boete van 180 euro voor kiten op binnenwater

Door: kitechickfone Reacties: 56 Hits: 8652
martin404 13 September / 2011 / 22:08
Quote: marije - 13 september, 2011 (22:21)
hoop agentjes hier op t forum

Valt trouwens best wel mee.
Het zijn gewoon altijd dezelfde lozers, die boven op dit soort topics duiken.

(dit topic is daar wel een goed voorbeeld van)

Kiten is een leuke hobby, maar je moet de rest van de dag ook nog wat te doen hebben.
(deze hapt wel goed he hey )
No kite related brand affiliations

wazzaah 13 September / 2011 / 22:09
Volgens mij had je E 210,- bekeuring moeten krijgen, 160 BPR 50 geen ID, maar kan zijn dat de overtreding van BPR omhooggegaan is naar 180,-

Goede nieuws is dat ID kaarten voortaan gratis zijn
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Woodmaster 14 September / 2011 / 02:54
Tom ligt nog in zijn mand!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Jackee 14 September / 2011 / 03:51
Als je je id niet geshowed heb, dan ben jij daar toch gewoon nooit geweest?
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!

zoontje 14 September / 2011 / 05:59
Quote: martin404 - 13 september, 2011 (22:23)
Jep toen je het water op ging, moet je ongetwijfelt gedacht hebben "ik weet niet of het hier mag, maar het zal wel en zo niet : wie maakt me wat?"Nou, daar ben je nu dus achter gekomen.Die losers hadden groot gelijk en als je nog praatjes gat lopen maken, een bevel negeert, vlucht en je verstopt, waardoor zij veel tijd en moeite hebben moeten uittrekken, om jouw alsnog je verdiende loon te geven, moet je niet raar opkijken, als die verdiende loon zo hoog mogelijk uitpakt.Bezwaar maken is totaal kansloos en je mag blij zijn dat ze hun uurloon er niet bij op hebben getelt.(wat de rechter mischien nog wel in overweging neemt)
Hahah uurloon van een agent, komt neer op een gammele 11,- per uur ofzo! Snap niet dat er mensen zijn die voor zo'n salaris heel de dag mensen het leven zuur willen maken en uitgescholden willen worden.

Anyway, kiten op binnenwater is overal verboden tenzij anders aangegeven.

no balls no glory

-DAVE- 14 September / 2011 / 06:15
Hey Marije, ondanks alle ellende , die hier nog eens overeen komt door zeikneus en co. Bij deze de tip der tippen.

Gewoon altijd onthouden: ALLE BINNENWATER IS VERBODEN, TENZIJ ANDERS AANGEGEVEN.
Zo simpel is het. Verder lijkt het wel een viva-forum, kom op jongons!
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

marco5000 14 September / 2011 / 11:04
Quote: martin404 - 13 september, 2011 (22:23)
Jep toen je het water op ging, moet je ongetwijfelt gedacht hebben "ik weet niet of het hier mag, maar het zal wel en zo niet : wie maakt me wat?"Nou, daar ben je nu dus achter gekomen.Die losers hadden groot gelijk en als je nog praatjes gat lopen maken, een bevel negeert, vlucht en je verstopt, waardoor zij veel tijd en moeite hebben moeten uittrekken, om jouw alsnog je verdiende loon te geven, moet je niet raar opkijken, als die verdiende loon zo hoog mogelijk uitpakt.Bezwaar maken is totaal kansloos en je mag blij zijn dat ze hun uurloon er niet bij op hebben getelt.(wat de rechter mischien nog wel in overweging neemt)

MARTIN404 Jij bent echt een ongelofelijk figuur.
http://sailing-silverland.nl/zeil-vakanties/kite-wind-en-golfsurfen/

Morres 14 September / 2011 / 11:18
martin heeft gewoon gelijk.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

brenkie 14 September / 2011 / 12:42
Quote: marije - 13 september, 2011 (19:00)
nu wil ik bezwaar maken. ik wist niet dat je daar niet mocht kiten en er stond geen bord en er waren dus nog meer mensen aan t kiten en windsurfen. nu mag je daar dus wel windsurfen maar niet kiten.mijn vraag: heeft iemand ervaring met dit soort boetes en wie weet waar enz staat aangegeven waar je precies wel/niet mag kiten. hoe kan ik t best bezwaar maken??alvast bedankt!

Moeilijk hè jongens, lezen. Ze vraagt niet om opmerkingen zoals eigen schuld enz.

