Nu naar engeland??

Door: litewave Reacties: 90 Hits: 3146
litewave 11 April / 2005 / 17:46

Gisteren hebben 5 man zo`n 2,5 uur onafgebroken op het board gestaan, en dik 50 kilometer afgelegd.

Dus met wat extra training moet engeland haalbaar zijn.

Nu weet ik dat Stef daar mee bezig is (geweest??) en zou graag met hem praten.

En heeft iemand nog tips om sponsors te vinden voor dit verhaal?

voor volgboot e.d.

me, myself and i

Marcc 11 April / 2005 / 18:00
Het is moeilijk om daarvoor sponsers te vinden. Stef is daar nog steeds mee bezig en zal over een paar maanden uitvaren. Ik denk dat dit niets voor een amateur zoals jou. Maar omdat stef al z`n actie doet ben ik bang dat er voor jullie niks haalbaars is!
www.MarcdeMunnik.com

dom 11 April / 2005 / 18:11

stef de jong is er inderdaad mee bezig. ik heb het er vaak met hem over gehad en niet alleen met hem maar ook met the spot waar ik werk die meehelpen met de organisatie. en geloof me het is niet zo simpel als je denkt.

stef is al een jaar aan het trainen samen met gerard en die andere jongen waar ik even de naam van kwijt ben ruud overwater???? en ook fysiek zijn ze heel druk aan het voorbereiden. er worden ook speciale boardjes voor gebouwd en dan nog zijn ze 12 uur onderweg. vooraf is er nu al een hele hoop getrained op b.v kite verwisselen in de boot  enz enz en niet te vergeten een arts die meemoet om de boel te kunnen redden als er iets mis gaat. enz enz enz. zo"n trip kost duizenden euros dagen aan voorbereiding enz enz. ik wens je veel succes maar ik ben hierover niet echt optimistisch>:)

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Marcc 11 April / 2005 / 18:14
  Http://www.kiteboardshop.com voor meer info!
www.MarcdeMunnik.com

litewave 11 April / 2005 / 18:14
dit heeft niets met amateur te maken, dit gaat om uithoudings vermogen en wilskracht.En ik weet dat het moeilijk is, maar het lijkt me WREEEEED:*)
me, myself and i

dom 11 April / 2005 / 18:15
ja en om een gigantische berg geld, en een crew, en een bak training van hier tot tokyo.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

-DAVE- 11 April / 2005 / 18:32
De Juiste wind Jongons.... de wind en het weer mee hebben... Anders gaat niks door... ...
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

johndoe 11 April / 2005 / 18:32
We blijven trainen............steeds een eilandje verder, dan komt Engeland vanzelf ad beurt!!!_/-\o_

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

litewave 11 April / 2005 / 18:36
precies  dave:*)
me, myself and i

Wake 11 April / 2005 / 18:39
je moet de windgoden omkopen, anders ben je nergens.

Nick 11 April / 2005 / 19:23

Bakken met geld...ouwehoer....

 

Geld is absoluut geen issue, wind/stroming/weer hebben er alles mee te maken.

IF IT SWELLS, RIDE IT

BasKoole 11 April / 2005 / 19:53

swa word ook gesponsord hoooor.....en heeft het meteen over amateurs....

 

hahahah....die marc!

Airush

BasKoole had een 3 sterren sessie in Big Bay met maar liefst 24 - 28 knots op zijn Airush Razor (2011)

BazakiLouis 11 April / 2005 / 19:54

Wat Gerjan als zei, steeds een eilandje verder ;)

 

Engeland is zo"n 200km, je vaart zo"n 30km/h is dus zo"n 6,5 uur, geen 12uur.

