Gister heb ik met behoorlijk wat mensen gesproken en iedereen is het erover eens dat het niet handig was dat de ongelukkige kiter zijn kite op het land heeft opgelaten.. En vervolgens doen wij het 1.5 uur later net zo goed zelf ook weer!!! Workum is een perfecte kite spot, laten wij met zijn allen waken voor de algemene veiligheid, het goede voorbeeld geven en op die manier nog jaren genieten van het Kiten als X-treme sport op die lokatie! Ook in het belang van de bedrijven op het strand!
Registreerde: 29 August 2005
Wat er gebeurt is
Hij liet waarschijnlijk zijn kite op het strand op tenminste niet op het grasveld, doordat het erg harde wind was had hij z'n vlieger niet onder controle. Hij werd het grasveld opgetrokken daarna leek het beter te gaan toen er iemand naar hem toe rende en hielp, toen had hij z'n vlieger weer even stil (5 sec) op 12 uur maar nadat ging het fout hij stuurde z'n vlieger nabeneden vlak boven een auto daar schrok hij zelf ook van en toen trok hij veels te hard de vlieger de andere kant op. Ik rende al naar hem toe maar hij vloog al door de lucht tegen de bumper van een auto. Eerst leek het mee te vallen maar eenmaal dichterbij zag ik dat hij met z'n hoofd vlak boven z'n slaap, tegen een sleepoog was gevallen. Samen met een andere man rende ik naar hem toe. Hij had een vlinke hoofdwond opgelopen en verloor redelijk wat bloed. Die andere man drukte daarop de wond dicht, hij riep een ander om een ehbo koffer op te halen. Ik dacht eerst dit is afgelopen met hem, maar ik zag dat hij gelukkig nog enigsinds heel erg zwaar ademde. Heb meteen 112 gebeld. De man die z'n hoofdwond dichthield verbond hem toen de ehbo koffer er was. 5 minuten later kwam de ambulance die nam het over. Het duurde erg lang (20 min) nog voordat hij daadwerkelijk met de trauma helicopter vervoert werd, waarschijnlijk was hij nog niet stabiel genoeg.
Ben niet meer gaan kiten vond het niet gepast.
bron: kitedudes.nl
de gene die de ambulance en trauma heli had gebeld
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)