boete van 180 euro voor kiten op binnenwater

Door: kitechickfone Reacties: 56 Hits: 8653
johndoe 13 September / 2011 / 17:00
Hi! ik was op vakantie in zeeland, bleek t water de haringvliet te heten en je mocht er dus niet kiten. er waren nog 2 mensen aan t kiten, maar die waren al gestopt toen de politieboot kwam. de toeterden naar mij en ik ging ff stil liggen. toen zeiden ze terwijl ze downwind van mij lagen, laat je kite hier neer. ik zei dat ik dat niet ging doen, midden op het water, terwijl mijn lijnen in en op hun boot zouden komen of tussen de schroef! ze zeiden t nog een keer, ik weer nee. toen zeiden ze we gaan je een verordening geven. ik zei ik ga wel stoppen nu aan de kant. heb ik gedaan, daar op t strand geen enkel bordje, er waren ook windsurfers. ik heb mijn spullen opgeruimd en ben gaan wachten. toen ik zag dat ze niet aan de kant kwamen heb ik me verstopt omdat ik geen zin had in een boete. we waren met onze boot aan t varen en marco moest me dus met de bijboot komen halen. net toen we mijn spullen pakten, kwamen die loosers aan met de auto. en ja hoor, ik kreeg een boete van 180!! euro. nu wil ik bezwaar maken. ik wist niet dat je daar niet mocht kiten en er stond geen bord en er waren dus nog meer mensen aan t kiten en windsurfen. nu mag je daar dus wel windsurfen maar niet kiten.

mijn vraag: heeft iemand ervaring met dit soort boetes en wie weet waar enz staat aangegeven waar je precies wel/niet mag kiten. hoe kan ik t best bezwaar maken??

alvast bedankt!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

wazzaah 13 September / 2011 / 17:10
Tadaa: http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/kitespots maar dat wist je natuurlijk ook allang

Tom zal straks nog wel reageren maar geef je weinig kans met een bezwaar in dit geval. Was laatst wel een oproep vanuit t NKV om boetes te melden.

Als ze beginnen te toeteren moet je altijd even vrolijk zwaaien natuurlijk en dan beslissen of je naar de kant vaart of doorgaat, nooit gaan liggen dobberen met een boot in de buurt veels te gevaarlijk.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

johndoe 13 September / 2011 / 17:49
ja... ik ben ook zo'n stomme sukkel! ik had natuurlijk direct weg moeten varen naar de kant... pffffff.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 13 September / 2011 / 17:56
trouwens op dat kaartje staathet pijltje in de hoek en daar was ik niet. ik was op een ander strandje en op dat strand staat geen bord.... is dat niet wat??

wazzaah 13 September / 2011 / 18:34
Ja das een leuke, 200 over de snelweg op de stukken dat er geen bord staat, maar agent hier staat geen bord

Die vlieger gaat niet op en dat weet jij ook wel

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

swiftenaar 13 September / 2011 / 18:43
@Marije, je mag pas ergens het water op wanneer er vrijstelling van BPR (binnenwater politie regelement, correct me if wrong) is op de desbetreffende plaats. Op de haringvliet is deze er blijkbaar niet.

Is deze er wel staat op de spot (vaak bij strandopgang) een groot blauw bord waarop staat dat je er mag kitesurfen.. jou fout duz!

succes met nutteloos bezwaar maken!

Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Mediator 13 September / 2011 / 20:18
zo tof dat je aan de kant wacht tot ze je boete komen overhandingen

* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

martin404 13 September / 2011 / 20:23
Jep toen je het water op ging, moet je ongetwijfelt gedacht hebben "ik weet niet of het hier mag, maar het zal wel en zo niet : wie maakt me wat?"
Nou, daar ben je nu dus achter gekomen.

Die losers hadden groot gelijk en als je nog praatjes gat lopen maken, een bevel negeert, vlucht en je verstopt, waardoor zij veel tijd en moeite hebben moeten uittrekken, om jouw alsnog je verdiende loon te geven, moet je niet raar opkijken, als die verdiende loon zo hoog mogelijk uitpakt.

Bezwaar maken is totaal kansloos en je mag blij zijn dat ze hun uurloon er niet bij op hebben getelt.
(wat de rechter mischien nog wel in overweging neemt)
No kite related brand affiliations

Nanou 13 September / 2011 / 20:34
Mensen nog aan toe wat een negativiteit kan dat niet ff op een normale manier!

