Hier 3 bazaki"s.
We hebben er even een avondje over gehad, en we zijn nog geen dingen tegen gekomen die ons kunnen weerhouden.
Misschien zien we iets over het hoofd hoor maar die arts kun je sowieso wel overslaan denk ik, net wat litewave zegt je gaat niet kiteloopend naar nederland( ik heb het ook over de 200km trip)
Gewoon varen, niet springen en downwind cruisen zijn 4 schiermonnikoog tripjes.
Veel eten en goed eten mee, iets van een tasje ofzo.
Maar goed eerst maar wat schiereilandjes bij langs.
Groeten Bazaki.
Hehehe lol @ Nick !_/-\o_
Ik weet inderdaad niet hoe het zit met de wind op 100km van de kust, afnemen doet ie vast niet ;)
Als er nou 4-5bft voorspelt is op Engeland en 4-5bft in Nederland, zou de kans bestaan dat je in het midden dan misschien wel een dikke 8bft aantreft? Ook als er een heldere lucht is, vast niet toch?
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik dit wel zie zitten.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij moet er ook nog wel mooi prijzengeld uit zijn te slaan, het lijkt me dat red bull er wel een mooi prijsje voor over heeft als je zo"n actie waar kan maken, met hun naam op je kite en kleding.
Die bakken met chop en die vlagerige wind zie ik nog niet als een drempel.
Nick, jij hebt al zo vaak die overtocht gemaakt kan je er niet iets meer over vertellen ?
Ik vraag gewoon wat de eventuele gevaren zouden kunnen zijn, ben nog geen duidelijk antwoord tegen gekomen.
Dus tot die tijd kiten we wat schiereilandjes bij langs en gaan we verder met fantaseren, wees maar niet bang dat we "zomaar" even die overtocht gaan doen.
Dus als je moe wordt, ben je meteen trauma helicopter nodig?, Kite landen en je duikt in een warme douche aan boord van volgboot die mee gaat.
Je kan er te makkelijk over denken maar ook te moeilijk.
man man man man, toen we posten dat we naar schier gingen varen waren er ook een hoop reacties in de tred van; Wouw en zal je dat nu wel doen? In de realiteit stelt het geen reet voor.
En nu ook weer, als we gaan is het met begeleiding van een boot dus het hele verhaal wordt nu net zo spannend als we met een boot over zouden gaan. en voor de 3e keer het is maar 35 km.
Ipv negatief te doen kun je het ook positief bekijken, leuk avontuur, kiten weer eens in het nieuws.
En mislukt het, is het een gevalletje `jammer dan volgende keer beter`
Het aantal pogingen dat nodig is om een kiteloop te sticken is gevaarlijker!
Ik heb het ook over engeland nederland, is trouwens maar 140km ofzo vanaf zeeland gezien ipv 200 zoals ik eerder zei.
Ok kite nu 4-5jaar, met duizenden km per jaar op het water, nog nooit een bar tegen mijn hoofd gehad, ook geen board, dus waarom zou dat nu tijdens een trip waarbij je niet gaat springen ineens wel gebeuren.
Maar goed, we gaan eerst maar eens tripjes maken van 200km op het wad.
Registreerde: 26 April 2004