mmm vind die schandpaal foto´s wel mooi ben je ook geen registratie nodig
maak hier op hanglos de wall of shame en zet daar de foto´s op van allen die het verknallen
doen ze bij winkelboefjes ook
Vandaag mijn kite wat afgekuist, best waroo 2008.
Staad daar ergens op de leading edge (of hoe je dat ook schrijft) dat kitesurfen gevaarlijk is en alle gevaren erbij... Ik vind dat goed, alleen jammer dat ik het pas na 6maand 'ontdek'...
Bij elke kite zouden ze een waarschuwing moeten steken met de gevaren die opvalt, zodat je er niet naast kunt zien EN eventueel de windrange voor de kite... dan kom je geen pipo's tegen die met 9bft een 14oppompen... (uit overschatting, uit onwetendheid... meestal zijn het niet de goede kiters die dit doen)
Zielig zelf nooit begonnen zeker meteen pro in kiten. Laat die gasten gewoon oefenen. Oefening baart kunst. Met vallen en op staan leer je iets. Natuurlijk lessen nemen en nadenken en geen domme dingen doen.
Verder niet zeiken
Geef eens een tip voor een goed boardje om te beginnen.
Net terug uit Fuerte en niet alle reacties op de topic van Dave gelezen maar denk dat je overal die zelfde beelden zie.
Op Fuerte verschillende vriendjes hun vriendinnetjes of maatjes kitelessen zien geven met eigen gear of zeer ongemotiveerde leraren die maar wat doen.
Diverse reddingen gezien van dudes die niet wisten hoe ze hun kite moesten relaunchen op het water en zo honderden meters afdreven richting Afrika!
Wel lekker voor Flagbeach om zo extra dineros binnen te krijgen.
En zo gebeurt het ook hier!
Maarre ben ik de enige beginner die werkelijke een top dag heeft gehad met zijn 10m Rhino op Schellink met vlagen tot 35 knopen?
Ik bedoel dik 4 uur gekite.......non-stop!!!!!
Hoe dan ook GEBRUIK JE VERSTAND!!!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Elke spot een kitevereniging zeg ik. Net als in Noordwijk/Katwijk. Er werd eerst behoorlijk gemopperd op het hesjessysteem ( is ook niet zonder nadelen ) maar het werkt blijkbaar toch wel goed. Een vereniging kan zo toch alles een beetje in de gaten houden. En leden gaan elkaar corrigeren omdat hun spot "in gevaar" komt als er teveel ellende gebeurt...
En inderdaad duidelijkere uitleg op kites over de windrange!
En elke kiter spreekt lullo's aan die lopen te klooien!!!
Registreerde: 18 July 2005
maak hier op hanglos de wall of shame en zet daar de foto´s op van allen die het verknallen
doen ze bij winkelboefjes ook