Oh Oh Schellinkhout

Door: temp_spikey Reacties: 78 Hits: 7008
temp_spikey 28 May / 2011 / 17:00
bijna zo oud ...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9909384/__Kitesurfers_gewond__.html?sn=binnenland,buitenland

2 op Oostvoorne gewond ....:-(
www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

sjoerdsantema 28 May / 2011 / 20:32
Is dit de Party sectie van Hanglos? Al dat sensatiegezoek. Natuurlijk vallen er gewonden met kitesurfen. Enig idee hoeveel gewonden er elk weekend vallen met voetbal?
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Markussus 28 May / 2011 / 20:56
respect.

maar gast, los van de situatie, je moet columns gaan schrijven!

of het is de nederwiet, of je kan echt schrijven!

jln 28 May / 2011 / 21:03
al die horrorverhalen op hanglos... straks durf ik niet meer kitesurfen.

daanbanaan 28 May / 2011 / 21:21
Quote: Markussus - 28 mei, 2011 (22:56)
respect.maar gast, los van de situatie, je moet columns gaan schrijven! of het is de nederwiet, of je kan echt schrijven!

whehehe, zal de nederwiet wel zijn...
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

Nick 29 May / 2011 / 14:25
Had hem een soejang op zn oog gegeven! Reverse energy....

Niet alleen door zijn benadering, maar die patient die daar ligt te creperen, it's an accident man!

Goed gehandeld spike, jij kan je gelukkig wel inhouden.
IF IT SWELLS, RIDE IT

Nick 29 May / 2011 / 14:32
Quote: daanbanaan - 28 mei, 2011 (23:21)
Quote: Markussus - 28 mei, 2011 (22:56)respect.maar gast, los van de situatie, je moet columns gaan schrijven! of het is de nederwiet, of je kan echt schrijven!whehehe, zal de nederwiet wel zijn...
volgens mij marocwiet
IF IT SWELLS, RIDE IT

moss 29 May / 2011 / 15:46
Graag wil ik toch even reageren op hetgeen er die dag gebeurde , Ik was die vent die door het lint ging na het ongeluk op schout
De woede was niet zoals staat op dit forum op de gewonde man gericht maar op het hele gebeuren eromheen
Mijn dochter krijgt bijna het surfzeil . vlieger en de kiter tegen haar aan en schrikt net als ik van de klap en is doodsbang omdat er een man op de parking ligt te bloeden
Eerder die dag liep een kiter met zijn vlieger tussen de auto,s door ( dezelfde waar ik tijdens het voorval mee probeerde te "praten " met een jas over zijn pak aan een jaar of 19/20 schat ik en die vertelde mij dat er niets aan te doen is maar wel lekker met zijn vlieger op de parkeerplaats staat... hoe zo goed voorbeeld ???als dat een instructeur zo zijn zouden ze zijn licentie snel moeten afnemen wat een sukkel in iedergeval begreep hij er geen flikker van en overzag de situatie totaal niet )
De woede kwam ook doordat er zo vaak wat loos is op schout , als je iemand er op aan spreekt krijg je een smoel waar je koud van wordt .
(iets te maken met de vliegerculuur denk ik bij een hoop van die jongetjes )

De man die zijn auto was geraakt was op het water en vroeg niet om een telefoonnummer dat was de surfer die zijn mast doormidden zag gaan
en geluk had dat hij even niet bij zijn zeil was anders was hij ook nog flink geraakt , graag wel even de boel goed weergeven en niet zo eenzijdig

Er gebeuren gewoon te veel dingen die niet kunnen , niet alleen op het water maar ook op de kant
Dat er dan nog forumleden zijn die wel een klap willen uitdelen moeten zich eerst maar eens verdiepen in de problemen die hier zijn en niet zomaar wat roepen ,als je kind gevaar loopt piep je wel anders maar waarschijnlijk zijn deze jongens zich daarvan nog niet bewust
het is toch belachelijk dat je dochter niet eens meer op de parkeerplaats wil staan als we gaan surfen

Overigens waren er ook andere kiters die pissed waren en zich ergerde aan het feit dat men nog steeds voor de parkeerplaats hun vliegertje oplaten en dit niet echt slim vonden .

Let gewoon op waar je gaat staan als je je vlieger de lucht in laat gaan , er zijn meer mensen op het veld en niet alleen windsurfers ..

