Tragische afloop ongeluk Workum*

Door: RobbyNitroz Reacties: 204 Hits: 34175
RobbyNitroz 03 September / 2006 / 17:43

Laatste update:
"Onderweg naar Groningen, kregen wij het droeve bericht, dat onze vriend Ralph,helaas is overleden....... "
http://ralph-sterkte.hyves.nl/

Gecondeleerd famillie en vrienden.

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

papa 03 September / 2006 / 18:06

Ik heb het ongeluk op 20/30m afstand gezien. Ik zag hem opeens aan komen stuntelen met zijn kite op 12u op het gras. Daarna gebeurde alles in naar mijn idee nog geen 10 sec.

Eerst stuurde hij zijn kite volledig naar rechts en viel tussen 2 auto's in. Daarna is de kite meteen met volle snelheid naar de linkerkant gegaan waardoor hij voorruit gesleept is door het gras en met zijn hoofd tegen het sleepoog van het busje aankwam. Ik stond achter het busje en hoorde eerst een behoorlijk harde knal en de bus ging behoorlijk hard heen en weer.

Daarna is alles heel snel gegaan met ambulance en trauma chopper. Later hoorde ik ook nog dat hij zijn arm ook behoorlijk erg beschadigd was.

Ik heb echt super respect voor die jongen en die man die continue bij hem gebleven zijn en naar mijn mening zo goed mogelijk geholpen. Ben er zelf niet heengegaan omdat ik zelf vond dat er genoeg mensen snel genoeg op af waren gekomen.

Iig veel sterkte aan die jongen en hoop dat tie er toch bovenop komt!

WWW.3M-TEAM.COM

SjaarD 03 September / 2006 / 18:06

Vandaag op workum geweest. Stond een stuk achter de bus waar de jongen tegenaan klapte. Hij had zn kite vanaf het strand al niet onder controle leek het. De wind was vol aanlandig en hard...25 knopen ofzo denk ik. De kite ging met grote snelheid naar rechts en klapte op 2 auto's. Daarna ging ie de lucht weer in en vol door het windvenster naar links. Er rende nog een jongen achter hem aan was al te laat. Het enige wat ik hoorde was een harde klap en die bus die flink heen en weer schudde. Echt vreselijk om te zien. Ik hoop dat hij het red maar het zag er slecht uit allemaal.....

edit: was samen met papa daar, dus beetje zelfde verhaal getypt.... 

papa 03 September / 2006 / 18:13
Sjaard en ik stonden naast elkaar bij de auto btw
WWW.3M-TEAM.COM

louisz 03 September / 2006 / 18:22
Wat ik niet begrijp is waarom hij zijn safety niet getrokken heeft? 

SjaarD 03 September / 2006 / 18:25
Dat weet ik ook niet...we vroegen ons het ook af want hij leek even gewoon te staan maargoed, je weet nooit hoe je in een noodsituatie zou handelen. Het leek ook wel of ie de bar verkeerd om had. Omdat de kite zo enorm snel ingestuurd werd naar links toen ie op de grond geklapt werd....maar allemaal dingen waar je achteraf alleen maar over kan speculeren. LAten we blijven duimen dat het goed met m gaat...

marco5000 03 September / 2006 / 18:28

Godverdomme wat kut, ging bijna over m'n nek toen ik het las, het zal toch niet weer... 

Heel veel sterkte voor hem.

http://sailing-silverland.nl/zeil-vakanties/kite-wind-en-golfsurfen/

zagy 03 September / 2006 / 18:36

dat is denk ik makkelijker gezegd dan gedaan.

marco5000 03 September / 2006 / 18:36

Op de Slufter ook iets met een helikopter. Dit stond op een andere kitesite.

Trimidi
KiteHigh guru

Re: Ernstig tot zeer ernstig ongeval te Workum
« Antwoord #6 Gepost op: september 03, 2006, 04:02:22 pm »
Antwoord met citaat

Vandaag ook op de Slufter een ongeval, het betreft hier een duitser die OP het strand zijn kite een rare duik liet maken. Gevolg was dat hij afgevoerd werdt met de troumahelicopter, omdat hij last had van zijn nek

Ik ben van mening dat het zijn eigen schuld was omdat ik al eerder zijn kite had aangepakt en voelde dat deze superzacht was. ik heb nog tegen hem gezecht dat hij hem op moest pompen voor zijn eigen veiligheid en kreeg als andwoord dat hij daar geen zin in had omdat z`n kite na 5 minuten toch weer zacht zou zijn.

In mijn ogen ben je dan niet veilig met je sport bezig en verziek je het voor je medekiters
http://sailing-silverland.nl/zeil-vakanties/kite-wind-en-golfsurfen/

RoyE 03 September / 2006 / 19:22

Op schellinkhout ok iemand een halve meter naast een paaltje zien crashen (ongecontroleerd), zelf heb ik de spullen ingepakt gelaten.

Veel sterkte allemaal..

HookedCabarete 03 September / 2006 / 19:25

De safety trekken is vrij moeilijk als alles in een stroomversnelling gaat.

Hoop inderdaad dat hij het red en er voor de rest goed vanaf komt.

Veel sterkte voor hem.

WWW.HOOKEDCABARETE.COM

Creem 03 September / 2006 / 19:29

Pfoe, ja pal aanlandige (sterke/vlagerige) wind is altijd erg gevaarlijk. Dan ga ik ook niet het water op, ook al heb ik een uur gereden.

Sterkte voor persoon in kwestie. 

Stijl als mokersteen

Emilio 03 September / 2006 / 19:54

Er zijn dagen dat je niet kan kiten, vandaag is zo'n dag.

