Nu naar engeland??

Door: litewave Reacties: 90 Hits: 3140
litewave 13 April / 2005 / 14:02
ehhhhhhhh ff denken.......... klaar!!!!!!!!!!!!:*) we doen het
me, myself and i

BazakiLouis 13 April / 2005 / 14:15

http://members.home.nl/louisbakker/eng-ned-bazaki.JPG

Incl het heen en weer zigzaggen om van been te wisselen kom ik uit op 167km zoals op bovenstaande link te zien is.

167km delen door 40km/h is iets meer dan 4uur. is dus een alledaagse kitesessie.

Lees hier het verhaal van Marcel, volgens mij was hij in 2002 al van plan de oversteek te maken, maar hij wacht nu al 3 jaar tot de wind ZW is :):*)

http://t-gen.nl/

Ook hun gaan er vanuit dat ze 40km/h gaan.

Arjen 13 April / 2005 / 14:20
  http://www.kste.net/cuba.htm Lees dat eens en blijf lekker thuis. Dat waren top-atleten en hadden moeite met 70 mijl. In warm water en weer. 200 km is niet 4 x 50 km. 8)7
Hang Loose!

EscalatE 13 April / 2005 / 15:32
ik vindt dat iedereen overreact, als ze gaan met 1 of 2 volgboten dan boeit het toch niet, als ze die sponsors vinden / betalen wordt het even gevaarlijk als met zo een boot naar engeland gaan, ergste wat je kan gebeuren is schade aan kite of blessures zoals je die ook kan oplopen als je voor de kite kust, het is het proberen waard! good luck!

EscalatE 13 April / 2005 / 15:33
gewoon veiligheid eerst, dokter aan boord, volgboot, ruimte voor je kites aan boord te halen bij problemen en zo....

FrEeZe 13 April / 2005 / 15:33
sowieso op een hele dag vaar je beide kanten op... als ik 10 min dezlefde kan op vaar krijg ik al kramp... ja en switch varen kan maar je verkijkt je er echt op...

zoontje 13 April / 2005 / 16:02

gewoon gas en gaan haal je het prima zo niet ga je op de boot chillen met een potje bier en vaar je terug tovh nie zo moeilijk;)

no balls no glory

kitertjuh 13 April / 2005 / 16:03

Volgens mij moet je hier echt wel op trainen het is hetzelfde als lopen/fietsen. Ik fiets elkedag maar om in 1dag achterelkaar zonder te stoppen 167km te fietsen zou je niet vol houden. Kite is veel intensiever dus word je sneller moe. Op zee zijn grotere golven. Maar als je traint en je hebt een volgboot dan zou het kunnen.:X

Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā Ćƒā€šĆ‚Ā ---->Ćƒā€šĆ‚Ā K I T E S T U F F . N LĆƒā€šĆ‚Ā 

louisz 13 April / 2005 / 16:15
Als je Calais-Dover gaat doen zal je wel eerst toestemming moeten vragen aan de vaarroute begeerders hoor want er is daar een overzetboot, drukke waterweg...! Veel succes

dom 13 April / 2005 / 16:24
bazaki louis, lees voor de grap eens op de site van marcel over de voorbereidingen die hij allemaal getroffen heeft. enne 4 uur varen, nogmaals stuur stef maar eens een mailtje ik denk dat die je uitlacht:X Dat jullie zoiets willen is begrijpelijk, maar hoe licht jullie er over denken vind ik enigsinds naief, zeker als je de site van marcel al bekeken hebt en de verhalen van de kiteboard crossing kent.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

BazakiLouis 13 April / 2005 / 17:03

Zoontje snapt het;)

Dat een pro me zou uitlachen als ik onze plannen vertel is begrijpelijk, maar 3 jaar roepen dat je het gaat doen vind ik nog veel lachwekkender.

@freeze

Op mijn link kan je zien hoe ik van plan was te gaan varen, dus zig zaggend, zo maak je wel meer meters maar kan je wel wisselen van achterste been, veel langer dan 25min op been lukt me haast niet.

As. weekend N4 voorspelt zal er eens een cruisedagje van maken, kijken of 100km zonder pauze te varen is.

jaapslaap 13 April / 2005 / 17:03
Het feit alleen al dat er zoveel reakties zijn, geeft aan dat
&quotde oversteek" leeft. Ik heb zelf in 1998 van Lowestoft naar
Zandvoort samen met Tim Klijn succesvol afgelegd, windsurfend dan wel
te verstaan. Vanaf dat moment wordt ik tenminste twee maal paar jaar
benaderd door enthousiastellingen die dit wel even denken te gaan doen.
Geloof mij: het kan!

Je moet alleen maar:

1. HEEEEEEEEEEL veel geluk hebben, of

2. HEEEEEEEEEEL veel geld hebben, of

3. HEEEEEEEEEEL goed kunnen kiten

Aangezien maar weinigen onder ons van bovenstaande een 100%
zekerheid hebben, blijft het een risico. Op diverse fronten. Meest
ultiem is de juiste combinatie van bovenstaande factoren. (ik ben geen
extreem goede windsurfer, en heb niet extreem veel
geldjavascript:AddText("")

wink)

De huidige formule van de &quotplaystation crossing" (zo heet
&quotie namelijk) zit goed in elkaar en geef ik een reeele kans.
Het blijft echter onzeker, en dat creeert de uitdaging...