Sterkte aan de gewonde kite surfer , ik zou niet weten hoe het met hem gaat ....wie wel ???

dirco 29 May / 2011 / 18:03
Moss respect man,best te begrijpen dat je onder die omstandigheden eens door het lint gaat gelukkig waren er verstandige medeomstaanders die je toch tot rust hadden gekregen .

dirco had een 3 sterren sessie in Borssele met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

pietepiet 29 May / 2011 / 18:44
Goed om het achterliggende verhaal te horen ,nu wordt het een stuk duidelijker ..Bedankt Moss,voor je verhelderende reactie!!!

xray 29 May / 2011 / 19:45
Een toenemend probleem (idefixe lees je mee?) is dat er zo langzaam aan 1) een gebrek aan ruimt komt en 2)er een lading kitesurfers bijkomt die nog veel te weinig ervaring hebben. Vandaag op Horst het nodige op het water (gelukkig) zien gebeuren. 1x zelfs maar ingegrepen. De factoren op zich zijn te daar aan toe maar in combinatie wordt het echt gevaarlijk. Dit schreeuwt wat mij betreft om meer spots, niet om minder ruimte en vechten om ruimte open te houden. Kunnen we bijvoorbeeld niet een keer af van dat BPR? Die slaat echt nergens op, zeker niet als er ruimte zat is die gebruikt kan worden maar waar je niet mag kiten vanwege een regel die met spoed erdoor is gefietst en nu ook nog eens door wat mij betreft hersendode ambtenaren gehandhaaft wordt. Regels zijn regels is dan het argument, maar dat die regels veelal nerens op slaan is toch van den zotte. Ga je moeder vervelen idioten, we doen niemand kwaad. Zo, even wat frustratie kwijt..
xray

idefixe 29 May / 2011 / 20:02
BPR is niet het grootste probleem: mijn ervaring van de afgelopen jaren, daar waar je verantwoord kunt kitesurfen krijg je een ontheffing BPR
( RWS doet niet echt moeilijk: Kan het? dan krijg je ontheffing)

Natura 2000 en NB wetgeving is de grootste beperking / hindernis. Ziekelijk als je bijv gaat kijken naar het percentage van het water wat door kitesurfers gebruikt wordt . Daarbij gaat men ook uit van "te verwachten" schadelijke effecten en niet de daadwerkelijke schadelijke effecten ( die zijn niet echt bekend)

Last but not least:
Kitesurfen is en blijft een extreme sport en dat is niet voor iedereen weggelegd. Je moet zowel fysiek als tussen je oren in staat zijn om de krachten van wind en water verantwoord te kunnen "beheersen"
Ik zit mij wel eens af te vragen : Is er ooit een instructeur / school geweest die tegen iemand heeft gezegd dat het voor de cursist misschien verstandig is om niet verder te gaan in deze sport?
Je kunt de boel wel gaan dicht timmeren met certificaten , pasjes enz enz. maar ook vandaag werd er bijv @ Mirns ( vlagen tot in de 40 knp) gewoon beginnerslesjes gegeven. Da's voor mij zoiets als iemand leren autorijden tijdens een formule 1 race.
De bestuurder leert geen zak en de race wordt voor de anderen verknalt.
Ik denk dat het grote ding hem zit in bewustwording. Iedere idioot kan in een duikshop een complete uitrusting kopen en het water in springen. Geen mens doet dat echter zonder goede opleiding.

de 9 ongelukken van afgelopen week ( met inzet van reddingsdiensten ambulance / traumahelie ) en een dapper filmpje van manliften zijn overigens geen "hulp" bij het openkrijgen van nieuwe locaties.
Voorbeeld uit de praktijk: Locatie Huizen was zo goed als rond, echter, gekloot van 1 kitesurfer op het strand ( enkele weken geleden) hebben alle resultaten weer tot 0 gereduceerd en we staan weer helemaal aan het begin......
Slingshot , Gibbon

xray 29 May / 2011 / 20:44
Niet alleen het percentage water maar ook het percentage tijd is belachelijk weinig. Ik heb wel eens berekend dat voor bijvoorbeeld Hierden de belasting bij veel (niet te halen veel) gebruik nog geen 5 promile is... Dit geldt dus voor veel spots die bij bepaalde windrichtingen gebruikt worden! Een lousy half procent, waar hebben we het over!!!!
xray

kitesurfschoolpuntorg 29 May / 2011 / 22:41
Quote: moss - 29 mei, 2011 (17:46)
Ik was die vent die door het lint ging na het ongeluk ......woede was niet ... op de gewonde man gericht maar op het hele gebeuren eromheen

Mijn dochter krijgt bijna het surfzeil . vlieger en de kiter tegen haar aan en schrikt net als ik van de klap en is doodsbang omdat er een man op de parking ligt te bloeden

Beste Moss,
goed dat je je meldt.
Ik kreeg van Spikey het idee dat je hem behoorlijk hinderde bij het helpen van een (misschien wel zwaar-) gewonde.
Had je niet iemand anders kunnen zoeken om je op uit te leven?

