Nu naar engeland??

Door: litewave Reacties: 90 Hits: 3145
Nemo 12 April / 2005 / 22:00
met een kite en een board oversteken naar engeland noem je niet extreem??  Wat dan?  Een doodnormale zaak, alledaags??  Een ultraloop wordt toch ook extreem genoemd, en dat is echt niet vanwege de actie, maar meer vanwege de de afstand en de duur.

litewave 12 April / 2005 / 22:05
ik bedoel te zeggen dat een arts niet nodig is voor 35 km cruisen ( we hebben het vooralsnog over calais dover he)
me, myself and i

dom 12 April / 2005 / 22:21
ik heb het over engeland nederland, daar gaat het topic over. calais dover is een ander verhaal, geen idee hoe de situatie daar is, 35 km is een eitje opzich als je niet 344 vaargeulen crost enz enz.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

BazakiLouis 12 April / 2005 / 23:51

Hier 3 bazaki"s.

We hebben er even een avondje over gehad, en we zijn nog geen dingen tegen gekomen die ons kunnen weerhouden.

Misschien zien we iets over het hoofd hoor maar die arts kun je sowieso wel overslaan denk ik, net wat litewave zegt je gaat niet kiteloopend naar nederland( ik heb het ook over de 200km trip)

Gewoon varen, niet springen en downwind cruisen zijn 4 schiermonnikoog tripjes.

Veel eten en goed eten mee, iets van een tasje ofzo.

Maar goed eerst maar wat schiereilandjes bij langs.

Groeten Bazaki.

Nick 13 April / 2005 / 00:20
KAMAKAZI TEAM VERONGELUKT IN HET MIDDEN VAN HET KANAAL. Na een tip van enkele verontrustende digitale surfers van Hanglos is er een grootschalige zoekactie op touw gezet naar kitesurf team KAMAKAZI. Komend uit het Noorden van Nederland probeerden de surfers met vliegers het kanaal over te steken van Engeland naar Nederland maar door de ineens opkomende hoge zeeen en harde wind moesten enkelen in het midden van het kanaal afhaken vanwege kramp, tot overmaat van ramp brak er ook nog eens een lijn bij 1 van de Kamakazi"s. Maar vanwege het ontbreken van een volgboot, arts en reddingduiker verzoop de eerste. "Gelukkig" zag de rest een grote boei waar ze naar toe konden zwemmen.  Na enkele dagen werd het stel aangetroffen...uitgedroogd en aangevreten door de meeuwen. 1 van de mannen "litewave" genaamd kon het avontuur nog navertellen, de arme jongen zag eruit als een vissegraat......

IF IT SWELLS, RIDE IT

Kingkai 13 April / 2005 / 00:40
maar ik denk dat de bazakis het wel gaan halen!
Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

Kingkai 13 April / 2005 / 00:40
@ nick _/-\o_ _/-\o_: _/-\o_
Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

BazakiLouis 13 April / 2005 / 09:21

Hehehe lol @ Nick !_/-\o_

Ik weet inderdaad niet hoe het zit met de wind op 100km van de kust, afnemen doet ie vast niet ;)

Als er nou 4-5bft voorspelt is op Engeland en 4-5bft in Nederland, zou de kans bestaan dat je in het midden dan misschien wel een dikke 8bft aantreft? Ook als er een heldere lucht is, vast niet toch?

litewave 13 April / 2005 / 09:49
Mooi verhaal nick,_/-\o_ je moet bij de telegraaf gaan werken want hij klopt niet helemaal. geen volgboot = wel volgboot.
me, myself and i

Nick 13 April / 2005 / 11:21
Ik heb al zo vaak de overtocht Scheveningen-Londen en terug gemaakt met een wedstrijdjacht, d"r kunnen echt bakken met chop staan. het kan ook heel vlagerig zijn of shifty. De windkracht is heel goed te voorspellen dus er zal niet ineens 8 staan met heldere lucht louis. Laat die overtocht maar aan Stef en Gerard van der Geest(veel catamaran wedstrijden gewonnen met Gunnar Larsen)over...is alleen voor topsporters weggelegd...
IF IT SWELLS, RIDE IT

EscalatE 13 April / 2005 / 11:54
in kiteworld 12 pagina 38 staat er iets gelijkaardigs aan jouw verhaal nick maar als dit het zelfde verhaal is zit je wel te zwanzen, die eerste reddingsboot is omgeslagen, ze hadden krampen -> teruggekeerd 3 dagne later stonden ze terug op plank en van folkstone naar cap gris nez in 1uur 54 gevaren, 5 minuutjes later teruuggekeerd en lijntje brak, hersteld op water (hebben nu 2 boten mee) en vlekkeloos terug gekeerd!

BazakiLouis 13 April / 2005 / 12:05

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik dit wel zie zitten.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij moet er ook nog wel mooi prijzengeld uit zijn te slaan, het lijkt me dat red bull er wel een mooi prijsje voor over heeft als je zo"n actie waar kan maken, met hun naam op je kite en kleding.

Die bakken met chop en die vlagerige wind zie ik nog niet als een drempel.

