij ook s wat leuks Volgende week komt goed uit, maken we er een Oerol act van.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

isomis 04 June / 2010 / 21:21
en als er weer oorlog komt, zetten ze voor de bezetter kruisjes op een plattegrond waar kitesurfers wonen.

naja, mooi dat ze jou treffen TOM! volgende keer gewoon door kiten, want nu kwam vincent muiderberg bevuilen
zucht...

TMK 04 June / 2010 / 21:27
Ik zou wel even instanties bellen die met de spot te maken hebben. Daaruit conclusie trekken of je eigenlijk wel fout zat, of dat de natuurhippies gewoon hun bek moeten houden
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

johndoe 05 June / 2010 / 07:49
TMK, Tom weet als bestuurslid van he NKV (de instantie die bezig is met alle Nederlandse kitespots) meer van deze zaak dan alle andere instanties bij elkaar. Als het dus onder BPR valt dan kan je er niks aan doen. Wel is het lullig dat het eerst gedoogd word door bepaalde instanties en er nu ineens moeilijk word gedaan door die 2 broekies.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

JePe 05 June / 2010 / 08:49
Quote: wazzaah - 4 juni, 2010 (22:11)
.Waarom stuur je ze niet s naar Terschelling? Hebben wij ook s wat leuks Volgende week komt goed uit, maken we er een Oerol act van.

http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)

TMK 05 June / 2010 / 11:19
Quote: Reflexx - 5 juni, 2010 (09:49)
TMK, Tom weet als bestuurslid van he NKV (de instantie die bezig is met alle Nederlandse kitespots) meer van deze zaak dan alle andere instanties bij elkaar. Als het dus onder BPR valt dan kan je er niks aan doen. Wel is het lullig dat het eerst gedoogd word door bepaalde instanties en er nu ineens moeilijk word gedaan door die 2 broekies.

Dat is waar .
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

Jurn 05 June / 2010 / 11:53
Quote: Marc_87 - 4 juni, 2010 (16:55)
Ik snap je frustraties Tom, dit is erg vervelend en vooral jammer.\Als ik ooit een keer de jackpot wil dan koop ik midden in Flevoland een stuk polderen laat ik er een kitespot van maken! Kunnen we altijd kiten.

Ik wil ook wel de jackpot

Jurn had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 15 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

BasKoole 05 June / 2010 / 12:38
zo jammer.
Airush

BasKoole had een 3 sterren sessie in Big Bay met maar liefst 24 - 28 knots op zijn Airush Razor (2011)

Jelte 05 June / 2010 / 13:49

Goed dat ze jou hadden. Ik heb laatst al bijna een paar BOA's aangevlogen die me in hun vrije tijd (maar wel in uniform... gatverrr) kwamen vertellen dat mijn hond te ver van me vandaan liep. Op een plek waar ie gewoon vrij mag! KOM OP ZEG! En niet dat die wat deed, maar natuurschade! Op een plek waar paarden ook gewoon los mogen... Grrrrrr...

Ik moet ze niet al te vaak tegen komen. Dan heb ik alleen nog maar de keuze om te emigreren (NZ Wazzaaah?) of de rest van mijn leven in de gevangenis te zitten.

Maar goed: mijn remedie... burgerlijke ongehoorzaamheid. Ik vind dat Wazzaah een punt heeft. Ze kunnen je geen bekeuring geven. De waterpolitie kan dat wel, maar als jij met de waterpolitie overlegt wat ze wel en niet willen gaan handhaven en of ze je bellen zodra er werkelijk dingen mis gaan dan valt er misschien nog iets te redden.
Ik denk niet dat de waterpolitie zomaar klakkeloos het gezeur van een paar BOA's overneemt, zeker niet als jij eerst netjes uitleg geeft. Iets in de trant van 'prioritering' en 'geen speerpunt' kunnen ze dan tegen onze groene stasimannetjes zeggen.

Nee heb je....

www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

Woodmaster 05 June / 2010 / 14:45
BOA= Ben Ontzettend Achterlijk????
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

z0ow 05 June / 2010 / 15:07
Zeikerds zeker nix te doen met dit mooie weer van deze dagen

daan3 05 June / 2010 / 16:14
Quote: Woodmaster - 5 juni, 2010 (16:45)
BOA= Ben Ontzettend Achterlijk????

Antixsports.com Liquid Force

dude1 05 June / 2010 / 22:50
Leuk als die uitingen met frustraties, maar het zou meer helpen als we ons beter organiseerden. Nog een keer de oproep, wordt allemaal lid van het NKV zodat we beter een vuist kunnen maken
Cheers

swiftenaar 06 June / 2010 / 12:10
Deze äanvaring" met locale autoriteiten heeft vrij weinig te maken met een vuist of betere organisatie Dude1, dit is gewoon gezeik van een stel BOA-constrictors in opleiding die stoer doen met hun ski-pas van papa..

ben overigens wel lid van de NKV hoor
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Crispijn 06 June / 2010 / 13:34
Jammer het te moeten lezen, zonde dat het zo moet lopen. En ook jammer, en dit gaat me min kudos opleveren, dat dit soort verhalen uitgebreid door een NKV bestuurslid op een forum geplaatst moeten worden. Ik denk dat snel en integer handelen in deze veel effectiever is dan er een groot breed uitgemeten verhaal op Hanlos plaatsen. Bel de gemeente of de contacten die je hebt direct nog eens even op en hou de boel warm. Leg jou kant van het verhaal daar netjes uit zodat je de BOA's voor bent of zodat de afstand niet groter wordt. Nu gaat het daar misschien broeien en dan gaat 't de verkeerde kant op.