Ik parkeer nooit op de eerste rij op Schellinkhout omdat er zo vaak wat fout gaat.
Dat is ook belachelijk. En ik snap dat je er boos over wordt als je dochter bijna geraakt wordt. (Ik heb zelf ook kinderen.)
Maar wat iemand hierboven ook zei: geef het goede voorbeeld en ga je niet op de verkeerde uitleven. Zeker niet als die een gewonde aan het helpen is.
Toch?
Zoals ik het heb gehoord, zouden forse excuses wel op z'n plaats zijn.
Jelle

kitesurfschoolpuntorg 29 May / 2011 / 23:05
Ha Spikey, je vroeg tips?
Ik zou zo iemand totaal negeren en me concentreren op het helpen van de gewonde.
Desnoods vragen of hij 112 wil bellen ( kan hij op meerdere manieren opvatten), dan heeft hij wat te doen, ook al zijn ze al 3x gebeld.

Heb je de bloedvlekken nog van je shirt af gekregen?
Jelle

moss 30 May / 2011 / 07:51
Nogmaals ,
Ik heb niemand lopen hinderen en zo dit ook nooit doen !!
Het boos worden is puur een schrikreactie en uit zich dan op iemand die denkt het te begrijpen
Het was dus tegen die jongen die met zijn kite tussen de auto's liep en mij ervan probeerde te overtuigen dat er niets aan te doen is waarom dan zelf het verkeerde voorbeeld geven ??????.
Dit verklaart mijn woede denk ik tegen die jongen omdat juist hij de boel moest gaan kalmeren .

Als er een andere kiter naar me toe zou komen was het nooit zover gekomen

Over het hoe dan wel reageren in zo'n situatie , ik zou het niet weten
De vraag of het bloed van je shirt is lijkt me ook niet erg gepast , stel liever de vraag hoe het met de gewonde man is daar lees ik niets over .

ook al sta je niet eerste rij loop je nog een risico om geraakt te worden als je je spullen neerlegt
Wij waren ook aan het opruimen op het moment van het ongeluk .
de vlieger kwam zelf nog eens 20 meter verder neer op de derde rij ofzo

Een ander klacht van kitesurfers is ook dat een windsurfer vaak bovenlangs wil varen ,dus hoogte gaan lopen dit omdat veel kiters laag met hun lijnen over het water scheren of onverwachts de lucht in gaan of gewoon omdat een windsurfer niet kan zien of de kiter kan varen
dat men daar soms boos over is kan ik begrijpen maar dit is puur vanuit veiligheid en niet om te pesten altans niet bij mij

fantalo 30 May / 2011 / 08:36
Lang leve de zee! Lekker stevig windje, geen beginners en kite- wind en golfsurfers die samen plezier maken. Zouden meer mensen moeten proberen.

Bobv 30 May / 2011 / 09:10
Quote: moss - 29 mei, 2011 (17:46)
Graag wil ik toch even reageren op hetgeen er die dag gebeurde , Ik was die vent die door het lint ging na het ongeluk op schoutDe woede was niet zoals staat op dit forum op de gewonde man gericht maar op het hele gebeuren eromheenMijn dochter krijgt bijna het surfzeil . vlieger en de kiter tegen haar aan en schrikt net als ik van de klap en is doodsbang omdat er een man op de parking ligt te bloeden Eerder die dag liep een kiter met zijn vlieger tussen de auto,s door ( dezelfde waar ik tijdens het voorval mee probeerde te "praten " met een jas over zijn pak aan een jaar of 19/20 schat ik en die vertelde mij dat er niets aan te doen is maar wel lekker met zijn vlieger op de parkeerplaats staat... hoe zo goed voorbeeld ???als dat een instructeur zo zijn zouden ze zijn licentie snel moeten afnemen wat een sukkel in iedergeval begreep hij er geen flikker van en overzag de situatie totaal niet )De woede kwam ook doordat er zo vaak wat loos is op schout , als je iemand er op aan spreekt krijg je een smoel waar je koud van wordt .(iets te maken met de vliegerculuur denk ik bij een hoop van die jongetjes )De man die zijn auto was geraakt was op het water en vroeg niet om een telefoonnummer dat was de surfer die zijn mast doormidden zag gaanen geluk had dat hij even niet bij zijn zeil was anders was hij ook nog flink geraakt , graag wel even de boel goed weergeven en niet zo eenzijdig Er gebeuren gewoon te veel dingen die niet kunnen , niet alleen op het water maar ook op de kantDat er dan nog forumleden zijn die wel een klap willen uitdelen moeten zich eerst maar eens verdiepen in de problemen die hier zijn en niet zomaar wat roepen ,als je kind gevaar loopt piep je wel anders maar waarschijnlijk zijn deze jongens zich daarvan nog niet bewusthet is toch belachelijk dat je dochter niet eens meer op de parkeerplaats wil staan als we gaan surfen Overigens waren er ook andere kiters die pissed waren en zich ergerde aan het feit dat men nog steeds voor de parkeerplaats hun vliegertje oplaten en dit niet echt slim vonden .Let gewoon op waar je gaat staan als je je vlieger de lucht in laat gaan , er zijn meer mensen op het veld en niet alleen windsurfers ..Sterkte aan de gewonde kite surfer , ik zou niet weten hoe het met hem gaat ....wie wel ???

