http://members.home.nl/louisbakker/eng-ned-bazaki.JPG
Incl het heen en weer zigzaggen om van been te wisselen kom ik uit op 167km zoals op bovenstaande link te zien is.
167km delen door 40km/h is iets meer dan 4uur. is dus een alledaagse kitesessie.
Lees hier het verhaal van Marcel, volgens mij was hij in 2002 al van plan de oversteek te maken, maar hij wacht nu al 3 jaar tot de wind ZW is :):*)
Ook hun gaan er vanuit dat ze 40km/h gaan.
gewoon gas en gaan haal je het prima zo niet ga je op de boot chillen met een potje bier en vaar je terug tovh nie zo moeilijk;)
Volgens mij moet je hier echt wel op trainen het is hetzelfde als lopen/fietsen. Ik fiets elkedag maar om in 1dag achterelkaar zonder te stoppen 167km te fietsen zou je niet vol houden. Kite is veel intensiever dus word je sneller moe. Op zee zijn grotere golven. Maar als je traint en je hebt een volgboot dan zou het kunnen.:X
Zoontje snapt het;)
Dat een pro me zou uitlachen als ik onze plannen vertel is begrijpelijk, maar 3 jaar roepen dat je het gaat doen vind ik nog veel lachwekkender.
@freeze
Op mijn link kan je zien hoe ik van plan was te gaan varen, dus zig zaggend, zo maak je wel meer meters maar kan je wel wisselen van achterste been, veel langer dan 25min op been lukt me haast niet.
As. weekend N4 voorspelt zal er eens een cruisedagje van maken, kijken of 100km zonder pauze te varen is.
Aangezien punt nr.1 en 2 niet echt van toepassing zijn, gaan we uit van punt nr.3.........
Gewoon doen............geen gelul, geen fantasien;););)
Geen praatjes, maar daadjes, zoals zo vaak...........................Zullen zien dit weekend.........:*)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Zonder ambitie is nog nooit iemand ergens gekomen, als ik de meeste reacties lees hoef ik er niet aan te beginnen, dus lukt het nooit.
Zo is ons team motto al jaren; .
gewoon doen en later denken of het ook anders kon
Ik post en vraag omdat ik wilde weten wat ik aan zou treffen, na zoveel reacties blijkt dat het dus meevalt, na al deze reacties sta ik er nog een stuk positiever tegenover, ik dacht eerst dat het super onmogelijk was.
Na het verhaal van Jaapaap ofzo te hebben gelezen denk ik serieus dat er een aantal bazaki"s het gaan halen.
Dikke zin in_/-\o__/-\o__/-\o_
Lowestoft to Scheveninegeningggrrg is around 250km!!!! Your average speed will be no more than 20km/h, it will take you 12 hours to do the crossing. I call bullshit, none of you have the training to complete a crossing like this and should be very careful if attempting such a crossing.
This is not even taking the swell and wind variations into account!!!
I think that a shorther crossing would be in order, and I mean short as in the space between your ears!
I don"t think kiting needs the publicity of having a bunch of dumb cunts drowning in the channel, it will not do the sport any good.
Do you have any idea how much time and planning went into the Naish teams crossing from Marroko to Spain?????? Those guys only did 15km and were fucked in the end, you clowns have no chance at 200-250km!!!8)78)7
Zorg dat je weet hoe hoog golven op mid-zee zijn, train die 200 km een keer, zorg voor een flinke volgboot of twee, wacht op wind en ga. Lukt het niet heb je in elk geval ervaring opgedaan waardoor het de tweede of de derde keer zeker wel lukt. Alleen door het (ervaring op) te doen zal het jullie lukken.
Haal er wel wat geld uit dmv sponsoring of tv ofzo :) Mislukt het de eerste keren kun je er een sequal van maken wat betekent meer spanning = meer tv geld ;)
Succes mannen, gogogoooo!
We gaan niet zomaar, we zijn al een tijd aan het trainen alle materiaal wat nodig mag zijn zijn hebben we al aangeschaft: droogpakken,gps, nieuwe kites nieuwe barretjes lijnen, nieuwe boards. Alles is getest en goedbevonden.
We hebben het tot nu toe stil gehouden, en na de laatste trip besloten het op het forum te gooien.
Nu wordt het tijd om sponsors te vinden omdat we nu kosten moeten gaan maken die we zelf niet kunnen opbrengen.
Dit plan is echt goed doordacht, maar veel mensen weten meer dan 1 vandaar dat we dit op het forum zetten.
Ik had ook gehoopt dat er wat meer positieve berichten naar voren kwamen, zodat je het niet alleen voor het team doet maar ook voor de nederlandse medekiters.
Had ik ook een hanglos lycra aangedaan
@ speedfreek; we did 52 km last weekend without a break, once we were on shore, and had our french frites, we went out again for a session.
I even did a backroll-kiteloop for the first time.
After that a 2 hour drive home, and a party.
I slept well that night
Registreerde: 12 July 2004