Sterkte voor die gast, hoop dat ie het haalt.. En duitsers die in NLD willen varen moeten een ausweis haben mit IKO eins damit sie die kite vollig aufpumpen

Respect voor de mensen die hulp bieden.

-kiting is a source -

jorush 03 September / 2006 / 20:02

op wijk aan zee was de epic session top met die fuel11 en

De windsnelheid 10m. op 03 september, 19:10 uur is 14 m/s
De windstoot op 03 september, 19:10 uur is 17.7 m/s

schuin aanlandige wind.

suc6 sterkte voor de slachtoffers.

jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

powerkites 03 September / 2006 / 20:13

We komen net terug van het water. We hebben het ook van heel dicht bij gezien  en het zag er niet goed uit STERKTE uit Arnhem!!!

powerkites.nl

-DAVE- 03 September / 2006 / 20:32

er waren er wat meer op wijk, die niet hadden moeten gaan.

hoop gestuntel en eng gedoe ,mensen die hun eigen kite niet houden en helpersnodig hebben voor te water laten en vasthouden etc. of gewoon gestuntelcontrole

harstikke eng dus.  en ale sis zover ik weet met een sisser afgelopen voor een ieder opWijk..

Sterkte voorde traumaDude van Workum, Laat het goedkomen!

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

kor 03 September / 2006 / 20:35
heyhey sterkte man
HARDKOR!!! www.nobilekiteboarding.com www.kite-refit.com

kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

justin 03 September / 2006 / 20:38
vandaag noordwijk was ook echt super goed te doen, we waren met 4 kiters op het water, en ik moet idd zeggen dat de wind echt super hard was. echt balen voor die gozer bij workum... maar die vent bij slufter das gewoon een lul en ik vnd het heel jammer dat het zo af heeft moeten lopen ,maja super veel wind en weinig ervaring gaat gewoon echt niet samen... tog moeten we is een keer met een initiatief komen dat daar verandering aan brengt... 
Geit

Thamar 03 September / 2006 / 20:50

Wat een verhalen weer...  sterkte...

Op horst waren er ook een paar sukkels, waarvan ik dacht dat het ook mis zou gaan, maar gelukkig niks gebeurd... Ik lekker op de kant gebleven!!! En zo hoort het ook bij dit weer als je het nog niet zo goed kan... toch?

Thamar had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 22 knots op zijn Fluid Ego (2012)

wazzaah 03 September / 2006 / 20:56

Sterkte man, erg grote kutzooi zo iets.

@ Thamar, heel goed, als je ook maar een klein beetje twijfelt niet doen. 

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

justin 03 September / 2006 / 20:57
juist gehandeld, het spreekwoord is bij twijfel altijd doen, maar je moet het dan bij kiten juist niet doen, probeer nix boven je kunnen en wacht gewoon tot een dag dat er een lekker constant windje waait, zullen er ook meteen een stuk minder ongelukken gebeuren, en zul je zelf ook een stuk relaxter varen, maar nogmaals sterkte aan deze kiter en idd props voor degene die er de hele tijd bij bleef...
Geit

remcol 03 September / 2006 / 21:39

dit verhaal komt me al bekend voor me pa heeft me laatst ook van het strand af gehaald toen ik wegging had me pa nog ff snel internet getjekt de wind was ook 25 en golven van ruim 4 @ 5 meter hoog ik heb nu egt respect voor me vader dat hij mij heeft teruggehaald! voortaan vlak voordat ik ga ga ik nog ff internet tjekken, een site van mijn spot, wind, stroming en golven ik wist m eerst ook niet

sterkte aan die kiters die dit is overkomen en laat dit voor alle kiters in NEDERLAND EN OMSTREKEN een goede les zijn

[houden we het weer ff  normaal jongens, capslock en schelden = niet nodig]

litewave 03 September / 2006 / 21:49

De ongelukkige schijnt buiten levensgevaar te zijn, na operatie.

bron: kitedudes.nl

me, myself and i

Marcc 03 September / 2006 / 22:23
daniel van workum is toch tranqilo hier op hanglos!

Sterke doed, ik hoop dat je er snel weer boven op komt!
www.MarcdeMunnik.com

isomis 03 September / 2006 / 22:33

Veel sterkte.

@Justin. Het initiatief is simpel, als het hard waait met vlagen niet kiten en als je toch gaat, moet je altijd iemand hebben die je vasthoudt op het land. In het water red je het over het algemeen wel.

Ik wou ook vandaag kiten. Ik ben toch niet gegaan, wegens het twijfel gevoel. Ik heb alleen maar mensen geholpen met vasthouden en in het water tillen, als dat niet het geval was waren er ongelukken gebeurd.

Kortom, verantwoordelijkheid ligt bij de kiter. Mijn advies blijft nog steeds, vraag hulp, net zoals een beginner hulp vraagt moeten wij vragen of iemand ons wilt vasthouden tot aan het water. Het kost weinig moeite en het bespaart veel ellende.

Op het moment dat je het water uit wilt gewoon je kite gelijk laten landen en altijd blijven inschatten wat voor invloed de obstakels in de buurt kunnen hebben als je per ongeluk kiteloop maakt.

Daarbij blijf ik wel zeggen dat er altijd een kans blijft voor een ongeluk, maar je kan het verkleinen. Je gevoel helpt je daar voor het grotendeels mee. Als de spanning weg is en je nonchalant je kite oplaat, dan zit je vaak fout. Je moet eigenlijk altijd dat twijfel gevoel hebben, ongeacht de wind, daardoor blijf je scherp.

Ik wens de jongen veel succes en hoop dat hij snel weer beter is.

zucht...