Ik snap echt je frustraties, ik windsurf ook en sommige kiters gaan niet handig met windsurfers op het water om.
Verder is het ook je goed recht om iemand te wijzen op gevaarlijk gedrag en hier mag je ook best boos worden, sommige mensen leren het anders niet.

Maar als man was die door het lint ging en ging meppen(als topicstarter dat met uithalen bedoelt) dan mag je wel eens je excuses aanbieden.
Ik kan me best voorstellen dat je boos/bang gefrustreerd bent als je dochter zo schrikt en gevaar loopt en dat je dan tegen iemand uitvalt om je frustratie te uiten kan ik me ook nog indenken(al hoop ik dat je achteraf wel ziet dat je echt niet tegen de juiste persoon uitvalt).

Maar zomaar iemand gaan meppen uit frustratie dat kan echt niet, al lijkt me dat bijna overbodig om te melden..

Bobv had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 22 - 32 knots op zijn Flexifoil Hadlow ID (2012)

Hagar 30 May / 2011 / 09:42
Kom zelf ook op schellinkhout, er is GEEN ENKELE reden waarom je niet je kite

- op het zand
- in het water bij de eerste zwemlijn oplaat

tenzij je (heerlijk) alleen bent en de prullenbak gebruikt.

Wat mij betreft mag er wel een oplaatverbod op het gras komen, hebben we meteen de helft minder geklooi en meer kans op een open spot in de toekomst.

Als ik een windsurfer tegekom en iemand moet wijken ga ik altijd onderlangs, what's the point om er overheen te gaan? Ik heb totaal geen last van hun vuile wind en zij wel van mijn lijnen....lijkt me gewoon watersportkameraadschap, of je nou stuurboord of bakboord vaart...maar ik wil niet weten hoeveel er op schell varen die geen eens weten wie er nou eigenlijk officieel voorrang heeft, maar dat is een ander onderwerp....

