Oh Oh Schellinkhout

Door: temp_spikey Reacties: 78 Hits: 7007
moss 30 May / 2011 / 13:22
Mooi verhaal en ik ben het in veel dingen met je eens alleen vergeet niet ,
Mais pourquoi toch bij die auto gaan staan met je kite .??? ik begrijp dat jij dus al 7 jaar zonder schade op het board staat en les geeft ???
Je pense que dat je dan niet het goede voorbeeld aan de andere kiters geeft om tussen de auto's door te lopen .wat jij doet zien anderen
wist je de de voormalig wereldkampioene uit Frankrijk ook is verongelukt , zij was ook zeer ervaren .............????????..

Ik heb geen zin om met modder te gooien dus stel ik voor om het gesprek een keertje aan te gaan als we elkaar weer eens treffen op schout
dat gaat beter dan hier op het forum waar ik niet thuis hoor toch ???
kom maar op met die bbq zou ik zeggen ! kunnen we altijd nog knokken om het bier ...
en ook wij zijn niet bang voor een potje rossen als je maatje erbij staat aber was zum Teufel je schiet er geen esel mee op toch
Dus dat is non fatto !!

nog een dingetje mij dochter surft dus en moet ook wel eens wat uit de auto pakken vandaar dat die daar liep om haar spullen op te ruimen .
Moet toch kunnen zou je zeggen ..

have fun !! ( veel plezier ) en laat jullie vliegerd niet op bij dat kut stukkie gras , zoals eerder te lezen was in dit draadje dan heb je deze toestanden niet eens ,

salut

Hagar schreef ,,,,,

Kom zelf ook op schellinkhout, er is GEEN ENKELE reden waarom je niet je kite

- op het zand
- in het water bij de eerste zwemlijn oplaat

tenzij je (heerlijk) alleen bent en de prullenbak gebruikt.

Wat mij betreft mag er wel een oplaatverbod op het gras komen, hebben we meteen de helft minder geklooi en meer kans op een open spot in de toekomst.

Als ik een windsurfer tegekom en iemand moet wijken ga ik altijd onderlangs, what's the point om er overheen te gaan? Ik heb totaal geen last van hun vuile wind en zij wel van mijn lijnen....lijkt me gewoon watersportkameraadschap, of je nou stuurboord of bakboord vaart...maar ik wil niet weten hoeveel er op schell varen die geen eens weten wie er nou eigenlijk officieel voorrang heeft, maar dat is een ander onderwerp....

Geweldig plan toch

!!

ultraprime 30 May / 2011 / 17:42
Quote: temp_spikey - 30 mei, 2011
Ik ben diegene met een jas, instructeur en ja ik loop wel eens richting de auto's. Inzicht in mijn eigen kunnen en motoriek hebben mij maar liefst 7 jaar accident free gehouden en dat geldt ook voor de leerlingen die mijn advies altijd ten harte nemen. Met de nadruk op altijd, want mensen zijn ook maar mensen en die maken blunders.
7"Overigens waren er ook andere kiters die pissed waren en zich ergerde aan het feit dat men nog steeds voor de parkeerplaats hun vliegertje oplaten en dit niet echt slim vonden.klopt, including me, als je het reactie vermogen niet hebt, mag hoor je daar niet staan ( gesproken vanuit de bestuurder ), want je brengt idd alles in gevaar benedenwinds van je, inclusief jezelf.

Sorry, maar hier moet ik toch even wat van zeggen..
Correct me if I am wrong, maar ik lees hier dat je vind dat anderen dit niet moeten doen, maar jij dit wel kan, want jij bent superieur? Nu is een beetje gevoel van eigenwaarde niet verkeerd maar je kan ook te ver gaan denk ik. Alhoewel zo'n gevoel van superieuriteit, "ik kan alles, beter dan de rest" niets des mens vreemd is.

Dat denkt de politie ook als ze met 200 tussen het verkeer door rijden, ze zijn er immers voor opgeleid, ze doen het vaker. Dat denkt ook de wielrenner die als een pijl de berg afgaat, dat ging de laatste 15 jaar ook goed. En waarom die auto gordel en airbags, ik heb ze nog nooit gebruikt in 29 jaar...ik rijd immers zoveel beter dan de rest....

Niet alle kite accidents zijn van beginners, in tegen deel..... Ook van mensen die niet alleen zelf vonden dat ze goed waren, zelfs anderen vonden hun goed.