BazakiLouis 13 April / 2005 / 17:21

Thanks voor je toelichting Jaap ;)

Je brengt goed nieuws.

johndoe 13 April / 2005 / 17:22

Aangezien punt nr.1 en 2 niet echt van toepassing zijn, gaan we uit van punt nr.3.........

Gewoon doen............geen gelul, geen fantasien;););)

Geen praatjes, maar daadjes, zoals zo vaak...........................Zullen zien dit weekend.........:*)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

litewave 13 April / 2005 / 17:55

Zonder ambitie is nog nooit iemand ergens gekomen, als ik de meeste reacties lees hoef ik er niet aan te beginnen, dus lukt het nooit.

Zo is ons team motto al jaren; .

gewoon doen en later denken of het ook anders kon

me, myself and i

FrEeZe 13 April / 2005 / 18:17
jullie vragen om adviezen en meningen hierover, en elke post praten jullie tegen.. .B) Waarom posten jullie "t dan??

BazakiLouis 13 April / 2005 / 18:33

Ik post en vraag omdat ik wilde weten wat ik aan zou treffen, na zoveel reacties blijkt dat het dus meevalt, na al deze reacties sta ik er nog een stuk positiever tegenover, ik dacht eerst dat het super onmogelijk was.

Na het verhaal van Jaapaap ofzo te hebben gelezen denk ik serieus dat er een aantal bazaki"s het gaan halen.

Dikke zin in_/-\o__/-\o__/-\o_

litewave 13 April / 2005 / 19:10
tips om sponsors te vinden, geen tips om het uit te voeren
me, myself and i

extremekiter 13 April / 2005 / 19:12
Gasten, ik boek met jullie mee als t zover komt ;)
W W W . V E R S U S S H O P . N L

BlueSky 13 April / 2005 / 19:26
Hoe is de kust onder Lowestoft? Eindig je niet op de klippen? Lijkt me in ieder geval leuk om op een strand te eindigen, al is het niet perse noodzakelijk.

jaapslaap 13 April / 2005 / 19:46
wellicht kwam mijn cynische ondertoon niet helemaal over: als je serieus van plan bent een risicovolle onderneming als deze zomaar te doen, heb je geen enkel besef van wat er gebeuren kan. No offense, maar als je al denkt dat bij Lowestoft klippen zijn..... De onderneming is een aaneenschakeling van kleine risico"s, als er 1 schakel ontbreekt (al is die nog zo klein) kun je volledig de mist in gaan. Lees nog maar eens: sinds 1998 elke jaar twee serieuze teams, dat zijn er 12 tot heden waarvan het aantal succesvolle ... Begrijp mij goed: Ik begrijp het enthousiasme als geen ander, maar ben van mening op evenwichtige wijze te moeten informeren. Good Luck!

speedfreak 13 April / 2005 / 20:05

Lowestoft to Scheveninegeningggrrg is around 250km!!!! Your average speed will be no more than 20km/h, it will take you 12 hours to do the crossing. I call bullshit, none of you have the training to complete a crossing like this and should be very careful if attempting such a crossing.

This is not even taking the swell and wind variations into account!!!

I think that a shorther crossing would be in order, and I mean short as in the space between your ears!

I don"t think kiting needs the publicity of having a bunch of dumb cunts drowning in the channel, it will not do the sport any good.

Do you have any idea how much time and planning went into the Naish teams crossing from Marroko to Spain?????? Those guys only did 15km and were fucked in the end, you clowns have no chance at 200-250km!!!8)78)7

Drive it like it"s stolen!

Creem 13 April / 2005 / 20:07

Zorg dat je weet hoe hoog golven op mid-zee zijn, train die 200 km een keer, zorg voor een flinke volgboot of twee, wacht op wind en ga. Lukt het niet heb je in elk geval ervaring opgedaan waardoor het de tweede of de derde keer zeker wel lukt. Alleen door het (ervaring op) te doen zal het jullie lukken.

Haal er wel wat geld uit dmv sponsoring of tv ofzo :)  Mislukt het de eerste keren kun je er een sequal van maken wat betekent meer spanning = meer tv geld ;)

Succes mannen, gogogoooo!

Stijl als mokersteen

litewave 13 April / 2005 / 20:13

We gaan niet zomaar, we zijn al een tijd aan het trainen alle materiaal wat nodig mag zijn zijn hebben we al aangeschaft: droogpakken,gps, nieuwe kites nieuwe barretjes lijnen, nieuwe boards. Alles is getest en goedbevonden.
We hebben het tot nu toe stil gehouden, en na de laatste trip besloten het op het forum te gooien.
Nu wordt het tijd om sponsors te vinden omdat we nu kosten moeten gaan maken die we zelf niet kunnen opbrengen.
Dit plan is echt goed doordacht, maar veel mensen weten meer dan 1 vandaar dat we dit op het forum zetten.
Ik had ook gehoopt dat er wat meer positieve berichten naar voren kwamen, zodat je het niet alleen voor het team doet maar ook voor de nederlandse medekiters.
Had ik ook een hanglos lycra aangedaan

@ speedfreek; we did 52 km last weekend without a break, once we were on shore, and had our french frites, we went out again for a session.

I even did a backroll-kiteloop for the first time.

After that a 2 hour drive home, and a party.

I slept well that night

me, myself and i

speedfreak 13 April / 2005 / 20:22
You"re my hero, I still don"t think 200 km is in your range.
Drive it like it"s stolen!