Nanou had een 4 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 16 - 24 knots op zijn North Neo (2010)

Morres 13 September / 2011 / 20:45
naja, ik zou mn kite dus ook niet ' landen' als er downwind een boot van me ligt

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

JohanOnAir 13 September / 2011 / 21:01
@Whazaa: Mooi kaartje trouwens van NKV had ik nog niet gezien. Maar zie nu dat Neeltje Jans verboden is op dit kaartje? Ben er paar weekjes terug geweest, maar was toch behoordlijk druk daar, ook met scholen enzo.

martin404 13 September / 2011 / 21:13
Quote: Nanou - 13 september, 2011 (21:34)
Mensen nog aan toe wat een negativiteit kan dat niet ff op een normale manier!

Het is ook wel vrij lastig om het op een normale manier te laten weten dat je het met iemand oneens te bent, zonder je negatief uit te laten.

johndoe 13 September / 2011 / 21:21
hoop agentjes hier op t forum, vooral martin past die pet goed!

Morres 13 September / 2011 / 21:25
wtf verwacht je wief, jij behoort te weten waar je mag kitesurfen, moet je hier niet komen miepen dat je een boete hebt.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Morres 13 September / 2011 / 21:28
Als je het niet eens bent met de beschikking ,niet betalen

johndoe 13 September / 2011 / 21:34
jajaja, dat is ook helemaal waar als je door rood rijdt enz en ik heb inderdaad niet eerst gecheckt of je er kon kiten. dat komt omdat ik aan zee kite normaliter en daar is het toch anders. bovendien kwam ik aan met de boot en waren er nog meer mensen aan t kiten. ik vind 180 euro absurditisch veel geld. vooral omdat ik meteen gestopt ben. ik had geen praatjes, ik ga alleen niet mijn kite in het water neerlaten om eens gezellig met agentjes te praten terwijl zij downwind van mijn kite liggen. ik vind het zwaar overdreven dat ze zo'n hoge boete uitschrijven voor zoiets onschuldigs en ik dacht dat andere kiters dat ook zouden vinden. maar jullie vinden het kennelijk normaal. goed, dan heb ik me vergist.

martin404 13 September / 2011 / 21:35
Quote: marije - 13 september, 2011 (22:21)
hoop agentjes hier op t forum, vooral martin past die pet goed!

Ik vermoed zomaar dat dat komt, omdat een aantal mensen mischien het idee hebben dat jouw acties indirecte gevolgen voor hunzelf zouden kunnen hebben.
Al is het alleen maar t.a.v. het stereotype wat je versterkt hebt, dat er met kiters niet normaal te praten valt en dat ze lak hebben aan de regels.

wazzaah 13 September / 2011 / 21:40
Je kan natuurlijk ook hier bij kitespots kijken op hanglos. Neeltje Jans HIER lijkt mij een spot die aardig onder druk staat.

En Marije je bent al wat langer actief in de kitewereld dus je had het kunnen weten of bedenken. Enige manier om er echt onder uit te komen is als er fouten in het procesverbaal zouden staan of het bedrag niet juist zou zijn. Heb je bekeuring op grond van het BPR gekregen of voor verstoring van de natuur? BPR bekeuring is volgens mij nog steeds E 160,-

Maar neem contact op met de NKV en kijk wat zij er van zeggen.

(Ik vind t ook achterlijke regels en bedragen hoor, t schijnt maar helaas valt er heel weinig tegen te doen)

martin404 13 September / 2011 / 21:44
Quote: marije - 13 september, 2011 (22:34)
ik vind het zwaar overdreven dat ze zo'n hoge boete uitschrijven voor zoiets onschuldigs en ik dacht dat andere kiters dat ook zouden vinden. maar jullie vinden het kennelijk normaal. goed, dan heb ik me vergist.

180 is erg veel en ook ik zou behoorlijk pissig zijn, maar zoals gezegt, denk ik ook wel dat je er mischien wel met een lagere boete, of een waarschuwing, vanaf had kunnen komen, als je het anders aan had gepakt.

Ik was er zelf niet bij, dus het is moeilijk om dat te beoordelen, maar alleen het feit dat jij net als ik ook kite, voegt niet veel toe.
Ik rij ook auto, maar ben het niet met alle autorijders eens die hun boetes te hoog vinden.

