Afgezien van de mennekes die het handhaven en die gewoon hun werk (hoe beroerd ook) proberen te doen, is de regelgeving op dit gebied gewoon achterlijk. Het totaalverbod voor binnenwater, plus de boetes die gerekend worden, gaan allebei nergens over. Ik kan me goed voorstellen dat je er behoorlijk pissed over bent.
Trouwens, de meeste zuurtjes hier die een keer per ongeluk eens wat fout doen en dan een boete zouden krijgen zouden waarschijnlijk nog veel harder lopen te huilen.
Ik denk niet dat ik het zou laten voorkomen. Zelfs als ze fouten hebben gemaakt, doet dat niets af aan de overtreding. En de officiele richtlijn (nog zoiets achterlijks) is dat er vanuit gegaan mag worden dat je de wet kent, dus dat er geen borden hoeven te staan.
Betalen en gewoon weer lekker op zee gaan varen. Stukken beter dan dat vlakwatergemiep.
@ Jelte:
daar ben ik het niet mee eens. Ik heb ondertussen wat meer achtergrond info over deze gebeurtenis. Ja, we praten hier over een jongedame die door de jaartjes heen wel weet wat er gebeurd in het kitewereldje , Ja we zouden van deze jongedame kunnen verwachten dat ze het 1 en ander weet op het gebied van regelgeving ( deze dame hng al aan de vlieger voordat veel van de deelnemers van dit topic uberhaupt van een vlieger gehoord hadden )
Maar toch, ikzelf vind de wetgeving en de handhaving van de wetgeving op het gebied van kitesurfen zwaar onder de maat. Waar je op de ene plek in NL ( zonder de benodigde BPR ontheffing) zonder problemen het water op kunt, kom je op het andere moment ineens voor een onduidelijke verassing te staan.
Ik ga er vanuit dat Marije geheel ter goeder trouw , door het zien van andere kitesurfers op het water, er vanuit ging dat het kitesurfen op deze voor haar onbekende locatie toegestaan / gedoogd is. Het niet opvolgen van aanwijzingen om haar kite te landen in een onveilige situatie vind ik zeer verantwoord. Ze had immers haarzelf en anderen / derden onnodig in gevaar gebracht.
Ze had zich inderdad niet van te voren op de hoogte gesteld van de regels op deze locatie. Da's fout maar er zijn in dezen m.i. genoeg punten om uiteindelijk geen onzinnig bedrag aan onzinige wetgeving kwijt te raken......
Laat maar voorkomen die hap en ik ben daar graag bij!
En dan een boodschap van algemeen nut: Ga je kiten op binnenwater / Waddenzee , dan heb je te maken met het BPR. Is er geen ontheffing voor het kitesurfen dan ben je wettelijk gezien niet goed bezig.
Bij het kiten op een nieuwe locatie, ff het internet op en ter plekke ff de locals vragen wat wel en wat vooral NIET de bedoeling is.
@Idefixe; ik weet niet helemaal of je me goed begrijpt. Ik ben het net zo eens met jou dat het absolute onzin is qua regelgeving en handhaving. Nutteloze regeltjes.
Wat ik echter niet zou doen is naar de rechter stappen als je volgens de wet gewoon fout was. De kans is niet groot dat de rechter zal zeggen dat je fout was volgens de wet, maar dat je toch geen boete hoeft te betalen. Jurisprudentie, precedentwerking, enz... Niettemin, als jij meegaat zou ik het misschien wel doen. Als er iemand is die het kan onderbouwen dan ben jij het wel.
Registreerde: 28 May 2006
Trouwens, de meeste zuurtjes hier die een keer per ongeluk eens wat fout doen en dan een boete zouden krijgen zouden waarschijnlijk nog veel harder lopen te huilen.
Ik denk niet dat ik het zou laten voorkomen. Zelfs als ze fouten hebben gemaakt, doet dat niets af aan de overtreding. En de officiele richtlijn (nog zoiets achterlijks) is dat er vanuit gegaan mag worden dat je de wet kent, dus dat er geen borden hoeven te staan.
Betalen en gewoon weer lekker op zee gaan varen. Stukken beter dan dat vlakwatergemiep.