Veel succes met het herstel van de contacten en het verloop van de ontheffingen! Maar ik denk niet dat even spuien op een forum daar enige bijdrage bij heeft.

Crispijn had een 2 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Ozone Instinct Light II (2008)

dude1 06 June / 2010 / 13:38
Je hebt weinig last van BOA's als een ontheffing is verleend. Maar ik ben het helemaal met je eens dat het zijkers zijn.
Cheers

KiteschoolSafetyFirst 06 June / 2010 / 19:33
Quote: Slis - 4 juni, 2010 (11:21)
walgelijk land waar we eigenlijk in leven he...ik deel je frustratie!

Er zijn 20x zoveel landen waarbij die uniformen je zomaar van de weg halen en dan moet je dokken. Aan hen persoonlijk. Ook behoorlijk frustrerend.
www.kitesurfschool.org

shockwave12 06 June / 2010 / 20:23
ongelovelijk die gasten lijntje om de nek en dan je kite oplaten whahaha
LF Hifi

Slis 06 June / 2010 / 20:50
Quote: KiteschoolSafetyFirst - 6 juni, 2010 (21:33)
Er zijn 20x zoveel landen waarbij die uniformen je zomaar van de weg halen en dan moet je dokken. Aan hen persoonlijk. Ook behoorlijk frustrerend.

gelukkig is het altijd beter bij de buren...
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

Vincentt 06 June / 2010 / 22:19
Was wederom een geweldige typisch Nederlandse actie. Ben je met 10 man aan 't varen, komt er een complete zeilwedstrijd voorbij, alles prima, niets aan de hand. Is er niemand in geen velden of wegen te bekennen komt er zo'n klotebootje aan en daarna die BOA's..
Auto neerzetten, uitstappen, niets zeggen en gelijk een ID in je gezicht duwen en dan vervolgens tegen Tom beginnen over dat we in Natuurgebied aan 't varen waren anno Natura 2000.. Prachtige discussie, uiteraard profesioneel onderbouwd en gewonnen door Tom

Maar was weer typisch gevalletje waarom Nederland klote is.. Geen boot die last van ons heeft (Gaan voor anker liggen naar ons kijken omdat ze 't zo leuk vinden om naar te kijken), geen vogel of levend dier gezien in al die keren dat ik er ben geweest en dan wijsmaken dat 't broedgebied is van de Steenvogel.. Zo jammer weer..

Tja als we er niet meer mogen kiten en genieten van 't leven gaan we maar rondhangen en dealen!

Aviator 31 July / 2011 / 13:55
Hey jongens,

mag er nu wel alweer gekite worden? Ik woon aan het Flevo Golf Resort en zie zeer regelmatig kitesurfers en andere watersproters..dus lijkt er op dat het toch een officiele spot is geworden..of toch niet?

Gr Aviator

idefixe 31 July / 2011 / 14:05
Helaas.... Nog steeds verboden. Alhoewel de "politieke stemming" ten opzichte van het kitesurfen in Flevoland een stuk verbeterd is , heeft Natuurbeheer aangegeven door te gaan met handhaving ( m.u.v. Pampus maar dat is ook niet echt duidelijk)
Vanuit de NKV zijn we er druk mee bezig maar het is nu vakantietijd dus geen mens bereikbaar.........
Hier de "laatste" publicatie mbt dit onderwerp
Slingshot , Gibbon

martin404 31 July / 2011 / 15:31
Logisch dat er even wat frustratie geuit word enzo, maar al dat gezeur over dit land altijd?
(van een behoorlik aantal van de bezoekers van dit topic)
En in wat voor belachelijk land we wel niet leven enzo.
Alsof wetshandhavers in andere landen allemaal zulke leuke gasten zijn.

Deze deden het teminste nog omdat ze het idee hadden dat ze het bij het rechte eind hadden.
In 90% van de wereld zijn wetshandhavers alleen maar uit op omkoopgeld.
We leven hier in een land waar de gedachte om een agent ofzo, om proberen te kopen, niet eens in je op komt.
Dat zou gewoon absurt zijn.
In heel veel andere landen weet je van tevoren, dat dat de enige reden is waarom men je uberhaubt aanhoud.

De landen waar je wetshandhavers eventjes de wet uit kan gaan lopen leggen, zonder daarna nog veel slechter af te zijn, zijn helemaal op 1 hand te tellen.
Moet je voor de gein in spanje of portugal eens proberen en dat is nog binnen west-europa.
No kite related brand affiliations

idefixe 31 July / 2011 / 16:01
Ik kom weinig in Spanje en Portugal om over buiten West Europa maar te zwijgen . En het is niet alleen maar frustratie hoor.
Het gaat eigenlijk best wel goed. Op Natura 2000 gebied hebben we tot nu toe op de bestaande locaties nog maar weinig moeten inleveren.
Komt puur door tegengas geven.
En als we ergens het water op kunnen zonder dat we de natuur schaden of anderen hinderen moet dat gewoon kunnen. Heeft niets met Spanje of Portugal te maken. Wetshandhavers is daarbij ook een groot begrip: Waterpolitie in Flevoland is heel reëel: zit je niemand in de weg is er niets aan de hand. Uitspraak van een agent: " ik zie die jonge gasten liever op het water dan dat ze ergens een bushokje slopen"
Slingshot , Gibbon