moss 30 May / 2011 / 10:05
Quote: Bobv - 30 mei, 2011 (10:10)
Quote: moss - 29 mei, 2011 (17:46)Graag wil ik toch even reageren op hetgeen er die dag gebeurde , Ik was die vent die door het lint ging na het ongeluk op schoutDe woede was niet zoals staat op dit forum op de gewonde man gericht maar op het hele gebeuren eromheenMijn dochter krijgt bijna het surfzeil . vlieger en de kiter tegen haar aan en schrikt net als ik van de klap en is doodsbang omdat er een man op de parking ligt te bloeden Eerder die dag liep een kiter met zijn vlieger tussen de auto,s door ( dezelfde waar ik tijdens het voorval mee probeerde te "praten " met een jas over zijn pak aan een jaar of 19/20 schat ik en die vertelde mij dat er niets aan te doen is maar wel lekker met zijn vlieger op de parkeerplaats staat... hoe zo goed voorbeeld ???als dat een instructeur zo zijn zouden ze zijn licentie snel moeten afnemen wat een sukkel in iedergeval begreep hij er geen flikker van en overzag de situatie totaal niet )De woede kwam ook doordat er zo vaak wat loos is op schout , als je iemand er op aan spreekt krijg je een smoel waar je koud van wordt .(iets te maken met de vliegerculuur denk ik bij een hoop van die jongetjes )De man die zijn auto was geraakt was op het water en vroeg niet om een telefoonnummer dat was de surfer die zijn mast doormidden zag gaanen geluk had dat hij even niet bij zijn zeil was anders was hij ook nog flink geraakt , graag wel even de boel goed weergeven en niet zo eenzijdig Er gebeuren gewoon te veel dingen die niet kunnen , niet alleen op het water maar ook op de kantDat er dan nog forumleden zijn die wel een klap willen uitdelen moeten zich eerst maar eens verdiepen in de problemen die hier zijn en niet zomaar wat roepen ,als je kind gevaar loopt piep je wel anders maar waarschijnlijk zijn deze jongens zich daarvan nog niet bewusthet is toch belachelijk dat je dochter niet eens meer op de parkeerplaats wil staan als we gaan surfen Overigens waren er ook andere kiters die pissed waren en zich ergerde aan het feit dat men nog steeds voor de parkeerplaats hun vliegertje oplaten en dit niet echt slim vonden .Let gewoon op waar je gaat staan als je je vlieger de lucht in laat gaan , er zijn meer mensen op het veld en niet alleen windsurfers ..Sterkte aan de gewonde kite surfer , ik zou niet weten hoe het met hem gaat ....wie wel ???Ik snap echt je frustraties, ik windsurf ook en sommige kiters gaan niet handig met windsurfers op het water om.Verder is het ook je goed recht om iemand te wijzen op gevaarlijk gedrag en hier mag je ook best boos worden, sommige mensen leren het anders niet.Maar als man was die door het lint ging en ging meppen(als topicstarter dat met uithalen bedoelt) dan mag je wel eens je excuses aanbieden.Ik kan me best voorstellen dat je boos/bang gefrustreerd bent als je dochter zo schrikt en gevaar loopt en dat je dan tegen iemand uitvalt om je frustratie te uiten kan ik me ook nog indenken(al hoop ik dat je achteraf wel ziet dat je echt niet tegen de juiste persoon uitvalt).Maar zomaar iemand gaan meppen uit frustratie dat kan echt niet, al lijkt me dat bijna overbodig om te melden..

meppen ?? wie ging er meppen ????
Alleen verbaal was er wat te doen je bent in de war met een andere rel dit weekend waar wel klappen vielen

Alleen losrukken omdat iemand aan mij zat meer niet ..

Excuces dus maar niet Bob v

Bobv 30 May / 2011 / 10:20
Quote: moss - 30 mei, 2011 (12:05)
Quote: Bobv - 30 mei, 2011 (10:10)Quote: moss - 29 mei, 2011 (17:46)Graag wil ik toch even reageren op hetgeen er die dag gebeurde , Ik was die vent die door het lint ging na het ongeluk op schoutDe woede was niet zoals staat op dit forum op de gewonde man gericht maar op het hele gebeuren eromheenMijn dochter krijgt bijna het surfzeil . vlieger en de kiter tegen haar aan en schrikt net als ik van de klap en is doodsbang omdat er een man op de parking ligt te bloeden Eerder die dag liep een kiter met zijn vlieger tussen de auto,s door ( dezelfde waar ik tijdens het voorval mee probeerde te "praten " met een jas over zijn pak aan een jaar of 19/20 schat ik en die vertelde mij dat er niets aan te doen is maar wel lekker met zijn vlieger op de parkeerplaats staat... hoe zo goed voorbeeld ???als dat een instructeur zo zijn zouden ze zijn licentie snel moeten afnemen wat een sukkel in iedergeval begreep hij er geen flikker van en overzag de situatie totaal niet )De woede kwam ook doordat er zo vaak wat loos is op schout , als je iemand er op aan spreekt krijg je een smoel waar je koud van wordt .(iets te maken met de vliegerculuur denk ik bij een hoop van die jongetjes )De man die zijn auto was geraakt was op het water en vroeg niet om een telefoonnummer dat was de surfer die zijn mast doormidden zag gaanen geluk had dat hij even niet bij zijn zeil was anders was hij ook nog flink geraakt , graag wel even de boel goed weergeven en niet zo eenzijdig Er gebeuren gewoon te veel dingen die niet kunnen , niet alleen op het water maar ook op de kantDat er dan nog forumleden zijn die wel een klap willen uitdelen moeten zich eerst maar eens verdiepen in de problemen die hier zijn en niet zomaar wat roepen ,als je kind gevaar loopt piep je wel anders maar waarschijnlijk zijn deze jongens zich daarvan nog niet bewusthet is toch belachelijk dat je dochter niet eens meer op de parkeerplaats wil staan als we gaan surfen Overigens waren er ook andere kiters die pissed waren en zich ergerde aan het feit dat men nog steeds voor de parkeerplaats hun vliegertje oplaten en dit niet echt slim vonden .Let gewoon op waar je gaat staan als je je vlieger de lucht in laat gaan , er zijn meer mensen op het veld en niet alleen windsurfers ..Sterkte aan de gewonde kite surfer , ik zou niet weten hoe het met hem gaat ....wie wel ???Ik snap echt je frustraties, ik windsurf ook en sommige kiters gaan niet handig met windsurfers op het water om.Verder is het ook je goed recht om iemand te wijzen op gevaarlijk gedrag en hier mag je ook best boos worden, sommige mensen leren het anders niet.Maar als man was die door het lint ging en ging meppen(als topicstarter dat met uithalen bedoelt) dan mag je wel eens je excuses aanbieden.Ik kan me best voorstellen dat je boos/bang gefrustreerd bent als je dochter zo schrikt en gevaar loopt en dat je dan tegen iemand uitvalt om je frustratie te uiten kan ik me ook nog indenken(al hoop ik dat je achteraf wel ziet dat je echt niet tegen de juiste persoon uitvalt).Maar zomaar iemand gaan meppen uit frustratie dat kan echt niet, al lijkt me dat bijna overbodig om te melden..meppen ?? wie ging er meppen ????Alleen verbaal was er wat te doen je bent in de war met een andere rel dit weekend waar wel klappen vielen Alleen losrukken omdat iemand aan mij zat meer niet ..Excuces dus maar niet Bob v