Nick, jij hebt al zo vaak die overtocht gemaakt kan je er niet iets meer over vertellen ?

Nick 13 April / 2005 / 12:17

EscalatE huh:?

Doed wat wil je weten?

IF IT SWELLS, RIDE IT

BazakiLouis 13 April / 2005 / 12:33
Als het zo extreem is en zo onhaalbaar lijkt het me dat je vol spannende verhalen zit, misschien kan je nog een paar dingen opnoemen die jij bent tegen gekomen waardoor wij het niet zouden halen.

Nick 13 April / 2005 / 12:42
Gozer is niet te vergelijken met een zeiljacht....das niet extreem wat jullie willen is extreem, ik heb het nog nooit met een kite geprobeerd en dat zal ik ook NOOIT doen!!...Klaar....suc6 met die plaat voor je Kop|:(
IF IT SWELLS, RIDE IT

louisz 13 April / 2005 / 12:49
Miss kan je ook aan Jim TV (België) vragen of ze jullie willen filmen... Daar kan je wat mee verdienden en overlaatst was er op jimTV het filmpje van kitesurfers die de staat van gibraltar overstaken...

dom 13 April / 2005 / 12:59
zo jullie zijn wel naief hey, jij denkt gewoon zonder arts en met minimale middelen eventjes die overtocht te kunnen boeken. nou weet je wat, veel succes maar laat het het nieuws niet horen want kitesurfen is al vaak genoeg negatief in het nieuws8)7

BazakiLouis 13 April / 2005 / 13:06

Ik vraag gewoon wat de eventuele gevaren zouden kunnen zijn, ben nog geen duidelijk antwoord tegen gekomen.

Dus tot die tijd kiten we wat schiereilandjes bij langs en gaan we verder met fantaseren, wees maar niet bang dat we "zomaar" even die overtocht gaan doen.

dom 13 April / 2005 / 13:10
denk je eens in, als je met zoiets fysiek inspannends bezig bent is de kans dat je lichaam het niet trekt toch wel aanwezig. als er dan een trauma chopper moet komen die 100 km heen en 100 km terug moet vliegen ben je daar niet blij mee hoor.  probeer eerst meer eens 200 km af te leggen aan heen en weer varen op 1 dag en bedenk dan eventjes hoe ver het is als je 200 km 1 kant op moet varen.

BazakiLouis 13 April / 2005 / 13:13

Dus als je moe wordt, ben je meteen trauma helicopter nodig?, Kite landen en je duikt in een warme douche aan boord van volgboot die mee gaat.

Je kan er te makkelijk over denken maar ook te moeilijk.

litewave 13 April / 2005 / 13:15

man man man man, toen we posten dat we naar schier gingen varen waren er ook een hoop reacties in de tred van; Wouw en zal je dat nu wel doen? In de realiteit stelt het geen reet voor.
En nu ook weer, als we gaan is het met begeleiding van een boot dus het hele verhaal wordt nu net zo spannend als we met een boot over zouden gaan. en voor de 3e keer het is maar 35 km.
Ipv negatief te doen kun je het ook positief bekijken, leuk avontuur, kiten weer eens in het nieuws.
En mislukt het, is het een gevalletje `jammer dan volgende keer beter`

Het aantal pogingen dat nodig is om een kiteloop te sticken is gevaarlijker!

me, myself and i

dom 13 April / 2005 / 13:19
litewave, we hebben het hier nog steeds over engeland. als je calais dover wilt doen maak ff een apart topic, want word hier beetje moe van. calais dover lijkt me het proberen waard. engeland nederland nog even niet. en louis je hebt moe maar er kan van alles gebeuren, als je moe bent maak je sneller fouten vor t zelfde geld knal je met je kop tegen je bar, krijg je een board tegen je hoofd val je bij een vlaag en verneuk je iets. je weet het gewoon niet en als je zover van land af bent moet je gewoon de juiste maatregelen kunnen treffen. of denk je dat stef een pussy is dat zij wel het nodige personeel mee nemen,:?

BazakiLouis 13 April / 2005 / 13:25

Ik heb het ook over engeland nederland, is trouwens maar 140km ofzo vanaf zeeland gezien ipv 200 zoals ik eerder zei.

Ok kite nu 4-5jaar, met duizenden km per jaar op het water, nog nooit een bar tegen mijn hoofd gehad, ook geen board, dus waarom zou dat nu tijdens een trip waarbij je niet gaat springen ineens wel gebeuren.

Maar goed, we gaan eerst maar eens tripjes maken van 200km op het wad.

litewave 13 April / 2005 / 13:26
dover is engeland, en wiens topic is dit?? moet ik nu nog 1 maken8)78)7
me, myself and i

dom 13 April / 2005 / 13:47
ja litewave, maar het is niet de lange route maar de korte route over het kanaal. dus vanaf NL vind het een beetje vaag hoe iedereen het over een andere route heeft dan blijf je commentaar geven op elkaar en zegt de andere ineens dat hij het over iets anders had. maargoed nogmaals veel succes ik zou er nog maar eens goed over denken.