Dan moet de wind wel N zijn met het liefst een beetje W erin, Of zuid met W erin. :*)

 

 

 

litewave 11 April / 2005 / 19:57
Eerst  Calais-Dover  35 km (geloof ik)
me, myself and i

louisz 11 April / 2005 / 20:03
Moet zalig zijn! Naast de overzetboten van calais - dover kiten

Nemo 11 April / 2005 / 20:14
precies, zou het mezelf niet moeilijker maken dan het al is.  Later kan je altijd nog een langere oversteek maken.  En geld, tja, met veel vrijwilligers kom je ook al een eind.  Denk dat doorzettingsvermorgen, zowel qua conditie als organisatie wel het belangrijkste is.  En de wind, stroming ed natuurlijk (zoals al eerder werd opgemerkt)
Iig succes, en hoop dat het jullie lukt

dom 12 April / 2005 / 19:45
haha nick, zo"n trip kost toch wel de nodige euro"s hoor. alleen al te denken aan personeel voor in de boot, de boot zelf, en brandstofkosten voor de boot.  verder moet je inderdaad ook rekening houden met de condities, die vaak bij engeland anders zijn dan in nederland. en als je het in 6.5 uur haalt heb je denk ik stevig doorgevaren. ik vermoed dat je dat niet gaat halen. maar al met al is het flink wat organisatie wat je moet doen. succes ermee
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

-DAVE- 12 April / 2005 / 19:53
Personeel in de boot?? wat ben je van plan dan? :0
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Nemo 12 April / 2005 / 20:08
Isaac en Merryl Stubing schijnen nog werk te zoeken :

Marcc 12 April / 2005 / 20:09
Arts, Reddings Maatschappij
www.MarcdeMunnik.com

BazakiLouis 12 April / 2005 / 20:15

Ik weet de ideale lijn ook niet, is dat rechtstreeks of juist zigzaggend zodat je niet constant op 1 been hoeft te staan.

 

Stel de wind zou exact W zijn dan vaar je richting het Oosten met een beetje richting het noorden en zuiden om dus wat af te wisselen, uurtje op ene been uurtje op andere been.

 

Het tripje naar Schiermonnikoog was 50km, bij terugkomst konden we het allemaal wel opbrengen om nog eens dezelfde trip te maken, dan zit je al op 100km en dus op de helft van Engeland-Nederland, daarbij moesten we ook zwaar opkruisen en is dus veel zwaarder op je achterste been, van Schier terug naar Lauwersoog was echt een eitje.

 

Ik denk gewoon even hardop hoor;)

 

Ik denk dat er geen dure kosten bij komen kijken omdat je maar 1 boot nodig bent die gewoon vlak achter je vaart, word je moe dan stop je, word je niet moe dan vaar je door.

Die boot die achter je vaart pikt je op als je dat zou willen.

 

 

 

 

 

litewave 12 April / 2005 / 20:58
ik denk dat veel mensen ook een beetje te moeilijk denken, zo had 1-tje het er over dat er een arts mee moest: als ik op workum ben staat er ook geen arts klaar op het strand toch??
me, myself and i

dom 12 April / 2005 / 21:14
nee maar als je ergens tussen engeland en nederland in zwerft en je beoefend een gevaarlijke sport op een extreem niveau is het wel fijn als ze niet 100 km moeten vliegen voordat je opgehaald word. als jij op workum bent is de ambulance er in 5 minuutjes geloof me dat haal je echt niet als je midden op zee zit. ik denk dat jullie TE simpel denken. go talk with stef zou ik maar zeggen.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

litewave 12 April / 2005 / 21:52
maar kiten noemen ze extreen vanwege de sprongen, zonder sprongen is er niets extreems aan, we gaan echt niet kiteloopend naar engeland.
me, myself and i

blotepiemelpak 12 April / 2005 / 21:57

en waar een wil is is een weg

als je er maar hard genoeg in geloofd en minstens zo hard traint is het mogelijk

ik zie het jullie wel doen en vrijwilligers zijn zo bij elkaar gezocht ons kent ons ik wil wel helpen

ga zelf natuurlijk ook vet trainen8)8)8)8)8)8)8)8)

blotepiemelpak