Ah dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat de 2 persoon die boos naar de topicstarter toekwam naar hem uithaalde (en dat met uithalen meppen bedoeld werd)
Sorry als je je onterecht aangevallen voelt door mijn verkeerde interpretatie.

Bobv had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 22 - 32 knots op zijn Flexifoil Hadlow ID (2012)

Djee 30 May / 2011 / 10:25
Quote: fantalo - 30 mei, 2011 (10:36)
Lang leve de zee! Lekker stevig windje, geen beginners en kite- wind en golfsurfers die samen plezier maken. Zouden meer mensen moeten proberen.

Amen.
Kom ook 10x liever op t strand, relaxte sfeer alle ruimte voor oplaten/uitwijken weinig tot geen opstakels, GOLVEN. Dagje vlak water is ook leuk hoor, maar op spots waar het al mega druk is en weinig ruimte voor elkaar is liever niet.

@moss: agressie (verbaal of fysiek) lost niets op, iemand iets rustig en duidelijk aan zijn verstand brengen wel, anders sta je een volgende keer wel te matten, als je een verkeerd iemand tref.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Runaque 30 May / 2011 / 10:49
Wat een verhaal lees ik net, gelukkig dat er enkele omstaanders snel en kundig gereageerd hebben, alleen zonde dat er soms wel enkele kl**tzakken hun aanwezigheid dienen duidelijk te maken.
Zulk agressief gedrag zie je alle dagen, ook bij gewone verkeersongevallen hoor, mensen die niet met het ongeval te maken hebben komen toch op een gelijkaardige manier van hun theater maken, soms zijn het zelfs de slachtoffers die verbaal agressief worden (ik pleit schuldig ) en het achteraf niet herinneren.

Veelal heeft zulk agressief verbaal gedrag van omstaanders te maken met vooroordelen, iedereen krijgt een stempel ook al ken je die persoon niet. Ik ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat kitesurfers enorme snobs waren (sorry mannen en vrouwen) en nu weet ik wel beter sinds ik vorig jaar lessen heb genomen heb en met verschillende personen heb gesproken voor en na een sessie.

kitesurfschoolpuntorg 30 May / 2011 / 11:17
Quote: moss - 30 mei, 2011 (09:51)
De vraag of het bloed van je shirt is lijkt me ook niet erg gepast , stel liever de vraag hoe het met de gewonde man is daar lees ik niets over .
Goed om te merken dat je snapt wat er wel en niet gepast is.
Naar die andere kiter was al 10x gevraagd, naar de schok en schade voor Spikey nog niet.
Dus ik hoop dat de gewonde me dat niet kwalijk neemt.

Jelle

temp_spikey 30 May / 2011 / 11:55
Yep shirt is weer schoon.

