-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
goey had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 17 - 18 knots op zijn North Vegas (2009)
Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)
zoow had een 5 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 25 - 36 knots op zijn North Neo (2017)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)
Registreerde: 05 February 2003
NIET DUS. ja, één paarse sigma kite die lekker aan het waven was , en wist waar ie mee bezig was.
De rest HAD ER GODDOMME NIKS TE ZOEKEN OP HET WATER!!!!
Gasten die niet eens de vlieger onder controle hadden, gewoon de zee op gaan met die keiharde wind.
Niemand maar dan ook niemand was goed bezig... Het zag er nog slechter uit als bij echte beginners.
Er zijn mensen die het vele malen beter kunnen , en gewoon al met verstand beslissen niet eens te gaan vanwege het onstuimige wind.
Ik ook niet, ik ga ook niet met die wind kiten. Maar nee, dombo's te over, die zonder skills, know-how of verstand evengoed gaan. En dan nog tussen de 600 windsurfers ook, hoe gevaarlijk is dat! gewoon schijterig op het board staan, en zich laten stuiteren over het water met de kite helemaal lipflopppend in de lucht van de D-power, het was niet om aan te zien, niemand had controle.
Wat een zooi.
Het was erg, erg, erg verdrietig om te zien voor me gisteren.
Nu zal ik straks wel weer jankende en scheldende beginners over me heen krijgen , " van je scherrt alles over een kam" of " wat moet je nou" etc.
Maar het is gewoon ECHT ZO! Er zijn tegenwoordig allen nog maar domme kiters tdie beginnen en gewoon kiten ondanks kutweer of storm. Ongelofelijk!
Het is echt niet toeval meer, tegenwoordig komen er steeds dommere gasten die gewoon gaan kiten.
Het wordt echt tijd dat bij kitelessen niet meer aandacht wordt gegeven om alleen maar die eerste meters te varen en lekker goedkoop uit te zijn, maar dat er ook les wordt gegeven in VERSTAND GEBRUIKEN. En dat zie ik de laatste 5 jaar drastisch fout gaan.
(voor vergelijking, vroeger had je beginners die met 5 bft. al de spullen netjes in de3 tas lieten en huiswaards keeerden, Ook ik ga niet boven de 7 bft. varen (het vaart gewoon kut, dat weet iedereen) Maar waarom zie ik evengoed talloze idioten gewoon met 8 BFT. en buien en vlagen proberen te kiten, al stuiterend en wel.
Vreselijk
Maar kom maar met het gescheld. De verstandige zal me gewoon gelijk geven. Het gaat hier wel om menselevens jongons en meisjes denk daar verdomme is aan. Je kan zelf vallen o, maar als het druk is op het water kan je ook anderen meenemen of gaan beschadigene.
Zorg dat je gewoon controle hebt over je kites als je gaat varen in storm, dat is toch niet teveel gevraagd?