Want ook jij kan struikelen over een steen, een Bij in je oog krijgen of afgeleid worden door een topless blondine....
Het feit dat het al 7 jaar goed gaat brengt alleen het moment dat het misgaat dichterbij.

Daarbij ben je als instructeur nog eens extra zichtbaar, hebt voor de beginners een extra status van kunde.
Zien doen is nadoen, leren gaat met vallen en opstaan, ach na 5x kite neerstorten gaat het al beter... 'nog even en ik loop zo tussen die auto's door en land die kite in mijn achterbak!'

Daarom het verzoek tot goed voorbeeld, loop ook niet meer met je kite tussen de auto's door?

Wellicht op het eerste gevoel wat minder 'stoer', maar is dat echt zo? ik vind van niet! ps, lees even rustig 2 keer voor je reageerd, ik zet het wat zwart/wit neer voor de duidelijkheid.

richardkiter 30 May / 2011 / 18:21
Wat een problemen allemaal weer op mijn home spot Schellinkhout.

Ik kom hier al sinds de vorige eeuw waar ik ben begonnen met windsurfen in 1979.
Ik kan dus aardig wat windsurfers en maak regelmatig tijdens het kiten op het water een praatje met ze. Hoor ook een hoop geklaag dus over kite surfers
In de beginjaren 2000 kwam het kitesurfen in opgang en toen ik weer eens voorbij werd gevaren door een kitesurfer ben ik overgestapt op het kiten en ben er aan verslaafd geraakt.
Heb aan sommigen windsurfers gevraagd of het het niet eens tijd werd om over te stappen om te gaan kiten. Ze bleven stug volhouden in hun passie voor het windsurfen.

Zo blijf je dus altijd 2 groepen watersporters houden die rekening met elkaar moeten houden !!!!!

Toen ik begon met kiten kon ik bijna iedereen op schell en was de sfeer zeer relaxt. Het probleem bij Schellinkhout is dat het te druk wordt en dan met name in de weekeinden. Te veel mensen op elkaar en te weinig ruimte. Ander probleem is dat het de perfecte beginnersspot is dus een zoot beginners en begrijpelijk natuurlijk. Ook hierdoor weer veel kiteschools die les geven waaruit nog meer irritatie ontstaat

Eigenlijk is alles al bekend en beschreven hierboven maar hoe gaan we hiermee om in de toekomst ????
Ik weet het eigenlijk niet en wie het weet mag het zeggen. De kite sport is op dit moment eigenlijk te populair aan het worden en ik verwacht nog veel meer van zulke incidenten.

Persoonlijk probeer ik de weekeinden in Schellinkhout te vermijden maar op een mooie zonnige zondag is het op Zee ook zeer druk.

Vind het wel weer goed dat op het forum van beide kanten alles wordt toegelicht

Ik vind het zeer jammer en weet eigenlijk niet hoe we in de toekomst meer van zulke incidenten kunnen voorkomen.

Wie de oplossing heeft mag het zeggen !!!!

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Hagar 30 May / 2011 / 18:26
@ richardkiter "Wie de oplossing heeft mag het zeggen !!!!"

Laten we eens beginnen met kites op het zand/in het water oplaten

Dan gaan we ook niet meer met Kites in de lucht over het parkeerterrein wandelen, ook niet als wel dat al 7 jaar doen.

Dan zijn we er nog niet, maar het lijkt me een goed begin

sjoerdsantema 30 May / 2011 / 18:52
Echt serieus Spikey. Wat de fuck heb je met je kite in de lucht te zoeken tussen de auto's? Echt bizar dit. Vind dat je hier terecht op aangesproken wordt. En kom nou niet aan met het verhaal dat je Chuck Norris reflexen hebt, want die heb je niet. Bij dit soort stunts ben je zelf een keer aan de beurt(en ja ik praat uit ervaring).
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

dirco 30 May / 2011 / 20:54
bij ons thuis was er een gezegde wat je zelf niet graag hebt doe je niet bij een ander.
zou maar jouw auto & spullen zijn die beschadigd geraken zien of je het leuk zou vinden denk van niet??
Nu bij ons in de club deden ze het ook met hun kite tot aan het club lokaal komen vonden ze heel stoer tot 1 van hun kites in het gebouw terecht kwam met de nodige schade aan kite en gebouw dat vonden ze dan minder stoer (cool), sinds dien blijven ze heel netjes weg van het gebouw :p
En ja als tiener zou ik het nog begrijpen we zijn ook allemaal tieners geweest en nog al eens stoer en cool willen overkomen.maar als je 31 bent en lessen geeft vind ik wel dat je beter zou moeten weten tenslotte is er de jeugd die naar je op kijkt en denkt van als hij het mag mag ik het toch ook.

dirco had een 3 sterren sessie in Borssele met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

richardkiter 30 May / 2011 / 22:13
Quote: Hagar - 30 mei, 2011 (20:26)
@ richardkiter "Wie de oplossing heeft mag het zeggen !!!!"Laten we eens beginnen met kites op het zand/in het water oplatenDan gaan we ook niet meer met Kites in de lucht over het parkeerterrein wandelen, ook niet als wel dat al 7 jaar doen.Dan zijn we er nog niet, maar het lijkt me een goed begin

Probleem van het zand is dat er maar een stuk of 5 kites safe op kunnen worden gelegd, kortom een goed plan maar dat strandje is gewoon veeel te klein.

Is wel goed als het 40 kn waait en er maar een paar kiters zijn zoals afgelopen woensdag maar met 100 kiters is het strandje veel te klein .
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Hagar 31 May / 2011 / 06:13
@ RichardIk bedoel OPLATENDat je ze verder in het gras legt maakt nie uit tochEr zijn er zelden 5 die tegelijk oplaten.Greets

temp_spikey 31 May / 2011 / 08:32
Wat een drama

Er wordt een vergelijking gemaakt voor "hier voor opgeleid" ....eh wat ben ik dan ?

Ik kan zeker niet alles beter dan de rest, waarom staat mijn post hier ? niet om mos af te kafferen, alhoewel hij zich behoorlijk aangesproken voelt, het is om iedereen een kans te geven er iets van op te steken.......jij zegt verbod van oplaten daar .....werdt ik tot vorig door windsurfers afgekafferd als ik bij het andere srtrandje me kite opliet "dit is stukje is voor windsurfers...bla bla , op ze stug noordhollands....weet je gezelligheid komt van 2 kanten. ( ok dat stuk is nu volledig gekaapt door een andere kiteschool )

Ik heb NERGENS gezegd , MEPPEN, HINDEREN .....ik heb gezegd "dreigt de situatie naar beneden halen" ...en de woede(=aggri) op dat moment helemaal niet kon plaatsen

Ik kan niet ruiken moss een aversie heeft tegen me, en als ik zeg in me eerste post "ik vermoedt dat ik ergens olie op het vuur gooide" heb ik dus keihard gelijk, want blijkbaar vindt meneer iets van bij voorbaat zonder iets te zeggen, vragen ,...nee

maar bij mij hoeven jullie echt niet aan te komen met ....het kan niet ....het kan, het kan veilig , in bepaalde omstandigheden en die moet je herkennen ...
www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

richardkiter 31 May / 2011 / 08:39
Quote: Hagar - 31 mei, 2011 (08:13)
@ RichardIk bedoel OPLATENDat je ze verder in het gras legt maakt nie uit tochEr zijn er zelden 5 die tegelijk oplaten.Greets

Bedoeling is goed maar in de pralthijk werkt dit niet en dan vooral in de weekeinden. Dan ligt het gehele grasveld langs het water vol met kites en die gaan echt niet allemaal naar het strandje toe lopen om hun kite op e gooien.
Het is gewoon veel te druk op schell in de weekeinden . Verbaast mij zelf dat er zo weinig ongelukken zijn gebeurd

moss 31 May / 2011 / 08:52
Ik heb geen aversie tegen spikey
totaal niet !
Verkeerde persoon op verkeerde tijd in verkeerde situatie , kak gebeurd weet je ...
geen harde gevoelens laat dat duidelijk zijn !
Ik voel me niet aangesproken hoor daar is meer voor nodig .
echt de volgende keer drinken we samen koffie /bier en spreken als 2 koele watersport gekken over een topdag en elkaars fouten

( Lijkt wel eo jongeren dag >>>)

Ok reactie had niet zo moeten zijn maarja ik ben ook maar een mens en vele schrijven hier over het in bedwang houden van je woede en ga eens in gesprek met elkaar , maar ja die denkbeeldig druppel en schrikreactie heb je niet altijd onder controle
Sorry als het zo overkwam

groeten vanuit Geleen

temp_spikey 31 May / 2011 / 14:50
Quote: moss - 31 mei, 2011 (10:52)
Ik heb geen aversie tegen spikeytotaal niet !Verkeerde persoon op verkeerde tijd in verkeerde situatie , kak gebeurd weet je ...geen harde gevoelens laat dat duidelijk zijn !Ik voel me niet aangesproken hoor daar is meer voor nodig .echt de volgende keer drinken we samen koffie /bier en spreken als 2 koele watersport gekken over een topdag en elkaars fouten ( Lijkt wel eo jongeren dag >>>)Ok reactie had niet zo moeten zijn maarja ik ben ook maar een mens en vele schrijven hier over het in bedwang houden van je woede en ga eens in gesprek met elkaar , maar ja die denkbeeldig druppel en schrikreactie heb je niet altijd onder controle Sorry als het zo overkwam groeten vanuit Geleen

Gelukkig, Ik trakteer een biertje de volgende keer ( 1tje want je moet nog een endje rijden daarna ;-)

nog even over het oplaten daar in het algemeen...het blijft gewoon ontzettend lastig, wat ik zeker met iedereen eens ben is dat er wel een stuk moet zijn waar mensen, veilig moeten kunnen vertoeven zonder launches bovenwinds, XXXXsurfer of niet.....

Een paar jaar geleden was het redelijk opgedeeld, maar nu vertoeft iedereen door elkaar heen..wind, kite, recreanten ..en het is zo !@##!$! druk ..
www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

richardkiter 31 May / 2011 / 15:03
Quote: temp_spikey - 31 mei, 2011 (16:50)
...het blijft gewoon ontzettend lastig, wat ik zeker met iedereen eens ben is dat er wel een stuk moet zijn waar mensen, veilig moeten kunnen vertoeven zonder launches bovenwinds, XXXXsurfer of niet.....Een paar jaar geleden was het redelijk opgedeeld, maar nu vertoeft iedereen door elkaar heen..wind, kite, recreanten ..en het is zo !@##!$! druk ..

Ik denk rechts voor de auto,s op het kleine grasveldje alleen de windsurfers en de kitesurfers aan de andere kant.

Bij problemen worden er dan geen geparkeerde auto,s geraakt en je heb enkele seconden meer tijd om te reageren. Andere probleem hierbij is dat je richting de dijk ga en de weg en natuurlijk de bomen.

Waar de kiteschool zijn kites oplaat is ook weer erg lastig omdat het daar vrij smal is en om naar buiten te lopen in dat kommetje geeft ook geen lekker gevoel

Kortom het is vrij lastig, het heeft allemaal zijn voors en tegen.

Mooiste oplossing is als je naar het water kijk om het weiland rechts erbij te betrekken. Na 100 meter de stenen er uit halen en dan een soort strand maken waar je makkelijk het water op kan gaan. Windsurfers starten zonder problemen vanaf de kant en de kiters 100 meter vereder het water op
Dit gaat een hoop geld kosten en dus niet haalbaar of van de Berg moet dit gaan sponseren en dan bijv zijn naam er aan geven als bijvb het v.d. Berg strand

Andere opties ???

fantalo 31 May / 2011 / 18:11
Hey gentlemen, ik ben eruit!

Klaar met de geouwehoer, word er persoonlijk een beetje moe van. Stop die energie maar in leuke dingen zoals de volgende samenwerkingsoefening.

@ Spikey en Moss, in het kader van het vriendjes worden hier nog een leuke samenwerkingsoefening. Lijkt me een gezellig gezicht op de homespot:

http://www.youtube.com/watch?v=bWoJwCnL7Bo&feature=player_detailpage

moss 31 May / 2011 / 18:28
Heeft het toch weer wat opgeleverd
Ps ik woon in NoordHolland maar was in Geleen

Nick 31 May / 2011 / 18:42
Quote: richardkiter - 31 mei, 2011 (17:03)
Quote: temp_spikey - 31 mei, 2011 (16:50)...het blijft gewoon ontzettend lastig, wat ik zeker met iedereen eens ben is dat er wel een stuk moet zijn waar mensen, veilig moeten kunnen vertoeven zonder launches bovenwinds, XXXXsurfer of niet.....Een paar jaar geleden was het redelijk opgedeeld, maar nu vertoeft iedereen door elkaar heen..wind, kite, recreanten ..en het is zo !@##!$! druk ..Ik denk rechts voor de auto,s op het kleine grasveldje alleen de windsurfers en de kitesurfers aan de andere kant.Bij problemen worden er dan geen geparkeerde auto,s geraakt en je heb enkele seconden meer tijd om te reageren. Andere probleem hierbij is dat je richting de dijk ga en de weg en natuurlijk de bomen.Waar de kiteschool zijn kites oplaat is ook weer erg lastig omdat het daar vrij smal is en om naar buiten te lopen in dat kommetje geeft ook geen lekker gevoelKortom het is vrij lastig, het heeft allemaal zijn voors en tegen.Mooiste oplossing is als je naar het water kijk om het weiland rechts erbij te betrekken. Na 100 meter de stenen er uit halen en dan een soort strand maken waar je makkelijk het water op kan gaan. Windsurfers starten zonder problemen vanaf de kant en de kiters 100 meter vereder het water opDit gaat een hoop geld kosten en dus niet haalbaar of van de Berg moet dit gaan sponseren en dan bijv zijn naam er aan geven als bijvb het v.d. Berg strandAndere opties ???
Als je met een gedegen plan komt i.c.m het NKV, KNWV en gemeente denk ik dat je een hoop kunt bereiken bij het Waterschap...en dan kost het je geen fluit. Echter gaat daar een hoop werk in zitten maar het zou een goed voorbeeld kunnen zijn voor hoe het moet gaan met andere spots, waar dit in de toekomst ook gaat spelen.
IF IT SWELLS, RIDE IT

richardkiter 31 May / 2011 / 19:59
Quote: Nick - 31 mei, 2011 (20:42)
Quote: richardkiter - 31 mei, 2011 (17:03)Quote: temp_spikey - 31 mei, 2011 (16:50)...het blijft gewoon ontzettend lastig, wat ik zeker met iedereen eens ben is dat er wel een stuk moet zijn waar mensen, veilig moeten kunnen vertoeven zonder launches bovenwinds, XXXXsurfer of niet.....Een paar jaar geleden was het redelijk opgedeeld, maar nu vertoeft iedereen door elkaar heen..wind, kite, recreanten ..en het is zo !@##!$! druk ..Ik denk rechts voor de auto,s op het kleine grasveldje alleen de windsurfers en de kitesurfers aan de andere kant.Bij problemen worden er dan geen geparkeerde auto,s geraakt en je heb enkele seconden meer tijd om te reageren. Andere probleem hierbij is dat je richting de dijk ga en de weg en natuurlijk de bomen.Waar de kiteschool zijn kites oplaat is ook weer erg lastig omdat het daar vrij smal is en om naar buiten te lopen in dat kommetje geeft ook geen lekker gevoelKortom het is vrij lastig, het heeft allemaal zijn voors en tegen.Mooiste oplossing is als je naar het water kijk om het weiland rechts erbij te betrekken. Na 100 meter de stenen er uit halen en dan een soort strand maken waar je makkelijk het water op kan gaan. Windsurfers starten zonder problemen vanaf de kant en de kiters 100 meter vereder het water opDit gaat een hoop geld kosten en dus niet haalbaar of van de Berg moet dit gaan sponseren en dan bijv zijn naam er aan geven als bijvb het v.d. Berg strandAndere opties ???Als je met een gedegen plan komt i.c.m het NKV, KNWV en gemeente denk ik dat je een hoop kunt bereiken bij het Waterschap...en dan kost het je geen fluit. Echter gaat daar een hoop werk in zitten maar het zou een goed voorbeeld kunnen zijn voor hoe het moet gaan met andere spots, waar dit in de toekomst ook gaat spelen.

Idefix ook gelezen ??? Is het wat ???

moss 31 May / 2011 / 21:18
@ haring

Ik lees op kitehigh ( ik weet niet of dat vloeken is als ik die ook lees )
Dat je Ook uit Enkhuizen komt net als ik en dat je daar een klacht had over het strandje bij sprookjeswonderland .
Nu is het zo dat men voor 1 juni daar wel mag kiten en dat men uitgaat van een ieders gezonde verstand om daar wel of niet te gaan kiten bij mooi strandweer in Mei of zoals dit jaar in April al .
Zoals je weet is de stek die nu is aangewezen als kite stek vroeger de windsurfstek en dat het strand min of meer voor windsurfers is , zelf staan we altijd aan het einde bij de camping bij het laatste stukje zand zodat we elkaar niet in de weg zitten en dat werkt perfect !!!
Gek genoeg is het zo dat als er een promodag is voor kitesurfen de regels eigenlijk niet worden nageleeft het hele strand plus grasveld is dan vol met kites ( door ons dan karsten opblaas tenten genoemt omdat meer dan de helft niet of nauwelijks in het water is maar als tent wordt gebruikt met meestal wel mooie dames erachter * dat geluk heeft de kitetport dan ook nog //
Is het wel bekend dat het in Enkhuizen min of meer goed geregeld is door desze promo jongens of clubs ??
Want ook voor windsurfen wordt het dan lastig om daar te mogen surfen met als gevolg dat we dan weer door elkaar staan op het strand bij het poortje
Praat met de gemeente en vraag om een sukje strand zo groot als op schout ik vindt die stijgers levensgevaarlijk .
Ik betaal als bedrijf zeeeeer veel belasting en weet dat dit ook voor recreatie is
De pech is wel dat het Enkhuizen is , niet echt een soepele stad om zaken mee te doen zonder een hoop poen

Succes

richardkiter 01 June / 2011 / 22:55
Quote: moss - 31 mei, 2011 (23:18)
@ haring Ik lees op kitehigh ( ik weet niet of dat vloeken is als ik die ook lees )Dat je Ook uit Enkhuizen komt net als ik en dat je daar een klacht had over het strandje bij sprookjeswonderland .Nu is het zo dat men voor 1 juni daar wel mag kiten en dat men uitgaat van een ieders gezonde verstand om daar wel of niet te gaan kiten bij mooi strandweer in Mei of zoals dit jaar in April al .Zoals je weet is de stek die nu is aangewezen als kite stek vroeger de windsurfstek en dat het strand min of meer voor windsurfers is , zelf staan we altijd aan het einde bij de camping bij het laatste stukje zand zodat we elkaar niet in de weg zitten en dat werkt perfect !!!Gek genoeg is het zo dat als er een promodag is voor kitesurfen de regels eigenlijk niet worden nageleeft het hele strand plus grasveld is dan vol met kites ( door ons dan karsten opblaas tenten genoemt omdat meer dan de helft niet of nauwelijks in het water is maar als tent wordt gebruikt met meestal wel mooie dames erachter * dat geluk heeft de kitetport dan ook nog //Is het wel bekend dat het in Enkhuizen min of meer goed geregeld is door desze promo jongens of clubs ?? Want ook voor windsurfen wordt het dan lastig om daar te mogen surfen met als gevolg dat we dan weer door elkaar staan op het strand bij het poortje Praat met de gemeente en vraag om een sukje strand zo groot als op schout ik vindt die stijgers levensgevaarlijk .Ik betaal als bedrijf zeeeeer veel belasting en weet dat dit ook voor recreatie is De pech is wel dat het Enkhuizen is , niet echt een soepele stad om zaken mee te doen zonder een hoop poen Succes

Ik kom niet uit Enkhuizen maar kom uit Langedijk en dat je kite high lees is geen probleem, doe ik ook.

Enkhuizen is net als schellinkhout een groot probleem in de weekeinden bij goeie wind. Te kleine opstap mogelijkheden en bij het grasveld met die 3 steigertjes levensgevaarlijk
Blijft erg (te) klein dat grasveldje in de zomer.

Als de windsurfers bij het zwembad opstappen heb je zo weinig mogenlijk hinder van elkaar. Op dit moment hebben ze volgens mij nog niemand van de NVKV voor een vertegenwoordiger en zijn daar nog mee bezig

wouter 01 June / 2011 / 23:33
zonde van die auto zeg DAMMM

idefixe 02 June / 2011 / 08:18
Als allereerste hebben we een officiele status nodig . Zonder officiele status "kitesurflocatie" kun je met overheids instanties geen zaken doen.
Daarmee zijn we nu een heel eind op de goede weg: Natura 2000 is geen probleem meer. Volgende stap is BPR ontheffing.
Voor Schellinkhout zou er dan nog een "probleem" kunnen ontstaan met de oeverbeheerder ( weidevogels toestanden / west van de spot)
Ook Enkhuizen is door de Natura 2000 procedure heen en hier geldt ook de volgende stap : BPR ontheffing. Hierna kunnen we gaan richten op de praktische zaken ter plekke ( bijv. toevoeging van het gras / weide aan de noordzijde / verbeteren van de start /landings moeglijkheden enz)
Op de achtergrond speelt dan het verhaal "regulering kitesurfscholen" .

Voor wat betreft de officiele status Kitesurflocatie verwacht ik in dit gebied ( Noordhollandse Marker / IJssel meer kust) dit jaar nog een positieve afronding voor de locaties Edam, Warder, Schellinkhout en Enkhuizen. Andijk en sinds kort ook Medemblik blijven op het gebied van Natura 2000 "zorgenkindjes" .

Voor de "toestanden" / gedrag van alle watersporters samen blijft het een zaak van gezond verstand gebruiken. Zie je zaken fout gaan ? Spreek elkaar op een prettige positieve manier aan. De meeste ellende wordt veroorzaakt door een slechte (manier van) communicatie.
Voor definitieve "gedragsregels" op/aan het water met betrekking tot de locaties zelf wordt dat werk voor de plaatselijke regiovertegenwoordigers NKV in samenwerking met de plaatselijk actieve scholen , betrokken gemeentes enz.
Maar zoals gezegd: eerst een officiele status "Kitesurflocatie" daarna kun je pas echt zaken gaan doen.

Slingshot , Gibbon

kovdj 02 June / 2011 / 11:25
Op Schellinkhout is veel aan de hand de laatste tijd. Als windsurfer en de laatste jaren als kitesurfer valt me een aantal zaken op.
Drukte neemt toe
Er zijn geen (on)geschreven regels

Het lijkt me een goed initiatief om met een aantal mensen om de tafel te gaan zitten om een aantal gedragsregels af te spreken met de bedoeling om een weg te vinden met de drukte om te gaan. Wie weet kan een voorstel aan de gemeente worden aangeboden om te kijken hoe zij ertegen over staat.

Buiten opgestelde (op te stellen) regels en reglementen (vaarreglement) bestaat er nog zoiets als goed zeemanschap wat omschreven kan worden als:
Varen met gebruik van het gezonde verstand, dat wil zeggen met kundigheid en vaardigheid, alsmede met overleg handelen en vooruitzien.
Het lijkt me voor kiters en windsurfers belangrijk om dit ook op de wal te vertonen. We houden ons aan de regels en als er een ongeluk voorkomen kan worden is het toegestaan om van de regels af te wijken.

Misschien een idee om de koppen bij elkaar te steken?
Peter (lokatievertegenwoordiger), Richard, zelf ook beschikbaar en misschien iemand van de windsurfers?

We kunnen ook een Schellinkhout forum topic maken gericht op het formuleren van veiligheidsregels....Kan iedereen op een positieve wijze zijn zegje doen.

PeeWee 02 June / 2011 / 12:18
Hi Huib en Ries,

Ik ben (als regiovertegenwoordiger) altijd bereid om tijd te steken in het verbeteren van de omstandigheden op Schellinkhout. Ik ben ervan overtuigd dat we de meeste progressie kunnen boeken als we de NKV-weg bewandelen (zie idefix). Bij het NKV zit namelijk de meeste kennis over bijvoorbeeld ' hoe om te gaan met de (gemeentelijke) beleidsmakers'. Daarnaast heeft Tom veel ervaring opgedaan bij het open/ veilig houden van zijn spot.

Ik stel voor dat we de koppen bij elkaar steken onder begeleiding van zakendeskundigen van de NKV. Het uitgangspunt hierbij is het open/ veilg houden/ maken van Schellinkhout (en andere Ijsselmeer spots). Het initiatief moet mijnsinzien bij NKV liggen omdat deze het overzicht heeft van lopende/ te plannen zaken.

See joes

Obi PW kenobi

idefixe 02 June / 2011 / 12:24
Ik heb halverwege juni een bijeenkomst van de betreffende Regiovertegenwoordigers op de agenda staan. Uitnodigingen worden volgende week verstuurd.
Slingshot , Gibbon

kovdj 02 June / 2011 / 15:27
Prettig geregeld, ik wacht af. Jullie weten me te bereiken als je me nodig hebt.