@ Moss

Ik ben diegene met een jas, instructeur en ja ik loop wel eens richting de auto's. Inzicht in mijn eigen kunnen en motoriek hebben mij maar liefst 7 jaar accident free gehouden en dat geldt ook voor de leerlingen die mijn advies altijd ten harte nemen. Met de nadruk op altijd, want mensen zijn ook maar mensen en die maken blunders. ( ben overings 31 , dus dank daarvoor, helpt me met me pre-midlife crisis )

Hoe Ik het neerzet is per definitie vanuit mijn perspectief, uit mijn realiteit, en nog steeds vanuit hier, zit ik er niet heel ver naast.

Ik vindt het goed dat je ook even de tijd neemt om jouw kant van het verhaal neer te zetten. Deze post is niet bedoeld om iemand de grond in te trappen, nog een groep ...het is om een situatie weer te geven en kijken of we met ze allen de volgende keer beter kunnen reageren. Moss, in me eerste post lees je dan ook dat ik niet link op je ben, ik geef aan hoe en wat en het waarom, en dat het ff duurde voor je rustig was, en met de vraag wat ik nog beter had kunnen doen om jouw eerder rustig te krijgen..... ?

As for your response :

1"De woede was niet zoals staat op dit forum op de gewonde man gericht maar op het hele gebeuren eromheen"

afijn ....je bent woedend op wat ? ... hoe moeten de mensen de richting van jouw aggressie weten ....je staat te schreeuwen en te wijzen ...ik probeerde je alleen rustig te krijgen en weg te houden bij die bloedende kerel , maar je vindt het nodig om mij heen te stappen zodat je hem nog even ...wat kan vertellen...? .ook ik sta stijf van de adrenaline van zo'n crash...waar jij en je dochter op 2 meter staan , sta ik op 4...sorry maar wat de fuck heb je schreeuwend in de buurt van zo iemand te doen, uberhaupt ? de schuldvraag is bij de eerste bloeddruppel in ieder geval voor mij, voorlopig helemaal niet meer relevant.

Zoals ik zeg en zei, prima, je hebt gelijk, maar niet de tijd ervoor ! dit was net na de klap, hij zat net op het gras , ik snap je, maar wat als hij een nier of lever had gepopt en inelkaar zakt ? in shock raakt als hij al die poeha opmerkt....Ik had toen al een vermoeden dat er iets opstapelde bij je en dit een druppel was...had het een van mijn maatjes geweest, had je wellicht een andere reactie gehad van me. Je dochter merkte ik pas op toen ze mij begon te "meppe" op me rug en huilend schreeuwde laat me pappa los....is dat wel het goede voorbeeld ; agri flip paps ? Iedereen heeft zijn weakspots niet ? Shit happens, but when it does , deal with it ( properly )

2"De woede kwam ook doordat er zo vaak wat loos is op schout , als je iemand er op aan spreekt krijg je een smoel waar je koud van wordt"
agree 100%....ik kreeg de volle laag toen ik je aansprak, ( beetje opendoel ....maar toch , uiteindelijk willen we een nega cirkel doorbreken nie ? )
Je hebt geen id hoevaak er discussie onderling is bij de kiters over hetzelfde onderwerp, met identieke argumenten als je aanbrengt, de meeste hier inclusief ik begrijpen je dan ook, we delen gewoon je reactie niet (op dat moment!) Zeker op dit forum zijn er veel mensen met een hart voor de sport en proberen met man en macht er iets aan te doen, daar waar zij kunnen.

3 "(iets te maken met de vliegerculuur denk ik bij een hoop van die jongetjes )

de "Jongetjes" waren hard bezig met de kerel, de volwasse, flippe en bedaren ......deze reactie heeft iets te maken met de macho windsurf cultuur denk ik , of het is iets noordelijks wat ik nog niet begrijp, een heuse midlifer ? ) je mag best mijn aversie tegen ali generali's weten ....jij ,hun , jochies ,windsurfers, kiters ......GRRRR , you should know better. De 3 man die je jochies noemt.....stonden er wel als eerst naast. daarnaast delen die 3 meer kiteervaring dan dat jij waarschijnlijk ooit hebt gewindsurfed bijelkaar......als je een beetje wederszijds begrip wilt kweken of tonen...is dit het eerste waar je mee moet kappen....te kort door de bocht !! en ja dan krijg je vanzelf een dergelijke reactie terug ....verbaal in mijn geval en zoals mensen hier aangeven ....was de grens al een beetje bereikt, er stapte niet voor niets iemand anders tussen.....Ja ook ik ben zeker fel en steek dat niet onder stoelen of banken. Bang ben ik ook niet, dus je maatje met opgeheven vuist , krijgt ook een "make My day " van 2cm afstand ....Aggresie wordt altijd beantwoord.

