Speedfreak, if you don"t have anything usefull to say than please say nothing.
If everybody would think like you do, nobody would get any further.
We wilen niet van nederland naar engeland maar andersom dus die klippen heb je sowieso niks mee te maken als die er zouden zijn.
ok laatste keer dan zeg ik er niks meer over, vanaf nu komen we alleen nog maar aan met gps logjes van 100 km als het waait dan he.
Van Engeland naar Nederland incl zigzaggen 167km, snelheden rond de 40km/h.=4,1uur
Bovenstaande gaan we in nederland oefenen, halen we dat makkelijk dan gaan we serieus verder kijken.
Gegroet en kappen met dat negatieve gedoe please.
Waar een wil is... is een weg!
(en je leeft maar 1 keer... dus het mag wat korter en langer zijn)
Succes in elk geval, en wees voorzichtig...
En neem contact op met die gasten die het al meer dan een jaar in de planning hebben staan!
I actually have plenty usefull comments, but you seem to have ignored all the previous good advice and seem to have under-estimated the task at hand.
Maybe you guys want to appear "stoer" by doing a crossing, but as many people have mentioned, there is a lot of preparation and extra consideration to keep in mind.
They are as follows, hopefully you find them usefull, if not then fuck you :
1. You will never maintain an average speed of 40km/h, 20km/h is more realistic, this doubles your expected travel-time, 8hrs is a long time.
2. The channel is known for extreme weather changes, winds will appear as if from nowhere, 25knts difference is not uncommon.
3. The presence of 2m swell will seriously affect your endurance and performance. Swell is large in the channel anyway, now add wind.
4. You will need to adhere to off-shore regulations especially in the shipping lanes and ferry routes. Do any of you have the appropriate level of sea-going knowledge like horn signals, shipping flags etc.?
5. You will need to alert both port authorities NL & UK, will you require a permit to enter UK waters or cross shipping lanes in UK water?
6. You will require a sea-going boat that will be able to navigate rough channel conditions, do you have any idea what a skipper will cost you? The boat will need to have a radio that conforms to RYA nautical standards when in UK waters and maintain contact with the port authority and surrounding vessels.
7. You will need to have extensive training in order to actually complete the crossing, are you being honest with yourself about the task ahead? You will need to be 150% sure or you will have trouble, a simple thing like a cramp in your leg could cause you to drown in less than 15 seconds!
I have many other usefull things to mention.
P.S.- "If everybody would think like you do, nobody would get any further" Bullshit!!! Carefull preparation and planning does not mean not being able to progress, it just means you can progress safely.
P.S.S - If you can"t take suggestions without dismissing almost all advice previously given, then you have little to contribute and I could care less if you went out unprepared, I don"t know you and won"t miss you when your gone.
P.S.S.S - :)
Speedfreak has only usefull things to say..
Je zult sowieso een 5000 euro sponsor moeten hebben imho. dat is al pittig :X
Stef heeft hier ook echt wel over nagedacht en het feit dat hij nog steeds niet daadwerkelijk tot een cross gekomen is, geeft wel aan dat het niet de makkelijkste taak is.
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
Ik denk dat degene die het meeste vaaruren achter de rug heeft ook de meeste kans maakt.
Maar speedfreak zegt nu ook dat het dus wel kan, verder ben ik het ook met hem eens op deze punten, dus vooralsnog geen drempels. :)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Registreerde: 12 July 2004