Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)
Roell211 had een 4 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 0 - 0 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)
sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)
Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Registreerde: 28 March 2006
Alhoewel het snel gaat is het voor iedereen die toekijkt echt een slomo show....Je ziet, je schreeuwt ...LOSSSS...realiseert ....it's gonna be ugly ....BAM!
Vader ( kiter ) en zoon willen launchen ...zoon laat de kite uit ze handen glippen, paps maar 1 hand aan de bar , kite in een loop.. snoekduik ( 30M tussen mensen door) over het gras en een faceplant tegen 1 van de auto's aan ....en vol ...echt een jezus klap.
Aangezien ik en 2 andere instructeurs er bijna boven op stonden in iedergeval waar hij eindigde , stonden we in 2 seconden naast hem en het bloed spoot in het rond o.a uit ze wenkbrauw....die over de lengte door midden lag...we trekken de gear van hem af , kite ligt 30M verderop over de auto's.
De andere 2 en ik hebben al heel wat voorbij zien vliegen en zien gebeuren en handelen "accordingly" , onze prio's liggen bij het controleren van de beste man, hij is helder , weet waar is ..welke dag ....Maar toch zo'n smakker, meerdere wonden op ze kop ....alhoewel hij zegt dat hij ok, wijs ik iemand aan en zeg jij belt 112 voor ambu. ( met zo een harde bodycheck neem ik geen gok ) Een van de 2 andere is arts in opleiding ( ook wel fijn ;-)
nu gebeurt er iets wat ik niet aan had zien komen in het vervolg van de situatie.
teneerste , de eigenaar van de auto, wijst de bloedende kerel aan en zegt....wat is je nummer ? want ik wil surfen !! ok kan ik nog inkomen opzich als er voldoende hulp naast de kerel staat, maar toch apart genoeg om me bij te blijven ( meer de manier van)
Vervolgens, begint er een (wat oudere)windsurfer compleet te flippen met een (voor ons) bekende riedel .....het is ook altijd hetzelfde gezeik, amateurs, gevaarlijk, mongolen doe er iets aan , doe er iets aan !!! , druk zwaaiend en schreeuwe naar alles wat los en vast zit....
Omdat hij de situatie naar benedenen dreigt te halen, pak ik hem bij ze arm en zeg : Doe ff rustig , je hebt gelijk maar je voegt geen flikker toe, schade is gedaan en nu moeten we die kerel ff helpen .... hij rukt zich agrri los en komt in mijn gezicht staan en schreeuwt DOE ER DAN WAT AAN !!!! ...wtf wil je dat ik doe ? kan jij er wat aan doen ? maar hij flipt door en ik blijf hem in eerste instantie gewoon met 1 hand vasthouden aan ze arm in de hoop hem te laten realiseren dat hij ff rustig moet doen ..... zijn maatje ( let op he kerels van in de 40 ) heft zijn vuist en kom daar op in lopen richting mij....ik laat kerel nummer1 ff voor wat die is en .....draai me naar kerel 2 .....ga voor hem staan en vraag of wat hij nog heeft toe toevoegen aan de situ .....en dat mijn dag een feest wordt op het moment dat hij uithaalt, letterlijk : voeg wat toe of houdt je bek of K***** op !..
Dit is een beetje in het kort want het duurde wel wat langer ... .De aanhouder wint dan ook met met de hulp van onder andere een ander oud leerling van me en een paar andere de situatie onder controle gekregen en de "rush" eruit gehaalt. Ze leken dan ook agresiever dan dat ze eigenlijk waren...
Achteraf heb ik met beide heren nog even gepraat over wat er gebeurde...in het kort...zijn dochter liep ook op het veld en de kiter was zowat tussen hem en zijn dochter heen gevlogen en ...denk op een meter of 2 van hun was de eerste impact...ik stond er denk ik een meter of 4 vandaan
Die kerel is zich zo doodgeschrokken incombinatie met "de zoveelste crash/ amateur" en ik vermoedt een deel machteloosheid ....dat hij er gewoon helemaal van dichtsloeg en aggri werdt en het duurde gewoon even voor hij was uitgeraast.......langer en op een andere manier dan ik inschatte of op dat moment kon begrijpen en/of plaatsen zeg maar...zijn verbaal geweld was immers gericht op een kerel die hevig bloedend op de grond zat ?!
hij had ook gewoon gelijk maar was gewoon niet het moment en zeker niet de manier daarvoor, voor het zelfde geld schiet die kerel in een shock door de commotie en zijn we het zaadje en moeten we ineens heel erg ons best gaan doen om hem in leven te houden.....sterker nog zou hij zou reageren als we met cpr bezig zijn ? denk et nie...
De volgende keer zal ik hopelijk wat beter reageren op een dergelijke gefrustreerde reactie....onbewust heb ik denk ik toch wel wat olie op het vuur gegooit door er tussen te gaan staan aan de andere kant ...had ik hem echt moeten laten tieren tegen een voor hem onbekend bloedend slachtoffer ?