Mijn inziens moet je in iedergeval goed kijken wat er op de beschikking staat, qua fouten of iets dergelijks. En ze in een bezwaar op de onjuistheden wijzen. En zolang je niet zeker weet of je ook op de picture ofzo staat zou ik het ontkennen dat jij het was.
Je had immers geen id bij je, iedere kitende dame kan jou naam hebben opgegeven.
Sowieso beroep aantekenen. Misschien dat een rechter een andere mening heeft. Ja heb je, nee kan je krijgen.

Je hebt hartstikke gelijk, laat die blauwpetten ff iets nuttigs gaan doen ofzo.
Ik kan me vreselijk druk maken over dit soort acties, het word steeds gekker hier, wel jetskiën maar niet kiten...
Volg Dave's advies op, maar ook op zee kan je nog een prent krijgen.
Ik ben ooit door een crash met aflandige wind bij kijkduin boulevard beland, en dat mocht ook niet, al was er geen badgast te bekennen.
Ik moest 200 mtr. van de vloedlijn afblijven. En das dan weer ironisch, want iedereen die een downwinder doet tussen Hoek van Holland en Scheveningen komt dus bij kijkduin boulevard in aanmerking voor een prent. En dat zijn er veel! Heel veel.

Stelletje Moraalridders hier...
Life too short

Nanou 14 September / 2011 / 13:55
Mensen we kunnen zeuren wat we willen maar toch hebben die "blauwe petten" wel gelijk! Dat ze een grote bek hebben en boete's uit schrijven groot gelijk! Het word eens tijd dat we met ze allen wat respect tonen aan mensen die de orde handhaven want zonder de "blauwe petten" was het 1 grote zooi in nederland! Gewoon betalen die €180 had je misschien maar even wat beter na moeten denken en het belangrijkste miscchien nog INFORMERRRREEN internet langs de kanten vragen what ever wat.
Owja ik ben geen blauwe pet maar heb er wel Respect voor!

Nanou had een 4 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 16 - 24 knots op zijn North Neo (2010)

Stuiver 14 September / 2011 / 14:33
Leve het CJIB

martin404 14 September / 2011 / 15:17
Quote: Nanou - 14 september, 2011 (14:55)
Mensen we kunnen zeuren wat we willen maar toch hebben die "blauwe petten" wel gelijk! Dat ze een grote bek hebben en boete's uit schrijven groot gelijk! Het word eens tijd dat we met ze allen wat respect tonen aan mensen die de orde handhaven want zonder de "blauwe petten" was het 1 grote zooi in nederland! Gewoon betalen die €180 had je misschien maar even wat beter na moeten denken en het belangrijkste miscchien nog INFORMERRRREEN internet langs de kanten vragen what ever wat.Owja ik ben geen blauwe pet maar heb er wel Respect voor!

Nou nou, rustig maar met je negatieve fibe.
Dat kan ook anders hoor.
No kite related brand affiliations

idefixe 14 September / 2011 / 19:52
Het algehele kiteverbod in het BPR is inderdaad niet echt een realistische oplossing. De algehele frustratie op dit gebied is begrijpelijk.
Echter:

Mijn ervaring is dat als er bij RWS een ontheffing wordt aangevraagd, men daar heel realistisch mee omgaat. Ik heb het nu met iets van 8 spots meegemaakt Slechts 1 locatie ( vlak bij een havenmonding) kwam niet in aanmerking voor een ontheffing. Je kunt er vanuit gaan dat indien er echt geen gevaar op nautische gronden is , RWS een ontheffing verleend.

Is er geen ontheffing dan ben je helaas nog steeds volgens de wet verkeerd bezig en heb je dus in principe geen poot om op te staan. Dat er dan bij een eventuele actie van handhavers niet echt "slim" wordt omgegaan ( je kite bij een boot moeten landen) is ook niet zo verbazingwekkend. Zelfs veel mensen in het reddingswezen weten zich niet goed raad met een kitesurfer op/in het water.

Voor de toekomst zal een eventuele wijziging in het BPR verbod niet veel uitmaken. Het grootste probleem wordt straks het Natura 2000 gebeuren.
Dan is het kitesurfen zonder vermelding in het beheerplaan Natura 2000 ( met of zonder BPR ontheffing ) sowieso verboden......

Ik zou je "bon" laten voorkomen. Met je meest onschuldige gezicht meneer de rechter proberen te overtuigen van het feit dat je absoluut geen idee / notie had van het BPR verhaal, het nergens staat aangegeven , iedereen daar op het water bezig was, je gewoon lekker aan het sporten bent ( beetje positieve beeldvorming doet het goed ) , je bent maar een arme student... enz enz en dat je het nooooit meer zal doen.
Met een beetje aardige rechter heb je dan een kansje..........

en de volgende keer op een onbekende spot ff de sites raadplegen of het daar mag.

