stef de jong is er inderdaad mee bezig. ik heb het er vaak met hem over gehad en niet alleen met hem maar ook met the spot waar ik werk die meehelpen met de organisatie. en geloof me het is niet zo simpel als je denkt.
stef is al een jaar aan het trainen samen met gerard en die andere jongen waar ik even de naam van kwijt ben ruud overwater???? en ook fysiek zijn ze heel druk aan het voorbereiden. er worden ook speciale boardjes voor gebouwd en dan nog zijn ze 12 uur onderweg. vooraf is er nu al een hele hoop getrained op b.v kite verwisselen in de boot enz enz en niet te vergeten een arts die meemoet om de boel te kunnen redden als er iets mis gaat. enz enz enz. zo"n trip kost duizenden euros dagen aan voorbereiding enz enz. ik wens je veel succes maar ik ben hierover niet echt optimistisch>:)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Bakken met geld...ouwehoer....
Geld is absoluut geen issue, wind/stroming/weer hebben er alles mee te maken.
swa word ook gesponsord hoooor.....en heeft het meteen over amateurs....
hahahah....die marc!
BasKoole had een 3 sterren sessie in Big Bay met maar liefst 24 - 28 knots op zijn Airush Razor (2011)
Wat Gerjan als zei, steeds een eilandje verder ;)
Engeland is zo"n 200km, je vaart zo"n 30km/h is dus zo"n 6,5 uur, geen 12uur.
Dan moet de wind wel N zijn met het liefst een beetje W erin, Of zuid met W erin. :*)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Ik weet de ideale lijn ook niet, is dat rechtstreeks of juist zigzaggend zodat je niet constant op 1 been hoeft te staan.
Stel de wind zou exact W zijn dan vaar je richting het Oosten met een beetje richting het noorden en zuiden om dus wat af te wisselen, uurtje op ene been uurtje op andere been.
Het tripje naar Schiermonnikoog was 50km, bij terugkomst konden we het allemaal wel opbrengen om nog eens dezelfde trip te maken, dan zit je al op 100km en dus op de helft van Engeland-Nederland, daarbij moesten we ook zwaar opkruisen en is dus veel zwaarder op je achterste been, van Schier terug naar Lauwersoog was echt een eitje.
Ik denk gewoon even hardop hoor;)
Ik denk dat er geen dure kosten bij komen kijken omdat je maar 1 boot nodig bent die gewoon vlak achter je vaart, word je moe dan stop je, word je niet moe dan vaar je door.
Die boot die achter je vaart pikt je op als je dat zou willen.
en waar een wil is is een weg
als je er maar hard genoeg in geloofd en minstens zo hard traint is het mogelijk
ik zie het jullie wel doen en vrijwilligers zijn zo bij elkaar gezocht ons kent ons ik wil wel helpen
ga zelf natuurlijk ook vet trainen8)8)8)8)8)8)8)8)
Registreerde: 12 July 2004
Gisteren hebben 5 man zo`n 2,5 uur onafgebroken op het board gestaan, en dik 50 kilometer afgelegd.
Dus met wat extra training moet engeland haalbaar zijn.
Nu weet ik dat Stef daar mee bezig is (geweest??) en zou graag met hem praten.
En heeft iemand nog tips om sponsors te vinden voor dit verhaal?
voor volgboot e.d.