Morres 13 September / 2011 / 21:46
jajaja, dat is ook helemaal waar als je door rood rijdt enz en ik heb inderdaad niet eerst gecheckt of je er kon kiten. dat komt omdat ik aan zee kite normaliter en daar is het toch anders.

bovendien kwam ik aan met de boot en waren er nog meer mensen aan t kiten. ik vind 180 euro absurditisch veel geld.

vooral omdat ik meteen gestopt ben. ik had geen praatjes, ik ga alleen niet mijn kite in het water neerlaten om eens gezellig met agentjes te praten terwijl zij downwind van mijn kite liggen.

ik vind het zwaar overdreven dat ze zo'n hoge boete uitschrijven voor zoiets onschuldigs en ik dacht dat andere kiters dat ook zouden vinden. maar jullie vinden het kennelijk normaal. goed, dan heb ik me vergist.
______________________________________________________________________________________
Misschien ben je maar weinig op spots of op fora geweest, maar elke kiter vind dit, neemt niet weg dat het gros van de kiters wel weet waar ze wel/niet mogen kiten.

EDIT: GVD graf-editor werkt niet, geen italic/bold beschikbaar, meuk!

johndoe 13 September / 2011 / 21:47
Quote: wazzaah - 13 september, 2011 (23:40)
Je kan natuurlijk ook hier bij kitespots kijken op hanglos. Neeltje Jans HIER lijkt mij een spot die aardig onder druk staat.En Marije je bent al wat langer actief in de kitewereld dus je had het kunnen weten of bedenken. Enige manier om er echt onder uit te komen is als er fouten in het procesverbaal zouden staan of het bedrag niet juist zou zijn. Heb je bekeuring op grond van het BPR gekregen of voor verstoring van de natuur? BPR bekeuring is volgens mij nog steeds E 160,-Maar neem contact op met de NKV en kijk wat zij er van zeggen.
het is een strafbeschikking voor varen met een door vlieger voortbewogen zeilplank. wetsartikel binnenvaartpolitieregelement, dus BPR. ik heb me niet gelegetimeerd omdat ze werden weggeroepen.

Morres 13 September / 2011 / 21:48
staat er een bedrag op de beschikking?

johndoe 13 September / 2011 / 21:56
Quote: martin404 - 13 september, 2011 (23:44)
Quote: marije - 13 september, 2011 (22:34)ik vind het zwaar overdreven dat ze zo'n hoge boete uitschrijven voor zoiets onschuldigs en ik dacht dat andere kiters dat ook zouden vinden. maar jullie vinden het kennelijk normaal. goed, dan heb ik me vergist.180 is erg veel en ook ik zou behoorlijk pissig zijn, maar zoals gezegt, denk ik ook wel dat je er mischien wel met een lagere boete, of een waarschuwing, vanaf had kunnen komen, als je het anders aan had gepakt.Ik was er zelf niet bij, dus het is moeilijk om dat te beoordelen, maar alleen het feit dat jij net als ik ook kite, voegt niet veel toe.Ik rij ook auto, maar ben het niet met alle autorijders eens die hun boetes te hoog vinden.
je oordeelt wel te snel, ik was helemaal niet bijdehand in het begin. ik heb meteen gezegd: 'oke, ik stop, ik ga naar de kant. sorry, ik wist het niet.'
toen nog een keer dat idiote bevel 'laat je kite hier neer.' dat ga ik gewoon nooit doen, bij een boot en motoren. alsof die types dan heel voorzichtig met je spullen zijn en die kite ligt dan in het water half achter zo'n boot: werkelijk te zot voor woorden!
ik weet niet hoe lang jij kite, maar jouw reactie lijkt niet zo op de spirit uit de begintijd. kom op, he... een heerlijke zondagmiddag eindelijk wind, je doet geen vlieg kwaad, er zijn windsurfers, jetski's en ik krijg een fucking bekeuring en geen waarschuwing omdat ik mezelf niet in gevaar ga brengen en jij bent het ermee eens?! vaag! ik denk dat je echt een agentje bent...

geloof 13 September / 2011 / 22:00
done?
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

xray 13 September / 2011 / 22:03
Weer een voorbeeld wat mij betreft van het idiote BPR
xray