4" De man die zijn auto was geraakt was op het water en vroeg niet om een telefoonnummer dat was de surfer die zijn mast doormidden zag gaan
en geluk had dat hij even niet bij zijn zeil was anders was hij ook nog flink geraakt , graag wel even de boel goed weergeven en niet zo eenzijdig"

Ik lees het idd net terug en je hebt gelijk het was idd een windsurfer.....maar ja gear is gear of het je auto is of je plank/mast whatever ......was de reactie die me bijbleef. dacht ook dat ik het zo had opgeschreven ;-)

5 "Er gebeuren gewoon te veel dingen die niet kunnen , niet alleen op het water maar ook op de kant"

Juist, alleen heb je op het moment de middelen niet om het te beheersen...maar een beetje begrip voor de andere kant scheelt een hoop crashes ( bv onder of vlak langs beginnende kiters rammen , kite op je nek krijgen om vervolgens de beginner compleet verrot te schelden ....je NEEMT een risico door onder hem door te gaan.....EG je NEEMT een risico om je dochter daar te laten lopen....klinkt cru , maar zoals jezelf aangeeft er gebeurt te veel....ik zelf zoek vaak ook mijn toevlucht naar rustigere oorden omdat er te veel beginners zijn, ....dat is het incalculeren van het risico dat een beginnner mij onderuit maait....en op shellinkhout is die helaas vaak TE groot, helemaal 110% met je eens.

6"Dat er dan nog forumleden zijn die wel een klap willen uitdelen moeten zich eerst maar eens verdiepen in de problemen die hier zijn en niet zomaar wat roepen ,als je kind gevaar loopt piep je wel anders maar waarschijnlijk zijn deze jongens zich daarvan nog niet bewust

Als je reactie gepast zou zijn geweest wellicht, maar als je de verkeerde tegenkomt is echt die 2de ambu nodig , dochter of geen dochter of als je buddy had uitgehaalt, jij bent woedend , de rest probeert je te chillen..... ..als je buddy had uitgehaald daar en mijn maatjes staan ernaast ....dan had je wel een isseu ....no questions asked ...de kracht van actie / reactie ...vergeet niet dat in de heat of the moment , een klein meisje niet erg snel wordt opgemerkt , laat staan dat ze de reden is van de flip. ( ik had der bv er niet gespot toen het eenmaal gebeurde ) voor mij en de rest is het meer een "out of the bleu" reactie ...

7"Overigens waren er ook andere kiters die pissed waren en zich ergerde aan het feit dat men nog steeds voor de parkeerplaats hun vliegertje oplaten en dit niet echt slim vonden.

klopt, including me, als je het reactie vermogen niet hebt, mag hoor je daar niet staan ( gesproken vanuit de bestuurder ), want je brengt idd alles in gevaar benedenwinds van je, inclusief jezelf.

8"Let gewoon op waar je gaat staan als je je vlieger de lucht in laat gaan , er zijn meer mensen op het veld en niet alleen windsurfers ..
agree 100% ....

Wij zijn met zijn allen water/strand gebruikers...het zou fijn zijn als we dat er een keer in zouden krijgen...

Ik heb net zoveel lol met de windsurfers op het water dan ik met kiters heb, maar ik heb nooit de aversie begrepen..... Ik lach me altijd kapot als ik de oudste windsurfer zie op schel, die kerel heeft de breedste smile van iedereen, ik zwaai altijd en krijg altijd eentje terug....niet iets wat ik van elke windsurfer en kitesurfer kan zeggen, helaas....( shaggy motherfuckers, vergeet die klote baan en dat pleuris wijf als je op het water staat ;-)

Als ik je verhaal zo lees, heb ik bijna de neiging om een intro cursus te starten "howto deal with kiteboarders vs windsurfers, with Docter Phil"
of een mega bbq met veel bier lost ook vaak een hoop op. ;-) I

@Idefixe, ja ik heb wel eens het advies gegeven aan mensen om een andere hobby te zoeken( hand oog coordinatie balans moet gewoon ok zijn. En een keer iemand weggestuurt en verteldt dat ik hem liever niet in het water meer zie ( macho man nie luisteren, te gevaarlijk karakter ) , u gaat niet door naar start , kleed je om en flikker maar op...

www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites