Bij deze wil ik even reageren op alle opmerkingen die er gemaakt zijn.
Via via hoorde ik dat dit item op het forum is.
Ik ben degene die met een kite over het gras gesleurd werd en met zijn hoofd tegen een geparkeerde auto tot stilstand kwam.
Het gaat weer helemaal goed met mij. Ik wil mijn excuses aanbieden aan degenen die ik overlast en schade heb berokkend.
De materiele schade loopt via de verzekering en ik heb er vertrouwen in dat dit weer helemaal goedkomt.
Na 40 jaar surfen heb ik vorig jaar een kite cursus van 1 dag gehad en dit beviel mij wel. Daarna heb ik zelf een kite gekocht.
Ik had de kite al een tijdje in huis en wilde graag kiten maar het kwam er steeds niet van. Die zondag ben ik om 10 uur van huis gegaan om te kiten.
Door omstandigheden duurde het tot 15.00 uur voordat ik uiteindelijk het water op kon.
Ik de haast om het water op te gaan raakten mijn lijnen verstrikt in de gieken van mijn surfplanken (die had ik ook meegenomen) Mijn zoon had de kite vast en liep de powerzone in. Hierdoor glipte de kite uit zijn handen en werd ik er achteraan getrokken. De rest is inmiddels bekend.
Ik heb wel gemerkt dat iemand (Moss) zich heel erg liep op te winden en aan het schelden was. Ik heb hier zelf niet veel last van gehad. Ik kan dit wel begrijpen. Zeker als je kind hierdoor bijna geraakt is. Ik weet niet hoe ik zou reageren. Spikey nog bedankt. Ik vind dat je het goed hebt opgelost.
Vind het ook goed dat jullie het via dit forum weer hebben bijgelegd.
Ik heb wel een aantal dingen geleerd.
Ga niet ongeoefend met te harde wind kiten
Ga niet te gehaast beginnen.
Als beginner laat je kite op in het water.
@han:
Tof dat alles goed gaat. En ook dat je dat even meldt.
Ik denk wel dat een cursus van 1 dag een beetje kort is. Het kan denk ik geen kwaad om daar nog een paar dagen achteraan te doen. Windsurfen geeft je dan wel een groot voordeel kwa weer kennis, maar ook een foute reflex. Als windsurfer ben je waarschijnlijk gewend om je materiaal zo dicht mogelijk bij je te houden tijdens een crash. Moderne kites zijn redelijk veilig geworden omdat je ze goed kunt depoweren. Maar ja dat kan dus ook tegen je werken als je aan je bar gaat treken. Een ferrari is ook heel veilig omdat hij betere remmen heeft dan een andere auto. Maar ja als je ipv de rem het gas in trapt....
Voor de mensen die in plaatjes denken: Het wordt nog mooier als je alleen je "masthand" bij je gaat houden, en je "zeilhand" los doet. Dan trap je echt de turbo in...
Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)
Registreerde: 07 April 2007