Slingshot , Gibbon

TMK 14 September / 2011 / 19:59
Quote: martin404 - 13 september, 2011 (23:13)
Quote: Nanou - 13 september, 2011 (21:34)Mensen nog aan toe wat een negativiteit kan dat niet ff op een normale manier!Het is ook wel vrij lastig om het op een normale manier te laten weten dat je het met iemand oneens te bent, zonder je negatief uit te laten.
Ik zou dan ook pislink worden als zo'n blauwe 200 euro van me moet.
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

Nanou 14 September / 2011 / 20:04
Quote: TMK - 14 september, 2011 (20:59)
Quote: martin404 - 13 september, 2011 (23:13)Quote: Nanou - 13 september, 2011 (21:34)Mensen nog aan toe wat een negativiteit kan dat niet ff op een normale manier!Het is ook wel vrij lastig om het op een normale manier te laten weten dat je het met iemand oneens te bent, zonder je negatief uit te laten.Ik zou dan ook pislink worden als zo'n blauwe 200 euro van me moet.

Tja boete is een boete dat risco loop je nou eenmaal. Maar goed het is maar geld waar maak je je druk om dachten die mensen vanavond ook die in het vogelgebied op playa bezig waren na me waarschuwing en eigenwijs door blijven gaan.. Zucht

Nanou had een 4 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 16 - 24 knots op zijn North Neo (2010)

Richaar 14 September / 2011 / 21:13
Wat zei die agent '' Marije den pije ik zal jou even een boete van 180 € aan naaien ''

TMK 14 September / 2011 / 21:23
Quote: Nanou - 14 september, 2011 (22:04)
Quote: TMK - 14 september, 2011 (20:59)Quote: martin404 - 13 september, 2011 (23:13)Quote: Nanou - 13 september, 2011 (21:34)Mensen nog aan toe wat een negativiteit kan dat niet ff op een normale manier!Het is ook wel vrij lastig om het op een normale manier te laten weten dat je het met iemand oneens te bent, zonder je negatief uit te laten.Ik zou dan ook pislink worden als zo'n blauwe 200 euro van me moet.Tja boete is een boete dat risco loop je nou eenmaal. Maar goed het is maar geld waar maak je je druk om dachten die mensen vanavond ook die in het vogelgebied op playa bezig waren na me waarschuwing en eigenwijs door blijven gaan.. Zucht

Terwijl TS ergens vaarde waar hij niks kwaad doet?
Waarom is het daar verboden?

KUUZ-kiter 14 September / 2011 / 21:37
Haha, skitterend dit. Ik ga 's googelen op net opkomende sporten en bijbehorende fora, om te kijken of de eerste serie bekeurde knuppels altijd zo'n diverse reeks aan reacties krijgen. People, get alive, de sport groeit en dit resulteert in meer regels. Paulo Coelho's nummer 1 reistip: ga naar de lokale kroeg en vraag aan de bar om info. Ook aan 't binnenwater vind je vast wel ergens een hopelijk nog niet dronken, goed geinformeerde waterrat.
surfing doesn't make you smart

KUUZ-kiter 14 September / 2011 / 21:40
En Marije, dat je geen verstand van voetbal hebt: . Maar deze actie is 'een beetje dom'.
surfing doesn't make you smart

wouter 14 September / 2011 / 22:20
NEDERLAND SUCK"S

Djee 15 September / 2011 / 06:06
Quote: wouter - 15 september, 2011 (00:20)
NEDERLAND SUCK"S

BLOWS
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

TMK 15 September / 2011 / 12:58
Quote: Djee - 15 september, 2011 (08:06)
Quote: wouter - 15 september, 2011 (00:20)NEDERLAND SUCK"SBLOWS
Nederland is al groen genoeg.

luukie 16 September / 2011 / 17:34
Sorry, ik krijg ook altijd de kriebels bij die blauwpetten. Tuurlijk zitten er goeie gasten bij die gewoon hun
werk doen. Maar heel vaak bekeuren ze jou voor het geen ze zelf ook wel doen. Te hard rijden, fout parkeren, enz.
En dan met een schijnheilig hoofd zeggen; meneer u weet toch dat dat niet mag. Heel irritant.
Nog irritanter zij die BOA's, echt verschrikkelijk.

rubenkiter 16 September / 2011 / 19:30
die martin is echt een fucking idioot

idefixe 16 September / 2011 / 19:33
Quote: rubenkiter - 16 september, 2011 (21:30)
die martin is echt een fucking idioot
ach zo gek is tie dan toch ook weer niet hoor
Slingshot , Gibbon